Flitsset
Re: Flitsset
Sorry voor mijn late reactie! Ben gister bij cameratools geweest, heerlijke winkel! En heb een Lastolite Lumen 8 genomen. Ben er superblij mee. Zitten alleen geen softboxen bij, wel paraplu's. Heb tot nu toe meer met softboxen gewerkt dus denk dat ik die er tzt ook bij wil.
Hoi Veerle,
Ik denk dat dat idd een heel mooi (starters)set is en met 2x400W kun je heel wat!
En ik ben zelf niet zo van de plu's maar dat is persoonlijk. Ik ben meer van de Octa, normale softbox en beautydish
Veel plezier ermee!
Groetjes,
Rene
Ik denk dat dat idd een heel mooi (starters)set is en met 2x400W kun je heel wat!
En ik ben zelf niet zo van de plu's maar dat is persoonlijk. Ik ben meer van de Octa, normale softbox en beautydish
Veel plezier ermee!
Groetjes,
Rene
Ja ik ben dus ook geen grote fan van paraplu's. Maar desondanks Denk dat ik op marktplaats even op zoek ga naar softboxen. Vind het belachelijke prijzen, 200 euro voor een hele simpele softbox!
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Was laatst ook bij CameraTools, voor het eerst. Inderdaad demoruimte boven met diverse studioflitsers. Helaas had de verkoper te weinig tijd voor me, want al zijn collega's hadden tegelijk lunchpauze. Stonden gewoon beneden in de winkel, maar hielpen dus niet. Ben toen maar zonder nieuwe flitsers de deur weer uitgegaan.
En dat terwijl ik lonkte naar een setje Elinchrom BxRi's. Mooi spul, korte flitsduur, fijne draadloze instelmogelijkheden, ik had me goed ingelezen. De verkoper niet, trouwens. Bij zo'n set zitten overigens ook prutsoftboxen (dun doek, geen inwendige deflector, geen kleprand), maar toch is een set goedkoper dan losse flitskoppen, rarara. De betere softboxen en octa's van Elinchrom kosten ook weer een vermogen.
Gelukkig kun je op eBay weer hele leuke dingen kopen voor een fractie daarvan, inclusief grid enzo. Heb nu bijvoorbeeld ook een hele fijne 60x90 softbox met afneembaar grid, al jaren geleden besteld via eBay. Gebruik hem soms met mijn antieke studioflitsers maar dit weekend ook weer met mijn iets minder antieke SB28's. En voor een individueel portretje kan dat nog net
Trouwens, voor je dat aanschaft: bedenk ook waar je het laat, want die softboxen staan flink in de weg. Elke keer uit elkaar halen is ook niet alles...
Maar die Elinchroms komen er nog wel een keer dit jaar denk ik
. De vraag is alleen nog waar ik ze koop 
En dat terwijl ik lonkte naar een setje Elinchrom BxRi's. Mooi spul, korte flitsduur, fijne draadloze instelmogelijkheden, ik had me goed ingelezen. De verkoper niet, trouwens. Bij zo'n set zitten overigens ook prutsoftboxen (dun doek, geen inwendige deflector, geen kleprand), maar toch is een set goedkoper dan losse flitskoppen, rarara. De betere softboxen en octa's van Elinchrom kosten ook weer een vermogen.
Gelukkig kun je op eBay weer hele leuke dingen kopen voor een fractie daarvan, inclusief grid enzo. Heb nu bijvoorbeeld ook een hele fijne 60x90 softbox met afneembaar grid, al jaren geleden besteld via eBay. Gebruik hem soms met mijn antieke studioflitsers maar dit weekend ook weer met mijn iets minder antieke SB28's. En voor een individueel portretje kan dat nog net

Maar die Elinchroms komen er nog wel een keer dit jaar denk ik

Dit is het eerste negatieve verhaal over cameratools! Ik vond ze juist heel behulpzaam en vriendelijk. Ik moet wel toegeven dat ik weinig verstand heb van flitsers en dergelijke dus ze kunnen mij alles aansmeren... 

-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Nu ja, negatief... de beste man was heel vriendelijk, en ik gun zijn collega's ook lunchpauze. Ik zal er nog wel eens komen hoor!Veerle Cornelie schreef:Dit is het eerste negatieve verhaal over cameratools! Ik vond ze juist heel behulpzaam en vriendelijk. Ik moet wel toegeven dat ik weinig verstand heb van flitsers en dergelijke dus ze kunnen mij alles aansmeren...
(Ik was toch op zoek naar een nieuwe leverancier. Was trouw aan Konijn, maar dat is niet meer. In hun nieuwe winkel voel ik me niet thuis. Wel veel meer vloeroppervlak, maar voor mijn gevoel een steeds kleiner assortiment. Vang steeds vaker bot. En qua flitsers is het een en al Jinbei. En dat is mijn smaak niet, subtiel gezegd. Lijkt steeds meer een dozenschuiver voor compactcamera's. Maar ja, dat is een commerciele keuze die niet verkeerd hoef te zijn. Tussendoor het een en ander via internet besteld bij diverse Nederlandse winkels, met wisselend succes. Nikon spul dat ik ken kan prima, maar veel dingen wil ik toch even zien of voelen om de bouwkwaliteit te polsen als het om veel geld gaat. Maar als je zelfs grijskaarten moet gaan terugsturen omdat de kwaliteit prut is dan wil je gewoon een winkel om je karretje vol te laden met spul waarvan je weet dat het is wat je zoekt. Dat scheelt toch best veel tijd in vergelijk met het online researchen van allerlei reviews en zo.)
Hoi Veerle,
ik heb nog een ongebruikte Softbox van Falcon Eyes (60x80) maar dan moet je wel een speedring kunnen kopen om Lastolite geschikt te maken voor die box. Ik heb namelijk 2 flitskoppen van Linkstar met uiteraard een Linkstar softbox en een Elinchrom 500W flitskop waar standaard de Elinchrom 175cm Octa op zit (dat is idd een dure box ruim € 450 maar wel super!). En op de enige Falcon Eyes Flitskop die ik nog heb zit de beautydish. Een FE softbox wordt dus nooit gerbuikt en ligt keurig in mijn kast waar ik na een shoot alles in opberg......Ik zag op de Cameratoolssite idd dat de Lastolite boxen idd erg duur zijn (maar anderzijds wel alle waar naar zijn geld)
Groetjes,
Rene
ik heb nog een ongebruikte Softbox van Falcon Eyes (60x80) maar dan moet je wel een speedring kunnen kopen om Lastolite geschikt te maken voor die box. Ik heb namelijk 2 flitskoppen van Linkstar met uiteraard een Linkstar softbox en een Elinchrom 500W flitskop waar standaard de Elinchrom 175cm Octa op zit (dat is idd een dure box ruim € 450 maar wel super!). En op de enige Falcon Eyes Flitskop die ik nog heb zit de beautydish. Een FE softbox wordt dus nooit gerbuikt en ligt keurig in mijn kast waar ik na een shoot alles in opberg......Ik zag op de Cameratoolssite idd dat de Lastolite boxen idd erg duur zijn (maar anderzijds wel alle waar naar zijn geld)
Groetjes,
Rene