Ik heb een vraagje, ik heb gister mijn d3100 ontvangen.

Hoor heel graag van jullie. Misschien is het een slechte accu of is het normaal dat je er altijd een tweede accu naast hebt?
Ben een echte beginner dus alle info welkom!
Groeten Tonus!
Dat.Tonus schreef:Of komt dat omdat ik mijn liveview constant gebruik?![]()
Of je koopt gewoon minimaal nog een extra reserve accu erbij (twee extra zit je altijd goed). Kun je de andere opladen tijdens het gebruik van de eerste.Tonus schreef:Bedankt allen, ik zal minder de liveview gebruiken, al vond ik dat wel handig...![]()
Ligt eraan wat je wilt. Wil je veel dingen kunnen doen met je foto kan je het beste in RAW schieten. Wil je de camera de beslissing laten nemen wat vaak goed resultaat geeft en hooguit wat croppen dan kan je hem gewoon in Fine laten staan. Met RAW heb je wel een bewerking programma nodig. ViewNX, CaptureNX, PS enzovoorts.Tonus schreef:Is raw het beste? Heb de camera nu ingesteld op fine volgens mij.
Naja, liveview kost ook op een compact veel stroomTonus schreef:Bedankt weer voor de info, maar nikon gaat er dus niet vanuit dat je de liveview continu gebruikt.Wat zouden dan momenten zijn dat je het wel gebruikt? Of is het bedoeld om langzaam af te kicken van de compactcamera?Groeten allen!
Ik gebruik LiveView tot nu toe bij 2 situaties (er zijn er vast nog wel meer waarin het handig kan zijn):Tonus schreef:Wat zouden dan momenten zijn dat je het wel gebruikt?
Wat niet wil zeggen dat je gelijk niet in RAW moet gaan fotograferen. Je haalt alsnog honderden foto's uit één acculading als je in RAW schiet (en de monitor niet teveel gebruikt).J.Hoes schreef:Nikon geeft in de gebruiksaanwijzing (Engelse p204, onder "Specifications") een paar zaken aan die het batterijleven verkorten. Een daarvan is gebruik van de monitor. Met "LiveView" doe je niet anders. Foto's maken in RAW (NEF) is er ook een.
Groet Hans.