Voor wie erin geïnteresseerd is: de rest van mijn verhaaltje wordt duidelijk in de hierna volgende reportage van mijn korte dialoog met Nikon Support
(chronologisch, "eerste bericht boven, laatste bericht onder")
QUOTE:__________________________________________
06/10/2010 | 03:03 NM
Op de forumwebsite van Nikon Club Nederland is op dit moment een draadje gaande over brildragers. Zoals ik. Alleen gaat dit over de D300s, terwijl ik een D90 heb. Iemand gaf aan de DK-21M prettig te vinden. Ik heb dit artikel gezocht op de Nikon NL site (via Google, want jullie hebben NOG STEEDS geen zoekfunctie op de home page!). Daar vind ik:
Magnifying eyepiece DK-21M
De DK-21M vergroot het beeld in de zoeker circa 1,17x.
Voor meer informatie over de compatibiliteit van dit product met andere Nikon-producten, raadpleegt u het gedeelte 'Verwante producten' hieronder.
"Het gedeelte 'Verwante producten' hieronder" staat echter niet op die pagina...
Als ik vervolgens de zoekfunctie binnen Support & Downloads raadpleeg (daarbinnen kan ik wél zoeken) kom ik uit op een verouderd advies, waarin gebruik op b.v. een D70 wordt afgeraden. Niets over de D90, want die bestond ten tijde van dit advies nog niet (hoezo "update"??).
Hebt u een up-to-date advies voor mij als brildrager met betrekking tot de DK-21M i.c.m. de D90?
--------------------------------------------------------------------------------
06/10/2010 | 03:27 NM
Geachte Jaap Verbeek,
Bedankt voor uw email.
Het spijt mij dat het onduidelijk op onze website is of het artikel DK-21M geschikt is voor de Nikon D90.
Het vergrotende oculair DK-21M is bruikbaar op de Nikon D90 en is bestelbaar via een erkend Nikon Dealer
of via de webshop van Nikon Servicepoint, waarvoor ik u de volgende link stuur:
http://www.nikonservice.nl/shop/advance ... 2bbb8c89f5" onclick="window.open(this.href);return false;
Mocht u het artikel via de Nikon dealer willen bestellen dan is het artikel nummer VAF00321.
Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben ingelicht.
Met vriendelijke groeten,
Robert Vermeulen
Nikon Europa Support
http://www.europe-nikon.com/support" onclick="window.open(this.href);return false;
06/10/2010 | 04:01 NM
Dank voor uw snelle antwoord.
De reden waarom DK-21M in het advies op Nikon support werd gemeld als minder geschikt voor b.v. de D70 was dat daardoor een deel van het zoekerbeeld zou wegvallen.
Nu valt 6% van het zoekerbeeld altijd al af op de D90, dus ik wil voorkomen dat er nóg meer afvalt. Kunt u bevestigen dat het bezwaar dat voor b.v. de D70 werd gemeld NIET geldt voor de D90?
--------------------------------------------------------------------------------
06/10/2010 | 04:33 NM
Geachte Jaap Verbeek,
Bedankt voor uw email.
Helaas is het niet zo dat het bezwaar dat bij de Nikon D70 goldt niet bij de Nikon D90 geldt.
Er valt bij het gebruik van het vergrotende oculair DK-21M ook een deel van het zoekerbeeld weg.
Met vriendelijke groeten,
Robert Vermeulen
Nikon Europa Support
http://www.europe-nikon.com/support" onclick="window.open(this.href);return false;
_______________________________________________________UNQUOTE
Van deze accessoire zal ik dus geen gebruik maken...