Dat bordje is een arduino diecimila. Had ik nog liggen. Meerdere flitsers triggeren is trouwens zowieso geen probleem met de basis schakeling. Echter was ik vooral geintresseerd in het toevoegen van een vertraging en een time out. Dat blijkt softwarematig een stuk gemakkelijker dan in een schakeling. Door te spelen met de vertraging kun je uiteraard het moment van flitsen bepalen. Hoewel het bordje in stapjes van 1 ms werkt wat misschien weer een beetje groffe stappen zijn.G.Alewijn schreef:Leuk project en succesvolle opnames!
Ben benieuwd naar vervolg foto's.
off topic: ik zie dat je schakeling aardig is uitgebreid met een tweede pcb. Kan je hiermee meer dan de flitsers triggeren?
Gr. Gijs
Interessanter is het toevoegen van een timout. Je flitsoutput is zo laag dat er vrijwel geen recycletijd is en de flitser meerdere keren afgaat op weerkaatst geluid, op een hele 'lange' knal, of op meerdere geluiden na elkaar. Proefondervindelijk aangetoond:
1. een flits elke keer als een dobbelsteen de tafel raakte

2. Ik denk weerkaatsing via het plafond maar hij ging in elk geval te vaak af

Zodoende het bordje er later aan toegevoegd. Oorspronkelijk stelde het schakelingetjes weinig voor. En bij een flitser sluit je gewoon twee pootjes kort dus je kunt eenvoudig meerdere flitsers toevoegen aan de schakeling