recovery voor mac
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
recovery voor mac
wie weet een goed bruikbare gratis recoverytool voor de mac eentje die ook nefs herkent
-
- Forumlid
- Contacteer:
Re: recovery voor mac
HM Als ik op het aantal reacties af moet gaan kan ik beter nog maar een windows installatie achter de hand houden voor o.a recoverytools
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
recovery voor mac
Sandisk heeft een goede voor de mac maar niet gratisTom van Hell schreef:HM Als ik op het aantal reacties af moet gaan kan ik beter nog maar een windows installatie achter de hand houden voor o.a recoverytools
-
- Moderator
- Contacteer:
Boomerang Data Recovery Software; gratis download voor de Mac http://www.apple.com/downloads/macosx/s ... tware.html
Time Machine van apple zelf?
Heb zelf geen ervaring ermee, maar dit soort dingen kan je denk ook wel op google vinden?
Heb zelf geen ervaring ermee, maar dit soort dingen kan je denk ook wel op google vinden?
Eerlijk gezegd lag het niet reageren bij mij meer aan de onduidelijkheid van je vraag. Recovery van/voor wat? Bovendien geen leestekens, geen hoofdletters...Tom van Hell schreef:HM Als ik op het aantal reacties af moet gaan...
Je mag wel een klein beetje je best doen als je een antwoord wilt.
Dat boeit je natuurlijk niet, begrijp ik ook wel. Maar het was voor mij alles bij elkaar de reden waarom je geen antwoord van me kreeg. En dat wilde je even weten toch?

-
- Forumlid
- Contacteer:
Ha Ijoost. Idd ben ik meestal nogal kort en bondig maar typen en taal is niet mijn sterkste kant. Taal en leestekens zijn voor mij lastige dingen waarover ik echt moet nadenken en niet vanzelf gaan.
Als ik daar een ander mee irriteer is dat niet mijn bedoeling. sorry ik zal mijn best doen.
Overigens heb ik nog niet echt een goede gratis recovery tool gevonden voor de mac, waarmee ik fotobestanden kan terughalen die gewist zijn.
JPEG,s lukt meestal wel aardig maar nefs bakken ze niks van. Boomerang lijkt ze wel te vinden maar die moet je eerst kopen voordat je het zeker weet.
Want vaak geven ze wel een nefbetsand weer maar is die corrupt.
mvg Tom
Als ik daar een ander mee irriteer is dat niet mijn bedoeling. sorry ik zal mijn best doen.
Overigens heb ik nog niet echt een goede gratis recovery tool gevonden voor de mac, waarmee ik fotobestanden kan terughalen die gewist zijn.
JPEG,s lukt meestal wel aardig maar nefs bakken ze niks van. Boomerang lijkt ze wel te vinden maar die moet je eerst kopen voordat je het zeker weet.
Want vaak geven ze wel een nefbetsand weer maar is die corrupt.
mvg Tom
Ik zou eerlijk niet weten waarom een JPEG-bestand anders zou zijn als een NEF, als het om recovery gaat. Het zijn allebei gewoon bestanden. Maar misschien bedoel jij met "recovery" iets anders als ik. Dus nogmaals het verzoek om even duidelijk te maken wat je daar onder verstaat. Hoe zijn die JPEGs en NEFs dan precies gewist? Gewoon in de prullenbak gegooid en die daarna leeggemaakt? Of heb je een geheugenkaartje geformatteerd? Of ging er ergens iets fout? Externe harde schijf of geheugenkaart niet netjes verwijderd maar er gewoon uitgetrokken? Kortom waar heb je het over?
Als je dat nu gewoon eens even uitlegt, dan krijg je misschien ook wel een zinnig antwoord.
Als je dat nu gewoon eens even uitlegt, dan krijg je misschien ook wel een zinnig antwoord.
-
- Forumlid
- Contacteer:
Ik bedoel gewoon een programma waar ik gewiste bestanden mee kan terughalen.
Op een pc heb ik bijv. pc inspector en die werkt zowel voor alles gewiste gegevens op harde schijf, usb of memorykaart, maakt niet uit.
Nu zoek ik voor de mac ook zoiets. Ik heb nu al een aantal gratis programma's getest maar de meesten bakken er minder van dan ik gewend ben met inspector.
PhotoRec werkt nog het beste maar nef files vind die gewoon niet.
Alleen het betaalde rescupro van Sandisk werkt bij mij goed op de Mac.
Dat ik nu een hoop Mac vragen heb komt omdat ik nog een keer wil overstappen en zoals het er nu uit ziet zal ik dan toch Windows blijven draaien.
Ik heb gewoon een aantal dingen die te lastig of mi onmogelijk zijn te vervangen op de Mac
Op een pc heb ik bijv. pc inspector en die werkt zowel voor alles gewiste gegevens op harde schijf, usb of memorykaart, maakt niet uit.
Nu zoek ik voor de mac ook zoiets. Ik heb nu al een aantal gratis programma's getest maar de meesten bakken er minder van dan ik gewend ben met inspector.
PhotoRec werkt nog het beste maar nef files vind die gewoon niet.
Alleen het betaalde rescupro van Sandisk werkt bij mij goed op de Mac.
Dat ik nu een hoop Mac vragen heb komt omdat ik nog een keer wil overstappen en zoals het er nu uit ziet zal ik dan toch Windows blijven draaien.
Ik heb gewoon een aantal dingen die te lastig of mi onmogelijk zijn te vervangen op de Mac
Tom, zoek het nog even uit voor je, heb het niet gezien vanwege een voor mij fout draadje, heb abonnement op de comp. problemen en vragen. Maar ga nu zoeken. groet, peter
Tom, het moet volgens kenners absoluut gaan met R-studio en er zijn al een paar draadjes over. Zoek maar eens op bestanden, foto's terughalen. R=studio heb ik voor de mac. Ik hoor wel, groet, peter
-
- Forumlid
- Contacteer:
Hallo Peter. Ik heb het programma even geïnstalleerd maar in de demo versie krijg je geen resultaten van bestanden groter dan 64 kb te zien. Laat staan ze te kunnen openen.
Je moet zulke producten dus echt eerst kopen en dan afwachten of ze hun werk goed doen.
Je moet zulke producten dus echt eerst kopen en dan afwachten of ze hun werk goed doen.
-
- Clublid
Als het niet om recovery bestanden van geheugenkaartjes gaat, is inderdaad het eerder genoemde timemachine perfect. Standaard aanwezig op de Mac.
Je hebt om te beginnen de prullenbak en als het belangrijke bestanden zijn dan heb je ook een backup (Time Machine dus), hoop ik.
Een undelete zoals je die op Windows had is er niet op een Mac.
Maar om eerlijk te zijn, die heb ik ook nog nooit nodig gehad met de bovengenoemde vangnetten. Per slot van rekening zitten al je bestanden één uur nadat je ze aanmaakt/wijzigt al weer in een backup. Prettig geregeld, vind ik dat.
Een undelete zoals je die op Windows had is er niet op een Mac.
Maar om eerlijk te zijn, die heb ik ook nog nooit nodig gehad met de bovengenoemde vangnetten. Per slot van rekening zitten al je bestanden één uur nadat je ze aanmaakt/wijzigt al weer in een backup. Prettig geregeld, vind ik dat.