Vanessa-Mae live in concert, Ludwigsburg, Sept 3, 2010

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Rijko

Vanessa-Mae live in concert, Ludwigsburg, Sept 3, 2010

Bericht door Rijko » zo sep 05 2010 12:25 am

Gisteren bij een concert van violiste Vanessa-Mae geweest en daar vanaf rij 5 met de D700 met 70-300 mm lens een grote serie foto's geschoten op ISO 1600. Een kleine selectie van 6 foto's zie je hieronder.

Afbeelding

foto 1

Afbeelding

foto 2

Afbeelding

foto 3

Afbeelding

foto 4

Afbeelding

foto 5

Afbeelding

foto 6
Laatst gewijzigd door Rijko op zo sep 05 2010 2:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Vanessa-Mae live in concert, Ludwigsburg, Sept 3, 2010

Bericht door JacTrum » zo sep 05 2010 11:57 am

Erg leuk om weer eens wat nieuwe foto's van Vanessa te zien Rijko, want je ziet en hoort haar niet meer zo vaak. Ik vind dat de foto's nog wel wat beter kunnen, met name in de uitsnedes. Op foto 1 zit Vanessa helemaal klem tussen het kader van de foto en op[ de meeste andere foto's zijn wat ledematen op de verkeerde plaatsen geamputeerd. Op foto 2 moet die voet er helemaal op staan, op 2 zit ze te veel tegen de linker zijkant aan. Foto 3 doet gewoon zeer, want je hebt haar benen bij de enkels afgesneden. Zo'n foto kan echt niet. Ik zie wel dat de onderkant de buhnevloer is, maar dan snij je die foto zo ongeveer rond haar middel af. Niet net op haar enkels. Hetzelfde geldt voor 4. Foto 5 is prima. Ik ben jaloers op je! Ik heb de laatste tijd op internet wat gezocht op Vanessa, maar daar staat nauwelijks nog nieuws op.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

Rijko

Bericht door Rijko » zo sep 05 2010 1:34 pm

He JacTrum, bedankt voor je commentaar.

Ik ga grotendeels met je mee in je kritieken. De foto's zijn zeker niet perfect. Concertfotografie vanuit het publiek is erg lastig; hoofden van mensen voor je in beeld waar je tussendoor moet schieten, etc. Dat bepaalt mede de uitsneden die je maken kunt. Bovendien, fotograferen is voor het publiek verboden. Ik kan niet zoals een echte persfotograaf vooraan bij het podium gaan staan en op mijn gemak de tijd nemen het juiste moment te schieten: was dat maar waar! Als fan van Vanessa-Mae ben Ik blij met alle scherpe plaatjes die het opgeleverd heeft.

Leuk om te weten dat je ook in Vanessa-Mae geïnteresseerd bent.

Rijko

Bericht door Rijko » zo sep 05 2010 2:47 pm

Ik heb de uitsneden van foto's 3, 4 en 5 aangepast.

JacTrum
Clublid
Clublid

Bericht door JacTrum » zo sep 05 2010 3:06 pm

Mooie verbetering!
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

MarileenK
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door MarileenK » zo sep 05 2010 7:29 pm

Mooi hoor, ik heb laatst een documentaire gezien over haar. Het ging over haar talent en of dit een gevalletje 'nature' of 'nurture' zou zijn. Was erg interessant.
Ik denk dat je met de tips van JacTrum de foto's wel hebt kunnen verbeteren. Ben je niet gespot met je camera in t publiek ?? 8)

Rijko

Bericht door Rijko » zo sep 05 2010 9:11 pm

Marileen, bedankt voor de reactie. De documentaire de je noemt heb ik ook gezien, en ook al eens een paar jaar geleden op de BBC waar die nog een stukje uitgebreider was.

