JacTrum schreef:Erg leuk gedaan! Kun je er iets meer van vertellen?
In principe is het op de 'gewone' manier niet te doen. Je sluitertijd kan niet snel genoeg (of je hebt problemen met flitssynchronisatie) en de 'vertraging' in je camera is te lang voor zulke foto's. Ik heb (met hulp van internet) een circuitje gebouwd dat mijn flitser af laat gaan als er een geluid wordt waargenomen. Net als dat een slave flitser triggert als hij een andere flits signaleert maar dan op geluid. Als je nu alle lichten uit doet (dus een donkere kamer), je sluitertijd lang is (bijv. 4 seconden) dan is je eigenlijke sluitertijd dus de lengte van je flits. De meeste flitsen kun je in verschillende intensiteiten instellen, en hoe lager de intensiteit, hoe korter de flits.
op Hiviz.com staan een aantal schakelingetjes waarmee je je camera of flitser kunt triggeren.
sound trigger voor flits (o peen doosje geplakt omdat ik nog wel wat aanpassingen verwacht dus beetje zonde om alles nu al vast te solderen):
ATOR schreef:Cool! Deze setup vraagt om de klassieke ballon gevuld met water foto.
Dat moet ik inderdaad nog proberen.

Maar de opstelling staat momenteel op zolder en in de badkamer is het nog niet gelukt om zonder te knoeien een met water gevulde ballon door te prikken... dus of daar iets op bedenken, of met de hele handel naar de badkamer, of ruzie in huis...

Fin.