Rugzak

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
geerttt

Re: Rugzak

Bericht door geerttt » ma jan 10 2011 8:42 pm

Ik denk toch dat ik voor de Flipside 300 gaat, deze zat lekker in de winkel en me spullen + toekomstige uitbreiding passen hierin.
Is er iemand overigens bekend met de Think Tank Camera Strap Black/Grey - V2.0 (http://www.cameranu.nl/artikel/16063/Th ... trap_.html) in combinatie met Think Tank Camera Support Strap (http://www.cameranu.nl/artikel/16063/Th ... trap_.html)

JaapV
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door JaapV » ma jan 10 2011 10:41 pm

Patrick schreef:Een keertje naar Kamera Express zou ik zeggen. Een enorme hoeveelheid tassen om uit te kiezen. Werkt naar mijn idee het beste; zelf proberen.
...en in aanvulling op het winkellijstje van Hans Braakhuis: ze zitten tegenwoordig ook in Amsterdam.

Ik heb mijn Lowepro Flipside AW400 bij KE gekocht (weliswaar in Capelle a/d/IJssel) na een uur lang een hele serie rugtassen gepast en gedragen te hebben, telkens met mijn complete uitrusting erin. De jongedame in kwestie - af en toe geassisteerd door een collega - bleef al die tijd voorbeeldig geduldig.
Pluim!! 8)
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door ReneG » ma jan 10 2011 11:00 pm

geerttt schreef:Ja ik denk inderdaad dat ik voor de 300 ga. Het enige nadeel is dat je niet snel bij je spullen komt.
Oh dat is niet helemaal waar. ;) Zoek het flipside 400 filmpje maar eens op op de lowepro website. Als je de schouderbanden afdoet en hem om je lijf draait om de gordelriem, ben je heel snel in het compartiment. Klinkt omslachtig maar is het niet. Ik heb zowel de slingshot als de flipside gehad, was er even snel mee. ;)
Spul waarmee je foto's maakt...

geerttt

Bericht door geerttt » ma jan 10 2011 11:02 pm

ReneG schreef:
geerttt schreef:Ja ik denk inderdaad dat ik voor de 300 ga. Het enige nadeel is dat je niet snel bij je spullen komt.
Oh dat is niet helemaal waar. ;) Zoek het flipside 400 filmpje maar eens op op de lowepro website. Als je de schouderbanden afdoet en hem om je lijf draait om de gordelriem, ben je heel snel in het compartiment. Klinkt omslachtig maar is het niet. Ik heb zowel de slingshot als de flipside gehad, was er even snel mee. ;)
Ik vroeg me af of dat echt werkte eigenlijk, maar blijkbaar wel. Ook zal ik dat zelf moeten ervaren. Snel bij me spullen komen is sowieso niet het belangrijkste vind ik.

ErikB
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door ErikB » ma jan 10 2011 11:05 pm

Het vergt iets oefening om het snel te doen. Maar uiteindelijk is het ideaal en ook erg snel. Behalve dat het snel is heb je ook meteen een soort werkplatform, makkelijk voor het verwisselen van objectieven, het opzetten van je filtersetjes etc.. Meer dus dan alleen maar tas ;)

De 300 werkt volgens mij net zo maar daarvan is de heupband volgens mij iets minder breed. Ik vind de brede heupband bij de 400 ideaal, zit erg lekker en stevig en ik heb nooit het gevoel dat de band het gewicht niet goed aankan.

Cookie1397
Clublid
Clublid

Bericht door Cookie1397 » di jan 11 2011 12:08 am

geerttt schreef: Ik vroeg me af of dat echt werkte eigenlijk, maar blijkbaar wel. Ook zal ik dat zelf moeten ervaren. Snel bij me spullen komen is sowieso niet het belangrijkste vind ik.
Het werkt wel degelijk. Je hoeft niet eerst de tas op de grond te zetten, spullen er uit halen/wisselen en dan weer om te doen. Eerst de tas voor de buik draaien, op hurken zitten zodat de tas ondersteund wordt of op knieën zitten waarbij je evt de tas op een bovenbeen laat rusten.
Nikon Z Z & de maskers

ReneG
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door ReneG » di jan 11 2011 11:24 am

Ed Schouten schreef:
geerttt schreef: Ik vroeg me af of dat echt werkte eigenlijk, maar blijkbaar wel. Ook zal ik dat zelf moeten ervaren. Snel bij me spullen komen is sowieso niet het belangrijkste vind ik.
Het werkt wel degelijk. Je hoeft niet eerst de tas op de grond te zetten, spullen er uit halen/wisselen en dan weer om te doen. Eerst de tas voor de buik draaien, op hurken zitten zodat de tas ondersteund wordt of op knieën zitten waarbij je evt de tas op een bovenbeen laat rusten.
Op zich nog een grappige anekdote hierover: Een verkoper in de winkel vroeg zich af waarom iemand die tas zou kopen want die sluiting in de rug was toch zo onhandig. Toen liet ik hem dit trucje zien en hij veranderde spontaan van mening. Later hoorde ik dat hij hem zelf nu ook zo gebruikte. ;)

