D40 of D40x

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » wo mei 30 2007 9:11 am

Zullen we weer even "on topic" gaan? We hadden het hier over de D40(X) met z'n voor- en nadelen, plus een aantal bijbehorende lenzen. Ik heb de D40 een keer in mijn handen gehad bij MM, en vind 'm te klein. Geef mij inderdaad maar een D70, is iets groter en dat geeft een wat robuster idee. Daarnaast ben je enigszins beperkt in je keuze van glas.

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Marten » wo mei 30 2007 9:32 am

Ik heb de D40 pas ook even mogen gebruiken. Erg klein en erg licht.
Maar dat zie ik toch wel als voordeel.
Qua grootte vergelijkbaar met mijn analoge FE, EL en Nikkormat.
Dat heeft toch wel wat.

Tegenwoordig loop ik met mijn D200 plus MB200 toch wel in de kijker als een soort Rambo met een volautomatisch machinegeweer.

EdPod

Bericht door EdPod » do mei 31 2007 11:41 pm

Heren,
Ik heb kwalitatief betere forums gezien dan dit geneuzel...
En inderdaad, de D40 met de 28-200 VR Nikkor IS een topcombinatie! En ja het kan altijd beter, en je kan altijd met veel meer zooi gaan leuren, echter daar zit ik niet op te wachten! Compactheid, geen lensen wisselen, maar daar binnen wel de beste kwaliteit.

Je moet van heel erg goede huize komen om mij dan ook te overtuigen van een andere keuze, al kunnen inzichten en wensen in de loop der tijd natuurlijk wel veranderen. :)

Helaas is mijn lens pas volgende week binnen en ga ik morgen naar Normandie... :(

Tot binnenkort!
:lol: :lol: :lol:

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

fijne vakantie

Bericht door George Fennes » do mei 31 2007 11:53 pm

Ed nog een fijne vakantie toegewenst en ik hoop dat je wel een lensje op je D40 heb om toch nog wat foto's te kunnen maken.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » vr jun 01 2007 4:26 am

@ all , de 18-70 kitlens is niks mis mee, ook de 17-55 lens is voor zo ver ik hem ken goed. Niet alles wat ken rockwell schrijft 100% geloven eerst recenties van anderen lezen

2beme

Bericht door 2beme » do okt 25 2007 10:15 pm

D40, prima camera. Monteer er een all round 18-200VR op en "you're ready to go" Heb de standaard 18-55 voor als ik echt licht en compact ga.

saf4

Bericht door saf4 » wo jan 02 2008 5:35 pm

D40 is voor normaal en simpel gebruik goed genoeg. Ding op auto zetten en nergens naar omkijken, werkt perfect.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo jan 02 2008 6:28 pm

Hoi saf4,

Waarom begin je hier niet een vers draadje voor?

Alles op auto schieten is natuurlijk een mogelijkheid, maar heeft niet zoveel met fotograferen te maken... Niet omdat het perse allemaal met de hand moet, maar door zelf voor bepaalde instellingen te kiezen bepaal je het eindresultaat. Ik zou in ieder geval gaan voor de voorgeprogrammeerde settings, zoals portet en zo; dat levert in ieder geval betere resultaten op want dan vertel je de camera in ieder geval WAT je gaat fotograferen, hetgeen niet onbelangrijk is!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

saf4

Bericht door saf4 » wo jan 02 2008 6:48 pm

Ik antwoorde hier op, bij nader inzien misschien niet de beste oplossing gezien de leeftijd van het draadje maarja. Het schieten op auto is makkelijk en werkt als je niet te veel met instellingen te doen wilt hebben, waar het de beginner van het draadje om ging. Ikzelf haal de mijne zelden van manual af.

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”