Beoordeling: Big Ben

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
ChristianZijlstra

Beoordeling: Big Ben

Bericht door ChristianZijlstra » za jan 22 2011 8:47 pm

Hallo allemaal,

Hierbij 1 van mijn foto's, een foto van de Big Ben, misschien wel 1 van de meest gefotografeerde gebouwen.. Vaak zie je hiervan natuurlijk dezelfde afbeeldingen vanaf dezelfde hoeken. Deze foto heb ik eigenlijk in de loop genomen direct toen we de metro uitstapten en hij spreekt mij elke keer weer aan vanwege de verschillende aspecten welke in de foto te zien zijn. Het groen van de boom, het grijs van de vele gebouwen en metrostations in Londen maar ook de Big Ben. Ik weet niet hoe ik het uit moet leggen, maar ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!

1.
Afbeelding

N.a.v. de reacties hier een crop van de vorige foto en een beetje gespeeld met photoshop.. Weet nou niet of ik het er zo mooier van vind, het lijkt wat surrealistischer. De boom is daarentegen wel íets groener, maar niet veel..
2.
Afbeelding

Exif:
Nikon D5000
18-105 bij 30mm
f/13
1/200 s
ISO 200

Alvast bedankt voor de (opbouwende) kritiek :wink:
Laatst gewijzigd door ChristianZijlstra op zo jan 23 2011 8:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

ArjanL
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Beoordeling: Big Ben

Bericht door ArjanL » za jan 22 2011 10:28 pm

Da's weer eens een ander standpunt. Leuk als toevoeging in een serie. Ik vind de schaduwen een beetje donker.

Zeurpuntje; we zien hier de Clock Tower. De Big Ben is de grote klok die de uren slaat (niet zichtbaar). Door de terreurdreiging is de klok niet meer te bezoeken. Ingezetenen van Groot-Brittanië kunnen nog wel met veel moeite via hun parlementslid een afspraak maken voor een bezoek.
http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!

Mas
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Mas » zo jan 23 2011 10:38 am

De boom is eigenlijk niet zo heel erg groen hier, maar dat kan aan mijn scherm liggen. Voor de rest : inderdaad een origineel standpunt, maar een beetje 'gezocht' , als je begrijpt wat ik bedoel.
http://marcels.webklik.nl/page/homepage" onclick="window.open(this.href);return false;

ChristianZijlstra

Bericht door ChristianZijlstra » zo jan 23 2011 8:37 pm

Klopt de boom is eigenlijk niet zo groen.. heb een crop gemaakt, de toren staat nu rechtop en staat meer in het midden van het beeld. Dus meer de aandacht naar het onderwerp.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”