Vogels

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
pinocchio
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Vogels

Bericht door pinocchio » vr jan 21 2011 10:46 pm

Hoi,

Ik ben benieuwd wat jullie van deze foto vinden (ik weet niet echt wat ik er van moet denken wel of niet mooi/interessant i.v.m. onscherpe meeuw op voorgrond).

Afbeelding

Camera: D90
Lens: AF VR NIKKOR 80-400mm 4.5-5.6D
ISO: 200
Belichting: 1/250 sec.
Diafragma: 5.6
Brandpuntsafstand: 185mm

Groeten, Klaas.
Laatst gewijzigd door pinocchio op za jan 22 2011 1:05 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik kan met Nikon... voor mijn "mooiste" foto's ga je naar http://www.fotopinocchio.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Re: Vogels

Bericht door Patrick » vr jan 21 2011 11:38 pm

De onscherpe meeuw voegt wat mij betreft niets goeds toe aan de foto.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

pinocchio
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door pinocchio » vr jan 21 2011 11:55 pm

Patrick schreef:De onscherpe meeuw voegt wat mij betreft niets goeds toe aan de foto.
Bedankt, :mryellow: ik was bezig de vogels in de boom te fotograferen (kijken hoever ik met m'n lens kon komen) en toevallig kwam er een meeuw door het beeld op het moment dat ik afdrukte.
Ik vond het zelf ook niet zo'n mooie foto maar toch trekt hij wel elke keer weer m'n aandacht (vandaar dat ik hier om een mening vroeg).
Ik kan met Nikon... voor mijn "mooiste" foto's ga je naar http://www.fotopinocchio.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door JacTrum » za jan 22 2011 11:40 pm

Grappige vraag Pinocchio. Maar zonder onaardig te willen doen: voor mij is het gewoon een mislukte foto.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

Bob42
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Bob42 » zo jan 23 2011 12:26 am

pinocchio schreef:Ik vond het zelf ook niet zo'n mooie foto maar toch trekt hij wel elke keer weer m'n aandacht (vandaar dat ik hier om een mening vroeg).
Dan vind je hem zelf dus kennelijk wel iets hebben. Prima toch?
Kennelijk wilde je iets met die vogels in de boom. Die zijn onderbelicht (dat krijg je wel meer met een heldere lucht als achtergrond), dus in zo'n situatie kun je beter wat overbelichten.
Als het om de vogels zelf gaat had je beter op 400mm ipv 185 mm kunnen gaan zitten.
Zo niet, dan vind ik de compositie (plaats van de boom in het geheel) niet fraai.
En dan nog een onscherpe meeuw door je beeld...

pinocchio
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door pinocchio » zo jan 23 2011 2:58 am

Duidelijk...toch mislukte foto. :wink:

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”