Zonder tekst
1

Met tekst
2

Ik snap je punt. Ik upload vanaf Flickr, en ik kan dan ook zien 'vanaf waar m'n foto's worden bekeken enzo, en toen zag ik ze gewoon op wat site's staan, en dingen zoals Tumblr. enzo, dus toen dacht ik , hup , watermerk er in, maar vanaf vorige maand ben ik daar ook mee gestopt, doet toch wel afbreuk.Myriad schreef:Een tekst in een foto vind ik over het algemeen storend. Met poëzie kan het mooi zijn, maar dan verdwijnt m.i. de foto als muzak naar de achtergrond.
Denk eens aan een bijpassend kader waar je de tekst in zet. Evt. ook voor je copyright, locatie en een paar belangrijke EXIF gegevens.
Als het je gaat om jatten en aantoonbaar misbruik van je foto tegen te gaan; het watermerk kun je er soms best in stoppen,
maar dan 'gecamoufleerd'; klein, op meerdere plekken, transparant/wegvallend tegen de achtergrond (onopvallend; hangt er een beetje af of het natuurlijk past binnen de structuur van de objecten in de foto).
Als je ook op internationale fora en site's zit, dan vind ik van wel.emdeklerk schreef:En waarom altijd Engels?
Interessanter?
emdeklerk
Voor mij is een watermerk wat anders dan een duidelijk zichtbare tekst met het © teken. Het heet niet voor niets zo. Ik zie dan ook weinig toegevoegde waarde van een watermerk in een kader om je foto.Deavit schreef:Programma voor kaders en dan daar het watermerk in zetten, ben ik nog niet tegen gekomen, Fast stone photo viewer verpruts imho de foto, dus dat is geen optie..