beoordeling voor Marco

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
digikarel

beoordeling voor Marco

Bericht door digikarel » za jan 22 2011 7:05 pm

Afbeelding

wil graag weten wat jullie van deze foto vinden en geef evt ook tips om deze foto nog beter te kunnen fotograferen

Daniël

Re: beoordeling voor Marco

Bericht door Daniël » za jan 22 2011 7:37 pm

Ik had meer het diafragma geknepen.
Dan was de prullenbak en de bank meer scherp

Paul61
Regiocoördinator
Regiocoördinator
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Paul61 » za jan 22 2011 8:16 pm

Ik mis inderdaad scherpte bij de bank en prullenbak maar ook vind ik de foto wat grauw.
Ik ben zo vrij geweest jou foto op een paar puntjes in Capture NX 2 te bewerken daar ik
sinds een paar maanden hiermee werk en merk dat je met weinig aanpassingen al een beter resultaat krijgt.
In deze foto heb ik alleen wat met de levels geschoven en de foto verscherpt.
Als je wilt dat de foto weer weg moet dan zeg je het maar.

Afbeelding

digikarel

Bericht door digikarel » za jan 22 2011 8:29 pm

Paul61 schreef:Ik mis inderdaad scherpte bij de bank en prullenbak maar ook vind ik de foto wat grauw.
Ik ben zo vrij geweest jou foto op een paar puntjes in Capture NX 2 te bewerken daar ik
sinds een paar maanden hiermee werk en merk dat je met weinig aanpassingen al een beter resultaat krijgt.

Afbeelding
hij mag van mij blijven staan maar kun je mij de foto ook toesturen via mail dat ik ze naast elkaar kan zetten en vergelijken

Paul61
Regiocoördinator
Regiocoördinator

Bericht door Paul61 » za jan 22 2011 8:40 pm

[quote="digikarel"][quote="Paul61"]Ik mis inderdaad scherpte bij de bank en prullenbak maar ook vind ik de foto wat grauw.

hij mag van mij blijven staan maar kun je mij de foto ook toesturen via mail dat ik ze naast elkaar kan zetten en vergelijken

Als je op de afbeelding gaat staan en met de rechter muisknop afbeelding opslaan selecteer dan kan je de foto zelf opslaan.
Ik ben benieuwd naar jou reactie na beoordeling van beide foto's

digikarel

Bericht door digikarel » za jan 22 2011 8:57 pm

ik heb het even naast elkaar gezet maar dat zou dus ook moeten kunnen met CS maar dat ga ik nu even bekijken maar ik kan het verschil wel goed zien. ik moet ook eerlijk zijn dat ik de camera vanaf december 2010 heb dus ik moet nog een boel leren over de camera dus als er iemand in de omgeving van Zwolle woont zou ik zeker een keer mee kunnen om te fotograferen

Paul61
Regiocoördinator
Regiocoördinator

Bericht door Paul61 » za jan 22 2011 9:10 pm

Als je de EXIF data bij de foto toevoegt dan kan a.h.v. deze info ook gerichter advies gegeven worden
over evt. te gebruiken instellingen.
Groeten, Paul

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”