klachten over Coolpix P7000
klachten over Coolpix P7000
Gezien de gunstige reacties op de specificaties heb ik eind okt. vorig jaar een Coolpix P7000 aangeschaft.
Na een enkele maand gingen de openings lamellen niet meer geheel open, en bleken de opnamen niet weg te schrijven zijn naar de geheugenkaart.
Door handmatig de lamellen openduwen, kaartje er uit en weer in plaatsen, heb ik tijdens onze reis in Afrika toch wat opnamen kunnen maken.
Op 30 dec de camera ingeleverd, maar tot heden is er nog geen reaktie van Nikon binnen gekomen.
2 stuks systematische haperingen aan een nieuwe camera is toch erg teleurstellend evenals de trage afhandeling van de klacht.
Wat zijn andere ervaringen??
Na een enkele maand gingen de openings lamellen niet meer geheel open, en bleken de opnamen niet weg te schrijven zijn naar de geheugenkaart.
Door handmatig de lamellen openduwen, kaartje er uit en weer in plaatsen, heb ik tijdens onze reis in Afrika toch wat opnamen kunnen maken.
Op 30 dec de camera ingeleverd, maar tot heden is er nog geen reaktie van Nikon binnen gekomen.
2 stuks systematische haperingen aan een nieuwe camera is toch erg teleurstellend evenals de trage afhandeling van de klacht.
Wat zijn andere ervaringen??
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: klachten over Coolpix P7000
Waar heb je 'm ingeleverd? Bij de winkel?
- ReneG
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Thom Hogan is ook niet onverdeeld enthousiast over de P7000, maar zijn klachten lijken vooral over de firmware (software in de camera) en de werking daarvan te gaan: http://www.bythom.com/compactHQ1.htm
Spul waarmee je foto's maakt...
Dat de opnamen niet weg te schrijven zijn naar de geheugenkaart (meerdere soorten kaartjes gebruikt) lijkt tocht zeker ook een software probleem van deze Coolpix P7000.
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ik ben ook benieuwd naar wat Patrick al vroeg; waar heb je hem ingeleverd?
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Lid NCN
- hans1956
- Regiocoördinator
- Ervaringsniveau: *****
Deze klachten heb ik met mijn P7000 niet. Werkt perfect. Heb wel eens gehad dat hij vast zat. Maar nadat ik de batterij er even uit gehaald had werkte hij, na het terugplaatsen van de batterij, weer naar behoren. Dit was voor de firmware update. Na deze update geen probleem meer gehad.
- willemr
- Forumlid
- Contacteer:
Ik heb ook de P7000 (on the side), en ik heb nog geen enkel probleem gehad. De snelheid van opnames (FPS) en het wegschrijven daarvan zie ik veel voorbij komen, maar daar heb ik met mijn manier van fotograferen geen last van.
Enige nadeel aan het apparaat is de plaatsing van sommige knoppen op het apparaat, maar dat zal wel wennen (op den duur)....
Enige nadeel aan het apparaat is de plaatsing van sommige knoppen op het apparaat, maar dat zal wel wennen (op den duur)....
Antwoord op de vraag van Patrick en Cees: ingeleverd bij cameranu, deze geven bijna wekelijks aan hierover contact te hebben met "de importeur".
Lamellen met de hand opendoen, nadat je de eerst constateert dat er wel een opmerkelijke donkere cirkel op het beeld staat, en nieuwe kaartjes die na een enkele opname "vol" zijn is toch niet te verwachten bij een nieuwe camera, tenzij Nikon een "maandag" exemplaar geleverd heeft.
Machiel
Lamellen met de hand opendoen, nadat je de eerst constateert dat er wel een opmerkelijke donkere cirkel op het beeld staat, en nieuwe kaartjes die na een enkele opname "vol" zijn is toch niet te verwachten bij een nieuwe camera, tenzij Nikon een "maandag" exemplaar geleverd heeft.
Machiel
- Cees
- Forumlid
Denk dat je dan toch eerst bij CamaraNu zult moeten informeren.
Ik was overigens met m'n vingers van de lamellen afgebleven.
Je maakt het alleen nog maar erger...
Ik was overigens met m'n vingers van de lamellen afgebleven.
Je maakt het alleen nog maar erger...
Groet, Cees
Lid NCN
Lid NCN
Mee eens, als je niet weet hoe lamellen werken moet je er beslist van afblijven.
Als je een fijne camera denkt mee te nemen, en je zit in Afrika, dan is een duwtje in de goede richting toch gelukkig een oplossing gebleken waarmee ik nog wat opnamen heb kunnen maken.
Gelukkig heb een leverancier die er uit zichzelf achteraan gaat.
Ik ben nog steeds benieuwd naar meer gebruikers ervaringen.
Machiel.
Als je een fijne camera denkt mee te nemen, en je zit in Afrika, dan is een duwtje in de goede richting toch gelukkig een oplossing gebleken waarmee ik nog wat opnamen heb kunnen maken.
Gelukkig heb een leverancier die er uit zichzelf achteraan gaat.
Ik ben nog steeds benieuwd naar meer gebruikers ervaringen.
Machiel.
Met dank aan de goede service van CameraNu (mij steeds op de hoogte houdende van de gang van zaken, en geregeld informerende over de stand van zaken bij de "importeur"), de -onder garantie- gerepareerde camera retour ontvangen.
Machiel
Machiel