1.

de_hef_tonemapped_painterly
2.

koppelpoort_tonemapped_painterly
Ik hoop dat ze bevallen.
Groet, Rick
Nu ik langer naar de 1e foto kijk krijg ik sterk het vermoeden dat er een verschuiving heeft plaats gevonden bij foto 1 want ook de brug zie ik dubbel (onscherp)JerryBig schreef: Maar de eerste heeft een irritante onscherpe lucht (ik zie dubbel). Dat is jammer, want het onderwerp spreekt me zeer aan.
Heb zelf nooit gezegd dat ik HDR niet mooi vind, heb namelijk net ook een foto met HDR bewerking geplaats http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 51&t=29878 , heb eerder ook een reactie geven in een eerdere post van de TS.Zelfontspanner schreef:Omdat het lijkt alsof er alleen maar gereageerd wordt door mensen die HDR niets vinden,
Ik vind deze foto's en ook je andere HDR foto's mooi.
HDR geeft soms een bijzondere sfeer. Een foto hoeft niet altijd de exacte werkelijk weer te geven.
Dat verklaart een hoop,beijnr schreef:Ik kan de onscherpe lucht uit de eerste foto wel verklaren, ik fotografeer met een D3000 en moet met de hand elke keer de belicting aanpassen ( -2, -1, 0, +1 en +2 stops ).
Dat duurt steeds een paar seconden, moet nog even aan de camera wennen, gaat af en toe nog niet helemaal blindelingsIn die tijd dreven de wolken verder.
Photomatix voegt de 5 foto's samen ( doet dat trouwens heel goed, veel beter dan alle ander pakketten die ik had geprobeerd ) op basis van gelijke beelden, aangezien de hef stil ligt maar de wolken in de loop van de tijd verplaatsen zie je daar dus dingen dubbel. Bovendien kan het zijn dat ik ondanks het gebruik van een statief toch mijn camera wat heb bewogen, het ding is nl aan vervanging toe.
groet, Rick