A.s. vrijdag moet ik foto's bij een uitgever aangeleverd hebben.
Nu heb ik problemen met computer en/ of capture NX.
Gisteren heb ik een KPN expert bij mijn pc gehad omdat internet explorer en capture NX2 niet goed werkten.
Heeft een virus geconstateerd maar kon alles weer goed aan de praat krijgen. Later een uitgebreide scan gedaan. Norton gaf aan dat alles goed was.
Gisteravond voor de zekerheid een backup gemaakt en de nog te bewerken foto's op een externe harde schijf gezet.
Vanmorgen kon ik opnieuw geen foto's in captureNX2 inladen. Dus weer mis.
Ik met mijn externe HD naar mijn vakantie laptop om daar de foto's voor zover nodig te bewerken.
Tot mijn verbazing kom ik op de laptop nu hetzelfde probleem tegen. Ik kan geen foto's inladen.
Kan het in de foto bestanden zelf zitten? Wie heeft een idee en kan mij helpen.
Ik heb captureNX2 al een paar keer opnieuw geinstalleerd.
Nikon view werkt goed.
Tammo Schut
Dringend advies nodig
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: Dringend advies nodig
Als het in Nikon View wel goed werkt ligt het niet aan de bestanden.Tammo Schut schreef: Kan het in de foto bestanden zelf zitten?
.......
Nikon view werkt goed.
Als er eerder virussen zijn geconstateerd op je PC zitten die misschien wel ook op de externe harddisk, heb je die meegenomen naar de vakantie laptop bij het aansluiten daarop en is de vakantie laptop nu ook besmet. Verder zou ik het niet weten.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Re: Dringend advies nodig
Leon, bedankt voor jouw reactie.
Ik heb contact gehad met Nikon Nederland en ik bleek niet de nieuwste update van Capture NX2 te hebben.
Versie 2.0.0 werkt blijkbaar niet goed met windows 7.
Ik heb nu versie 2.2.6
Probleem opgelost !!!
Ik heb contact gehad met Nikon Nederland en ik bleek niet de nieuwste update van Capture NX2 te hebben.
Versie 2.0.0 werkt blijkbaar niet goed met windows 7.
Ik heb nu versie 2.2.6
Probleem opgelost !!!