grBr
1

2

3

4

5

6

7

8

9

Ik heb de foto 's geschoten in RAW, en heb ze daarna gecorrigeerd. Maar ik vind de foto 's zelf niet te donker, het zou ook nog kunnen dat ze op jou scherm donkerder zijn. ik werk momenteel achter een flut laptopscherm, als ik mijn hoofd op en neer beweeg veranderen de kleuren en de belichting vanzelf mee. Het was zoiezo donker in de loods en ik wilde proberen om diezelfde sfeer weer te geven. Ik heb BTW het felle licht wat door de ramen kwam nog een beetje getempert tijdens de nabewerkingJacTrum schreef:'t Lijkt me erg leuk om daar eens rond te lopen met een camera. Er zitten ook zeker een paar aardige plaatjes bij. Mijn voornaamste opmerking is dat je de belichting niet voldoende hebt gecorrigeerd. Door de ramen achter heb je wat tegenlicht en dat maakt de loodsfoto's te donker. Dat is eenvoudig te corrigeren. Overigens ook achteraf, al helemaal wanneer je in RAW hebt gefotografeerd.
uhhh, vast wel. Moet zeggen dat ik dat nog niet geprobeerd heb. Misschien koop ik over een tijdje wel een nieuwe computer met een echt goed scherm...Cees Laarman schreef:Kun je het scherm niet aansluiten op je laptop?
Haha, je had me daar bezig moeten zien om die foto te nemen. Ik stond tegen die paal aangeplakt.luuk055 schreef:Je moet goed kijken om te snappen waar de camera stond.
Ik had eerder geschreven dat ik het gevoel had dat één en ander scheef stond, maar ook dat nr 9 zo knap gezien was, even ter verduidelijkingluuk055 schreef: Negen is de top, juist om dat het 'scheef' staat is het spannend. Je moet goed kijken om te snappen waar de camera stond. Dat maakt een foto boeiend