Overigens, als je er weinig of lichte spullen in hebt zitten hoef je hem zelfs niet te ondersteunen, al is dat natuurlijk voor eigen risico. Maar dat 'werkplatform' is ideaal. Net alsof je een bijzettafeltje voor je hebt waar je alles op zet. :lol:
Spul waarmee je foto's maakt...

geerttt

Bericht door geerttt » di jan 11 2011 5:41 pm

De Flipside 300 werkt hetzelfde als de 400. De 300 is slanker en zit bij mij ook lekkerder. Dus ga ik voor deze! :)

geerttt

Bericht door geerttt » do jan 13 2011 7:28 pm

Weet iemand misschien nog een goede neckstrap die ik ook diagonaal kan dragen? Dit om het gewicht op mijn nek wat te verminderen (vooral als ik de 70-300 op me body heb zitten).

Cookie1397
Clublid
Clublid

Bericht door Cookie1397 » do jan 13 2011 10:01 pm

geerttt schreef:Weet iemand misschien nog een goede neckstrap die ik ook diagonaal kan dragen? Dit om het gewicht op mijn nek wat te verminderen (vooral als ik de 70-300 op me body heb zitten).
Neem aan dat je een camera strap bedoelt, heb al een lange tijd de black rapid RS-7 samen met de brad (laatste voorkomt verschuiven van de strap)

http://www.cameraland.nl/product/606/17657/

http://www.blackrapid.com/product/camera-strap/rs-7/
Nikon Z Z & de maskers

jjk

Bericht door jjk » ma jan 17 2011 6:27 am

geerttt schreef:Weet iemand misschien nog een goede neckstrap die ik ook diagonaal kan dragen? Dit om het gewicht op mijn nek wat te verminderen (vooral als ik de 70-300 op me body heb zitten).
Heb je al eens aan de Thinktank Rotation 360 gedacht? Ik vind deze rugzak bijzonder comfortable. Zelfs als ik hem volstouw. Voordeel is dat je de camera strap aan de schouderbanden kunt klikken. Dan wordt het gewicht van je camera op de banden geplaatst en niet om de nek.

JJK

geerttt

Bericht door geerttt » ma jan 17 2011 7:58 am

280 euro voor een tas vind ik wat duur. Daar kan ik ook een Lowepro flipside 300 of 400 van kopen + een nikkor 35mm 1.8 :mrgreen:

John Jansen
Forumlid
Forumlid

Bericht door John Jansen » ma jan 24 2011 6:08 pm

Wat dacht je van de KATA D3N1-30 heb ik in de verkoop is echt helemaal nieuw nog niet buiten geweest.
Heb ik vorig jaar okt aangeschaft voor mijn D300 met grip en allerlei ander spul.
Maar omdat ik vaak met maar een lensje op stap ga is hij voor mij te groot,fijne strakke tas voor camera en atributen.
Kan zowel links als rechtsom gedragen worden of als rugtas zit ook een aparte ruimte in voor proviand.
Misschien is het wat?
Vriendelijke groet
John

RRon

Bericht door RRon » ma jan 24 2011 7:29 pm

Leuk topic om te volgen! Waarom, nou ik heb dus ook een paar weken geleden een D5000 met 18-55VR gekocht. Daar komt binnenkort, eerste biedingen lopen :wink2: , een 70-300VR bij.
Ik heb er dus nog geen tas of zoiets bij omdat dat een mooi kado leek voor mijn verjaardag! Heb mij er eens in verdiept, vooral in Lowepro omdat ik dat merk erg veel tegen kwam. Kwam eigenlijk uit op de slingshot 202AW of de Fatspack200/250, dit alleen na lezen op het internet.
Vanmiddag eens deze tassen irl wezen kijken bij de Mediamarkt, die hadden alleen de 202AW. Leek mij een erg mooie en handige tas, echter kwam ik daar ook tegen de Vanguard up-rise 43 en eigenlijk vond ik die veel mooier, het leek wat degelijker en de voering waar de camera opgeborgen wordt leek mij zachter, fluweelachtig!
Moet zeggen dat ik die Vanguard wel erg mooi vind en hij spreekt mij meer aan als de Lowepro, er is ook een kleiner type van, de up-rise 34 maar die hadden ze daar niet.
Mag donderdag een tas uit gaan zoeken en denk dat ik gewoon maar even naar kamera-expres rij, is voor mij niet zo ver. De keuze is daar veel groter en de prijzen zijn er wat kleiner!! :mryellow:

Blijft moeilijk iets uitzoeken omdat je na diverse keren te hebben gebruikt pas weet of hij bevalt!
Wat mij wel opvalt is dat ik geen reviews kan vinden over de Vanguard??

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma jan 24 2011 7:35 pm

RRon schreef:Mag donderdag een tas uit gaan zoeken en denk dat ik gewoon maar even naar kamera-expres rij, is voor mij niet zo ver. De keuze is daar veel groter en de prijzen zijn er wat kleiner!! :mryellow:
Ga maar vroeg weg. Je hebt er wel erg veel keus! :mryellow:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”