@ JacTrum:
@Mmo: Ik ben al een keer ontsnapt aan een kart die door het natte gras op me af kwam en ik besloot op het laatste moment een keuze te maken, links of rechts. Ik kan nog reageren en de karter is overgeleverd aan de situatie. Er staan geen vangrails langs de baan. Schijnt een foto van te zijn maar nooit gezien.
Ik heb afgelopen weekend veel lopen klooien met div. instellingen en ik kreeg niet het gewenste resultaat, te licht, te donker, geen snelheid, onscherp en ga zo maar door. Balen.
@ Mas: Ik fotografeer altijd met een betrekkelijk lage sluitertijd. De eerste foto is overigens op 1/400sec.maar meestal ga ik nog lager. De lagere sluitertijden waren dit weekend het probleem. Helaas, het kan niet altijd goed gaan. Volgende keer zal ik beter mijn best doen en met een tevreden gevoel naar huis gaan. Maar zoals Mmo weet "ik ben nooit tevreden, het kan en moet altijd beter". Dat is natuurlijk wel een goede instelling om de kwaliteit hoog te houden maar meestal kan dit soms op de zenuwen werken van mede-fotografen.
Kwaliteit staat nu eenmaal hoog in het vaandel bij mij. Al foeterend de persruimte binnenkomen met de mededeling dat het slecht ging langs de baan is meestal mijn eerste reactie.
Later blijkt het allemaal wel mee te vallen. Ja, ik weet het. Ik ben een rare