Snel CF-kaartje
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Snel CF-kaartje
Vandaag op Tweakers:
CES: Sandisk brengt cf-kaart van 128GB uit
Door Wout Funnekotter, donderdag 6 januari 2011 15:09, views: 923
Geheugenfabrikant Sandisk heeft een nieuwe compactflash-kaart aangekondigd met een opslagcapaciteit van maar liefst 128GB. De kaart ondersteunt schrijfsnelheden tot 100MBps, en zou daarom bij uitstek geschikt zijn voor video.
Sandisk Extreme Pro 128GB compactflashkaartDe SanDisk Extreme Pro-kaart maakt gebruik van de Power Core-opslagcontroller die het bedrijf zelf ontwikkeld heeft. Gecombineerd met de udma-7-interface zorgt deze ervoor dat de kaart gegevens kan wegschrijven met maximaal 100MBps. De geheugenkaart is volgens Sandisk daarom bij uitstek geschikt voor mensen die 1080p-video schieten en grote bestanden weg moeten schrijven. Sandisk garandeert dat de minimale schrijfsnelheid in geen enkele situatie onder 20MBps zal zakken.
In tegenstelling tot ander flashgeheugen is de Extreme Pro volledig geoptimaliseerd om zo snel mogelijk bestanden te schrijven. De leessnelheid ligt dan ook lager dan de schrijfsnelheid, al heeft Sandisk daar geen cijfers over vrijgegeven. Gebruikers die oren naar deze snelle kaart hebben, moeten diep in de buidel tasten: de adviesprijs bedraagt 1499 dollar. De geheugenkaart moet nog dit kwartaal op de markt verschijnen.
CES: Sandisk brengt cf-kaart van 128GB uit
Door Wout Funnekotter, donderdag 6 januari 2011 15:09, views: 923
Geheugenfabrikant Sandisk heeft een nieuwe compactflash-kaart aangekondigd met een opslagcapaciteit van maar liefst 128GB. De kaart ondersteunt schrijfsnelheden tot 100MBps, en zou daarom bij uitstek geschikt zijn voor video.
Sandisk Extreme Pro 128GB compactflashkaartDe SanDisk Extreme Pro-kaart maakt gebruik van de Power Core-opslagcontroller die het bedrijf zelf ontwikkeld heeft. Gecombineerd met de udma-7-interface zorgt deze ervoor dat de kaart gegevens kan wegschrijven met maximaal 100MBps. De geheugenkaart is volgens Sandisk daarom bij uitstek geschikt voor mensen die 1080p-video schieten en grote bestanden weg moeten schrijven. Sandisk garandeert dat de minimale schrijfsnelheid in geen enkele situatie onder 20MBps zal zakken.
In tegenstelling tot ander flashgeheugen is de Extreme Pro volledig geoptimaliseerd om zo snel mogelijk bestanden te schrijven. De leessnelheid ligt dan ook lager dan de schrijfsnelheid, al heeft Sandisk daar geen cijfers over vrijgegeven. Gebruikers die oren naar deze snelle kaart hebben, moeten diep in de buidel tasten: de adviesprijs bedraagt 1499 dollar. De geheugenkaart moet nog dit kwartaal op de markt verschijnen.
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Lid NCN
Re: Snel CF-kaartje
Iets voor in mijn laptop.
Zou je dit niet als alternatief voor een SSD kunnen gebruiken? Of zou dit erg kostbaar zijn?

- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
De prijs van het CF-kaartje is al meteen in de eerste reactie opgegeven. Bepaal dan zelf of je het wel of niet kostbaar vindt.Veneboer schreef:Of zou dit erg kostbaar zijn?
Vriendelijke groet, Léon Obers
Cees,
Bevalt ie een beetje?
Ik wilde er een stapeltje van kopen.
Nonsens natuurlijk, maar wat mij erg opvalt is dat de prijzen voor SDX card met dezelfde capaciteit (snelheid weet ik zo even niet) $400 bedragen (Lexar).
Tijd voor een SD->CF apparaatje?
Bevalt ie een beetje?
Ik wilde er een stapeltje van kopen.
Nonsens natuurlijk, maar wat mij erg opvalt is dat de prijzen voor SDX card met dezelfde capaciteit (snelheid weet ik zo even niet) $400 bedragen (Lexar).
Tijd voor een SD->CF apparaatje?
Willem.
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Willem, ik zou er best één of zelfs een paar van willen hebben, maar ze zijn er nog niet.
Dit is een persbericht.
Dit is een persbericht.
Groet, Cees
Lid NCN
Lid NCN
Cees, ik begreep dat al (jij bent minimaal net zo hebberig als ikCees Laarman schreef:Willem, ik zou er best één of zelfs een paar van willen hebben, maar ze zijn er nog niet.
Dit is een persbericht.

Met de huidige ontwikkelingen zou dat leuk zijn.
Willem.
Zijn dat converters waarbij je het CF kaartje uitperst en het sap in een SD converter stopt? Of hoe krijgen ze dat passend?
Nee, gewoon een verloopstukje: aan de ingaande kant CF en de uitgaande kant en SD aansluiting die je in de daarvoor bestemde gleuf plaatst. Ik kreeg er 1tje bij mijn JoBo PhotoContainer (is tegenwoordig nutteloos, had een HD van 40Gb).Tom schreef:Zijn dat converters waarbij je het CF kaartje uitperst en het sap in een SD converter stopt? Of hoe krijgen ze dat passend?
Andersom zou mi veel makkelijker zijn, omdat een SD kaartje vele malen kleiner is dan een CF kaart.
Ik zie nu de ontwikkelingen vooral in SD** formaat, die soms "betaalbaar" zijn.
De nieuwste Sandisk 128Gb Extreme Pro CF (100 Mb/s) kost "slechts" $1499.99.
Willem.
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Er zijn wel CF adapters waar je 4 micro SD kaartjes in kunt stoppen. Dus qua protocol zou het moeten kunnen.. Zou wel handig zijn met veel anderenapparaten waar je standaard een SD kaartje in kunt stoppen zoals de meeste laptops en de camera connection kit voor de iPad.
Gerard
Gerard