Beste keus camera?

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
dolphin

Beste keus camera?

Bericht door dolphin » zo jan 16 2011 7:37 pm

Hallo, ik ben hier net nieuw op het forum en wil graag een Nikon camera (+ toebehoren)kopen, daar mijn Olympus de geest heeft gegeven...
Ik bestudeer dolfijnen en daar moeten de meeste specificaties op gericht zijn.
Fotograferen van de dolfijnen kan een afstand van 50-100 meter bedragen en hun rugvin moet daarbij goed zichtbaar zijn.(een 400mm?) Voor de rest zal ik het veel in de natuur gebruiken en natuurlijk familie.
Aangezien ik niet erg ervaren ben moet het een gebruiksvriendelijke camera zijn...

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Re: Beste keus camera?

Bericht door Léon Obers » zo jan 16 2011 9:35 pm

Camera D300s
Is er veel licht op de plekken in de wereld waar die dolfijnen zijn? Neem dan een bijv. een Nikkor 80-400/f/4.5-5.6 AF-S VR zoom.
Anders bijv. een AF-S NIKKOR 200-400MM F/4G ED VR II (ook bij snelle beweging van dolfijnen ---> snelle sluitertijden).
http://www.nikon.nl/nl_NL/product/nikko ... oom-nikkor
http://www.nikon.nl/nl_NL/product/nikko ... g-ed-vr-ii
Voor familiefoto's zijn die objectieven overigens niet geschikt. Neem daarvoor een korter brandpunt(zoom).
Vriendelijke groet, Léon Obers

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo jan 16 2011 10:09 pm

Is er een budget?
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

dolphin

Bericht door dolphin » zo jan 16 2011 10:45 pm

Over het algemeen is het superzonnig, dus idd veel licht aanwezig. Ik schrik natuurlijk een beetje van de prijzen, maar verwachtte al zoiets...
Veel water en zout, zand ed, dus ben ook een beetje bang, dat de camera niet zo erg lang meegaat...
Mijn Olympus had ook snel problemen(wat ik ook vaker hoorde van mensen die in dezelfde omstandigheden werkten).
Hebben jullie daar ervaringen mee??

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”