Capture NX2 vraagje
Re: Capture NX2 vraagje
Genster, je kunt in PSE toch geen NEF's bewerken? En om een grotere speelruimte te hebben bij het omzetten naar Z/W moet je voordat je dat doet, een kleursturingspunt gewoon ergens op de foto neerzetten en dan via de bovenbalk (dus niet kiezen voor "nieuwe stap") in filter de omzetting doen. Daarna kun je met kleurschuiven nog een heleboel veranderen. Succes, peter
-
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
@Peter; met jouw laatste opmerking ga ik zo meteen aan de slag (bedankt).
Dit is één van de eerder genoemde mogelijkheden:

ik moet het nog verder uitwerken, maar vind het kansrijk
Voor mij is CNX nog steeds een lastig programma, het het loslaten van Photoshop Elements komt toch steeds dichterbij
Dit is één van de eerder genoemde mogelijkheden:

ik moet het nog verder uitwerken, maar vind het kansrijk

Voor mij is CNX nog steeds een lastig programma, het het loslaten van Photoshop Elements komt toch steeds dichterbij

-
- Clublid
- Contacteer:
Mwa, hier ben ik niet veel wijzer van geworden Peter (maar dat ligt ZEKER aan mij)gewoon peter schreef:Genster, je kunt in PSE toch geen NEF's bewerken? En om een grotere speelruimte te hebben bij het omzetten naar Z/W moet je voordat je dat doet, een kleursturingspunt gewoon ergens op de foto neerzetten en dan via de bovenbalk (dus niet kiezen voor "nieuwe stap") in filter de omzetting doen. Daarna kun je met kleurschuiven nog een heleboel veranderen. Succes, peter

Nee absoluut niet! Ben niet volledig geweest en ook nog in een foute volgorde. The blame is on me. Maar ik zal het opschrijven voor je als het niet in het instructieboek staat. En stuur het je dan toe. De instructiefilm is te groot 25,4 Mb om te versturen. Ik doe m'n best voor je. groet, peterGenster schreef:Mwa, hier ben ik niet veel wijzer van geworden Peter (maar dat ligt ZEKER aan mij)gewoon peter schreef:Genster, je kunt in PSE toch geen NEF's bewerken? En om een grotere speelruimte te hebben bij het omzetten naar Z/W moet je voordat je dat doet, een kleursturingspunt gewoon ergens op de foto neerzetten en dan via de bovenbalk (dus niet kiezen voor "nieuwe stap") in filter de omzetting doen. Daarna kun je met kleurschuiven nog een heleboel veranderen. Succes, peter
-
- Clublid
- Contacteer:
Dank je Peter. Je kan natuurlijk met de opgegeven waarden variëren (heb ik ook geprobeerd), maar deze is precies volgens de "instructie" gemaakt:gewoon peter schreef:Nee absoluut niet! Ben niet volledig geweest en ook nog in een foute volgorde. The blame is on me. Maar ik zal het opschrijven voor je als het niet in het instructieboek staat. En stuur het je dan toe. De instructiefilm is te groot 25,4 Mb om te versturen. Ik doe m'n best voor je. groet, peterGenster schreef:Mwa, hier ben ik niet veel wijzer van geworden Peter (maar dat ligt ZEKER aan mij)gewoon peter schreef:Genster, je kunt in PSE toch geen NEF's bewerken? En om een grotere speelruimte te hebben bij het omzetten naar Z/W moet je voordat je dat doet, een kleursturingspunt gewoon ergens op de foto neerzetten en dan via de bovenbalk (dus niet kiezen voor "nieuwe stap") in filter de omzetting doen. Daarna kun je met kleurschuiven nog een heleboel veranderen. Succes, peter

Ik ben natuurlijk benieuwd wat jullie er van vinden

Gegroet,
Genster
Kijk, punt is dat geen 2 kleurenfoto's gelijk zijn, maar dit is een beginnersbasis om van kleur naar Z/W te gaan. Ook verscherping mag daar nog bij en het is de bedoeling dat je juist met de schuifjes speelt tot je het zelf mooi vind, want hij is nu te donker. Groet en succes verder, peter
-
- Clublid
- Contacteer:
Ik ga er gewoon nog eens wat mee stoeien Peter.
Nogmaals bedankt,
Genster
Nogmaals bedankt,
Genster