Station Amsterdam Zuid

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
beijnr
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Station Amsterdam Zuid

Bericht door beijnr » ma jan 10 2011 10:28 pm

Vandaag voordat ik naar huis ging nog even wat rond gehangen op station Amsterdam Zuid.

Hier een aantal foto's

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

Groet, Rick

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Re: Station Amsterdam Zuid

Bericht door JacTrum » ma jan 10 2011 10:36 pm

Fraaie foto's Rick. Heb je een manier om de foto's wat te onthoeken, zodat de gebouwen niet zo naar voren hangen? Dat kan met veel fotobewerkingsprogramma's, maar ik kan me voorstellen dat je die niet hebt. Een andere methode om voorovervallende gebouwen te voorkomen is je camera exact horizontaal te houden. Dan kom je vaak wel weer groothoek tekort, maar dat kan dan vaak weer worden opgevangen door wat verder weg te gaan staan en eventueel te foto later wat uit te vergroten.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

Myriad

Bericht door Myriad » ma jan 10 2011 10:55 pm

Rick, je foto's spreken me aan.
Op foto 2 alleen jammer van dat afgesneden hoekje van het gebouw. En in foto 4 qua techniek; er is een soort niet-natuurlijke kromming in de blauwe lucht te zien.
Dat laatste heeft vermoedelijk te maken met de nabewerking; resolutie van de foto of teveel verscherping.
Een voorbeeld van een eenvoudig (en freeware) hulpmiddel om gebouwen recht te zetten (onthoeken) is ShiftN.
Laatst gewijzigd door Myriad op di jan 11 2011 5:42 am, 2 keer totaal gewijzigd.

Mustafa

Bericht door Mustafa » di jan 11 2011 1:33 am

@Myriad, thnx voor de ShiftN tip!

beijnr
Forumlid
Forumlid

Bericht door beijnr » di jan 11 2011 8:36 am

Bedankt voor de tips! Ik ga zeker ShiftN downloaden en proberen. Over de verkleuring van de lucht in foto 4, dat komt door de HDR bewerking in Photomatix.
Het zijn overigens alle vier HDR foto's, ik heb de aanpassing alleen heel subtiel gedaan, op de 4e foto na dan.

Overigens lijken mijn foto's op Flickr ( en op dit forum ) donkerder dan wanneer ik ze thuis "normaal" op mijn scherm vertoon, bij Picasa was dit altijd nog erger, heeft iemand een idee hoe dat komt?

Groet, Rick.

gisela
Forumlid
Forumlid

Bericht door gisela » di jan 11 2011 7:41 pm

Mooie plaatjes :)
Ik ben niet bang om langzaam voorwaarts te gaan,maar alleen bang om stil te staan.
Gisela.

beijnr
Forumlid
Forumlid

Bericht door beijnr » za feb 26 2011 12:39 pm

Ik heb foto 4 nog eens opnieuw bewerkt, de rare kromming is nu uit de lucht.

Afbeelding

Groet, Rick

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door JacTrum » za feb 26 2011 5:42 pm

Waar kwam die vandaan en hoe heb je hem (die kromming die je noemt) weg gekregen?
Verder valt me op dat het gebouw een fractie lichter is dan op de eerste serie en dat geeft geen verzadigd beeld.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

beijnr
Forumlid
Forumlid

Bericht door beijnr » za feb 26 2011 6:05 pm

Ik heb in Photomatix de instellingen iets aangepast, met name de tone settings (smoothing) op max gezet en wat met de kleurverzadiging en contrast verschoven.
Door nog meer te schuiven kreeg ik weer andere bijwerkingen met name halo's om de gebouwen die de foto ook niet fraaier maakten.
Zoals de foto nu is vind ik hem zelf het mooist.

Groet, Rick

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”