SB900 met Cactus V4 trigger
SB900 met Cactus V4 trigger
Heb zojuist het Cactus V4 setje binnen gekregen, aangesloten op de mijn camera (D300s) en de SB900. Het signaal lichtje van de flister licht wel op maar flits gaat niet af. Allerlei andere instellingen uitgeprobeerd op camera en flister. Kanalen op de Cctus V4 goed gecontroleerd, maar nog steeds geen flits. Er wordt wel een signaal naar de flitser afgegeven.
Heeft iemand idee wat ik fout doe / kan doen.....?
Met vriendelijke groet,
Ad
Heeft iemand idee wat ik fout doe / kan doen.....?
Met vriendelijke groet,
Ad
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: SB900 met Cactus V4 trigger
Flits-mode in camera en/of flits staat toch niet op remote he?
Aanvulling; als remote instellen in camera en flitser geldt alleen voor Nikon-CLS, niet voor gebruik met triggers.
Aanvulling; als remote instellen in camera en flitser geldt alleen voor Nikon-CLS, niet voor gebruik met triggers.
Skippy schreef:Flits-mode in camera en/of flits staat toch niet op remote he?
Gelukt, Bedank voor het op weg helpen, was ook nog vergeten de SU-4 instelling in de flitser op "YES" te zetten.
Mvrgr.,
Ad
Moet je op OFF laten staan, heb je niet nodig indien je de SB-900 ontsteekt met de V4 triggers. Zorg dat met name de SB-900 goed op de Cactus is bevestigd.AdvdN schreef: was ook nog vergeten de SU-4 instelling in de flitser op "YES" te zetten.
Suc6,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
Zowel met kabel als de flitser op de Cactus V4 receiver aangesloten en aansluitingen goed gecontroleerd, maar dat had bij mij geen resultaat. Interne fitser op ' - - ' gezet. en instelling flitser SU-4 op ' yes' had resultaat. Ik vind dit zelf ook vreemd, aangezien deze instelling bestemd is voor het werken met meer dan 1 flitser.ALE schreef:Moet je op OFF laten staan, heb je niet nodig indien je de SB-900 ontsteekt met de V4 triggers. Zorg dat met name de SB-900 goed op de Cactus is bevestigd.AdvdN schreef: was ook nog vergeten de SU-4 instelling in de flitser op "YES" te zetten.
Suc6,
ALE
Mvrgr.,
Ad
-
- Moderator
- Contacteer:
Heel vreemd verhaal. Ik heb zelf een Phottix Strato triggersetje (aanrader), werkt probleemloos met mijn D700 en SB-600 met instellingen alsof de flitser op de camera zit. Flitser uiteraard wel op M (Manual)!
Zo moet het hier ook werken Skippy, simpel en eenvoudig.
Ad, probeer het volgende eens uit.
We horen graag het resultaat.
Suc6,
ALE
Ad, probeer het volgende eens uit.
- Zet je SB-900 in Manual mode
- Plaats deze op je camera. Camera aan, dan de SB-900 pas
- Maak er een foto mee en kijk of de flitser reageert
- Zet je camera en SB-900 uit
- Overtuig jezelf ervan dat receiver en tranceiver op hetzelfde kanaal staan en dat er goede opgeladen batterijen inzitten
- Bevestig je flitser op de Cactus receiver en zet die aan
- Schuif de Cactus tranceiver op je camera, zet de camera eerst aan en dan de Cactus pas
- Maak nu een foto en kijk of het werkt
Suc6,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
Hartelijk dank, de manual mode was de oplossing!!!ALE schreef:Zo moet het hier ook werken Skippy, simpel en eenvoudig.
Ad, probeer het volgende eens uit.De manier die jij nu toepast is niet radiografisch. De interne flitser stuurt de SB-900 nu aan omdat die op SU-4 staat ingesteld. Zet de flitser maar in een kastje in de kamer. Dan doet hij het niet meer. Met de Cactus wel.
- Zet je SB-900 in Manual mode
- Plaats deze op je camera. Camera aan, dan de SB-900 pas
- Maak er een foto mee en kijk of de flitser reageert
- Zet je camera en SB-900 uit
- Overtuig jezelf ervan dat receiver en tranceiver op hetzelfde kanaal staan en dat er goede opgeladen batterijen inzitten
- Bevestig je flitser op de Cactus receiver en zet die aan
- Schuif de Cactus tranceiver op je camera, zet de camera eerst aan en dan de Cactus pas
- Maak nu een foto en kijk of het werkt
Suc6,
ALE

Met vriendelijke groet,
Ad
-
- Moderator
- Contacteer:
In A stand flitst de flitser wellicht maar essentieel bij gebruik van triggers dat je de hoeveelheid flits niet vanaf de camera kunt instellen maar op de flitser moet instellen vandaar die vereiste Manual mode voor de flitser.AdvdN schreef:Hartelijk dank, de manual mode was de oplossing!!!ben hier wel blij om
Overigens in A stand werkt het ook.
Hartelijk dank voor de info. Ga in het weekend ermee spelen..Skippy schreef:In A stand flitst de flitser wellicht maar essentieel bij gebruik van triggers dat je de hoeveelheid flits niet vanaf de camera kunt instellen maar op de flitser moet instellen vandaar die vereiste Manual mode voor de flitser.AdvdN schreef:Hartelijk dank, de manual mode was de oplossing!!!ben hier wel blij om
Overigens in A stand werkt het ook.
Mvrgr.,
Ad