Fotograferen is verboden bij concerten. ook deze keer moest je weer langs beveiliging door een nauw draaihek. Mijn camera had ik onderin een schoudertas, onder een extra sweater en een notitieblok. Mijn ervaring is dat ze het meestal niet in de gaten hebben als je een tas laag op je heup draagt. En als ze er naar vragen, open ik de tas en laat de inhoud zien. De camera onderin merken ze dan toch niet, is mijn ervaring. Zelfverzekerd overkomen is dan ook het motto. Bij echt grote acts als de Stones, U2 of Shakira, lukt het niet. De controle is dan veel strenger dan bij een concert van Vanessa-Mae.

Als een concert eenmaal aan de gang is, is het donker en kun je redelijk je gang gaan. Tussen het publiek pikken ze je er dan toch niet uit.

AEL
Forumlid
Forumlid

Bericht door AEL » zo sep 05 2010 10:22 pm

Hoi Rijko,

Is dit de 70-300mm VR? Het begint zo onderhand een "must have" te worden voor concertgebruik! :)

groet,
Arjan
D700 - AF-S 24-70 mm/F 2,8 G ED - AF-S 70-200mm f/2.8G ED VR II

Rijko

Bericht door Rijko » zo sep 05 2010 10:29 pm

AEL schreef:Hoi Rijko,

Is dit de 70-300mm VR? Het begint zo onderhand een "must have" te worden voor concertgebruik! :)

groet,
Arjan
Correct Arjan.

Ik ben erg tevreden over deze lens.

AngelaNikon

Bericht door AngelaNikon » di jan 04 2011 11:53 am

Weten jullie al dat Vanessa-Mae weer gaat optreden? Ze speelt vrijdag 8 april in de Americhal in Apeldoorn! Voor meer info kijk op :D

Rijko

Bericht door Rijko » di jan 04 2011 6:29 pm

Hallo AngelaNikon,

Ja, het is mij bekend. Ik heb al een kaart, en hoop weer mooie fotos te kunnen maken.

Patrick
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo jan 05 2011 1:32 am

Rijko schreef:Marileen, bedankt voor de reactie. De documentaire de je noemt heb ik ook gezien, en ook al eens een paar jaar geleden op de BBC waar die nog een stukje uitgebreider was.

Fotograferen is verboden bij concerten. ook deze keer moest je weer langs beveiliging door een nauw draaihek. Mijn camera had ik onderin een schoudertas, onder een extra sweater en een notitieblok. Mijn ervaring is dat ze het meestal niet in de gaten hebben als je een tas laag op je heup draagt. En als ze er naar vragen, open ik de tas en laat de inhoud zien. De camera onderin merken ze dan toch niet, is mijn ervaring. Zelfverzekerd overkomen is dan ook het motto. Bij echt grote acts als de Stones, U2 of Shakira, lukt het niet. De controle is dan veel strenger dan bij een concert van Vanessa-Mae.

Als een concert eenmaal aan de gang is, is het donker en kun je redelijk je gang gaan. Tussen het publiek pikken ze je er dan toch niet uit.
En wat doe je als je er niet doorheen komt? Ik ga m'n camera niet afgeven in de hoop 'm later nog terug te zullen vinden. En een concert missen is ook niet echt prettig.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Rijko

Bericht door Rijko » wo jan 05 2011 7:49 am

Patrick schreef:
Rijko schreef:Marileen, bedankt voor de reactie. De documentaire de je noemt heb ik ook gezien, en ook al eens een paar jaar geleden op de BBC waar die nog een stukje uitgebreider was.

En wat doe je als je er niet doorheen komt? Ik ga m'n camera niet afgeven in de hoop 'm later nog terug te zullen vinden. En een concert missen is ook niet echt prettig.
Patrick,

Ze mogen je camera niet afnemen. Als ik er niet doorheen kom, ga ik terug naar de auto en laat mijn camera daar achter. Bij een concert van Vanessa-Mae is de beveiliging niet zo streng dat je er niet doorheen komt, mits je je camera een beetje handig verbergd. Ik ben laatst bij grote acts geweest als Shakira en Prince, dan hoef je het niet te proberen om een camera mee te nemen. De kans dat dan erg klein. Het zou bij Shakira wel gelukt zijn trouwens; ierdeeen werd streng gecontroleerd en ineens mocht ik er zo door!

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”