Camera door bagagescanner
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Camera door bagagescanner
Ik ga binnenkort op vakantie naar Afrika en nu zat ik me eigenlijk af te vragen
of de scanners waar op een luchthaven de handbagage doorheen gaat schadelijk kunnen zijn voor
de camera of SD kaart. Waarschijnlijk niet want mijn oude compactcamera kon er ook tegen,
maar ik dacht voor de zekerheid vraag ik nog effe of er hier op het forum iets over bekend is.
of de scanners waar op een luchthaven de handbagage doorheen gaat schadelijk kunnen zijn voor
de camera of SD kaart. Waarschijnlijk niet want mijn oude compactcamera kon er ook tegen,
maar ik dacht voor de zekerheid vraag ik nog effe of er hier op het forum iets over bekend is.
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
Groet Giso
Groet Giso
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: Camera door bagagescanner
Ik denk niet dat het tot problemen leidt, want dan zouden miljoenen toeristen die jaarlijks vliegen dat al wijd en breed hebben ondervonden.
Zou internetfora vol staan met verloren gegane foto's en mankementen aan camera's.
Calamiteiten kunnen echter altijd wel eens een keer ontstaan indien scan-apparatuur verkeerd is ingesteld of zelf een mankement heeft.
Stop het in ieder geval niet in de kofferbagage, daar gebruikt men mogelijk wel zwaardere scanapparatuur.
Zou internetfora vol staan met verloren gegane foto's en mankementen aan camera's.
Calamiteiten kunnen echter altijd wel eens een keer ontstaan indien scan-apparatuur verkeerd is ingesteld of zelf een mankement heeft.
Stop het in ieder geval niet in de kofferbagage, daar gebruikt men mogelijk wel zwaardere scanapparatuur.
Vriendelijke groet, Léon Obers
- hvds
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Mijn Camera's zijn al honderden keren door zo een scanner gegaan (handbagage en ruimbagage) nog nooit problemen gehad.
veeeel irritanter is dat regelmatig al je camerauitrusting compleet wordt geinspecteerd (tot explosievensnuffel in de de open bajonetfitting toe)
ze door alle objectieven willen kijken en je een foto moet maken om aan te tonen dat het wel een camera is.....
Op schiphol zijn ze niet zo moeilijk, maar heb dit in zowel Eueopa en Afrika regelmatig meegemaakt.
groet
Henri
veeeel irritanter is dat regelmatig al je camerauitrusting compleet wordt geinspecteerd (tot explosievensnuffel in de de open bajonetfitting toe)
ze door alle objectieven willen kijken en je een foto moet maken om aan te tonen dat het wel een camera is.....
Op schiphol zijn ze niet zo moeilijk, maar heb dit in zowel Eueopa en Afrika regelmatig meegemaakt.
groet
Henri
Nikon & Canon camera’s met glaswerkjes waar altijd wel wat beters voor te vinden zal zijn, maar waar ik best tevreden mee ben.
in the race for quality there is no finish line!
in the race for quality there is no finish line!
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Henri,
Zucht ja dat maak ik helaas ook veel mee, lang leve de verschillende uitvoeringen van de beveiligingsregelgeving op de diverse luchthavens.
Maar ik heb nog nooit een foto op een SD of CF kaart verloren door een scanner.
Zucht ja dat maak ik helaas ook veel mee, lang leve de verschillende uitvoeringen van de beveiligingsregelgeving op de diverse luchthavens.
Maar ik heb nog nooit een foto op een SD of CF kaart verloren door een scanner.
Beste Giso,
De röntgenstralen kunnen WEL een probleem vormen voor analoge camera's met film.
Maar aangezien iedereen het gemak kent van digitale fotografie icm memory-cards zijn er niet veel gebruikers meer die met ander appatuur komen op de luchthavens.
Indien er een passagier is die hier wel nog gebruik van maakt dan wordt deze via een een ander procedure begeleidt.
Defecten van digitale apparatuur zijn nog niet eerder voorgekomen naar mijn weten.
Wat neem je zelf mee?
Gr, Vikash
De röntgenstralen kunnen WEL een probleem vormen voor analoge camera's met film.
Maar aangezien iedereen het gemak kent van digitale fotografie icm memory-cards zijn er niet veel gebruikers meer die met ander appatuur komen op de luchthavens.
Indien er een passagier is die hier wel nog gebruik van maakt dan wordt deze via een een ander procedure begeleidt.
Defecten van digitale apparatuur zijn nog niet eerder voorgekomen naar mijn weten.
Wat neem je zelf mee?
Gr, Vikash
- André
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Daar weet ik alles van,Vikash schreef:Beste Giso,
Wat neem je zelf mee?
Gr, Vikash
Op mijn eerste reis naar Amerika had ik ook nog analoog en speciaal voor mijn 10 filmrolletjes een soort folie van de fotowinkel meegekregen om ze tegen deze straling te beschermen. Ik de filmrolletjes netjes in 2 rijtjes aan elkaar geplakt en in het folie gerold. De scanner heeft de films niet vernield, maar alle bellen gingen af omdat de 2 x 5 aan elkaar geplakte filmpjes er wel heel er verdacht uitzagen. Ik heb na uitvoerige controle nog net het vliegtuig kunnen halen en prachtige foto's van de Formule-1 kunnen maken.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Mag je blij zijn dat ze het bij jouw hebben gehouden bij een uitvoerige controle. Juist omdat röntgenstraling moeite heeft om er doorheen te komen, reden voor beambten de straling dikwijls extra hoog te zetten om alsnog te kijken wat het is. Dat kan dan alsnog verkeerd uitpakken. In dat geval weg rolletjes.flippie17 schreef: Op mijn eerste reis naar Amerika had ik ook nog analoog en speciaal voor mijn 10 filmrolletjes een soort folie van de fotowinkel meegekregen om ze tegen deze straling te beschermen.
Vriendelijke groet, Léon Obers
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Allemaal bedankt voor de reacties. Ik denk dat het wel gaat lukken.
Natuurlijk ben ik ook niet de enige die met een camera in een vliegtuig stapt. maar ja, je weet het nooit
met die nieuwe apparatuur tegen terrorisme tegenwoordig. Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn
met je dure spulletjes.
Natuurlijk ben ik ook niet de enige die met een camera in een vliegtuig stapt. maar ja, je weet het nooit
met die nieuwe apparatuur tegen terrorisme tegenwoordig. Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn
met je dure spulletjes.
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
Groet Giso
Groet Giso
pas een keer een probleem gehad in griekenland uit leggen dat het geen BOMB was maar een tele lens , gelukkig kon ik terplekke een foto maken en op de display laten zien. sinds dien alleen maar digtiaal spul mee genomen en altijd in de handbagage .