film d7000 of?

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Tobias

film d7000 of?

Bericht door Tobias » do feb 03 2011 5:18 pm

Steeds vaker zie ik mooie film resultaten gemaakt met een dslr en geraak daardoor enthousiaster.

Ben van mening dat als je met bewegende beelden aan de slag gaat je beter een goede cam kunt aanschaffen.

Omdat ik een behoorlijke reeks Nikon objectieven bezit (vanaf 14 t/m 500mm) zou ik dit graag in willen zetten om mee te filmen.

Een optie is de D7000 of nog even geduld hebben tot er een opvolger komt van de d700/d300s. Dit omdat full HD een wens is.

Mijn voorkeur is echter een cam waarop je nikon objectieven kan gebruiken. Is dit te koop of ben ik momenteel afhankelijk van Nikon en zijn er tevreden gebruikers op het forum die met een dslr filmen.

Tobias

Re: film d7000 of?

Bericht door Tobias » do feb 03 2011 8:08 pm

zit hier geloof ik in de verkeerde film :wink:

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » do feb 03 2011 8:18 pm

Zullen vast nog wel reacties volgen, is nog vroeg op de avond.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Tobias

Bericht door Tobias » do feb 03 2011 8:24 pm

Ongeduldig als ik ben. Heb al een script in mijn hoofd. Weet alleen nog niets van hoe of wat en met wat voor tools en waarmee je al die fragmenten in elkaar knutselt.

ATOR
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door ATOR » do feb 03 2011 8:29 pm

De meeste filmcamera's hebben een veel te kleine sensor om daar Nikon objectieven op te gebruiken. De RED One en Epic kun je uitrusten met een AF-S Nikon mount maar dat is prijzig spul. Verder heb je het antwoord op je eigen vraag al gegeven.

JanR
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door JanR » do feb 03 2011 8:30 pm

Tobias,

Ik bezit zelf de D7000 en heb daar al wat filmopnamen mee gemaakt.
En ik moet zeggen dat dat een hele leuke bezigheid is nasst het fotograferen.
De resultaten zijn echt heel goed, zeker bij weinig licht krijg je echt natuurgetrouwe opnamen.
Zelfs de AF geeft over het algemeen hele goede rersultaten.

En of je geduld moet hebben weet ik niet, die opvolgers zullen er best komen, de vraag is alleen wanneer.
Ik denk dat de komst van de D7000 de noodzaak van vervanging cq opvolging van de D300s/D700 in een stroomversnelling gooit.

Ook is er sprake van de opvolger van een D90, volgens Nikon dan he.

Maar ja je kunt wel altijd blijven wachten op een opvolger, die zullen altijd vooruitstrevender zijn dan huidige modellen en net iets meer te bieden hebben.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » do feb 03 2011 9:11 pm

JanR schreef: Maar ja je kunt wel altijd blijven wachten op een opvolger,
Het ligt eraan of het de moeite van het wachten waard is. Met een reeks aan cameramodellen die nog redelijk nieuw zouden zijn, zou ik niet wachten, maar gezien de tijd dat de D700 / D300 inmiddels al op de markt zijn, lijkt het me verstandig nu toch wel even te wachten. Binnen nu en enkele maanden zijn die opvolgers er beslist wel. Met wellicht films specs. die een stuk verder gaan dan nu voorhanden zijn binnen het Nikon assortiment. Al is het alleen maar om niet te ver op Canon achter te blijven.
Dan voldoen de specs. beslist beter aan de wensen die Tobias nu stelt.

Overigens zou ik voor wat meer serieus filmen zeker een full frame camera kiezen.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Tobias

Bericht door Tobias » do feb 03 2011 9:18 pm

ATOR schreef:De meeste filmcamera's hebben een veel te kleine sensor om daar Nikon objectieven op te gebruiken. De RED One en Epic kun je uitrusten met een AF-S Nikon mount maar dat is prijzig spul. Verder heb je het antwoord op je eigen vraag al gegeven.
Ben me niet bewust dat ik mezelf het antwoord al had gegeven, anders had ik de vraag niet gesteld.

Als merken als RED one en Epic het enige alternatief is dan ben ik inderdaad op Nikon aangewezen. Beetje van de gekke om als amateur in de prijsklasse vanaf 25.000 dollar iets aan te schaffen. Op dat niveau ga je volgens mij ook niet nikon objectieven uit.

Tobias

Bericht door Tobias » do feb 03 2011 9:38 pm

@leon

De d300s heb ik overgeslagen en de d700 heeft nog geen opvolger en ben nog dik tevreden met de de d300 en d700. Sterker heb nog steeds het idee dat ik er niet alles uithaal wat erin zit.

Het enige waarom ik zou wachten is omdat ik het idee heb dat Canon op het gebied van film een voorsprong heeft op Nikon. Echt hard maken kan ik dit niet omdat bij een visueel vergelijk Canon wat scherper toont en Nikon wat zachter en voller. Puur subjectief.

Ben teveel leek op dit gebied om het verschil in avi enz.. te kunnen beoordelen e wat voor opslag format het beste is voor beginners.
Laatst gewijzigd door Tobias op do feb 03 2011 9:50 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

yzf1kr
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door yzf1kr » do feb 03 2011 9:39 pm

Het is dat je persé Nokon objectieven wil gebruiken, want voor film zit je eigenlijk bij het verkeerde merk. :roll:

Een Canon, met een Nikon objectiefen geen optie?

Tobias

Bericht door Tobias » do feb 03 2011 9:42 pm

yzf1kr schreef:Het is dat je persé Nokon objectieven wil gebruiken, want voor film zit je eigenlijk bij het verkeerde merk. :roll:

Een Canon, met een Nikon objectiefen geen optie?
Logisch dat ik de Nikon objectieven wil gebruiken maar als er een mogelijkheid is om ze op een Canon body te schroeven vind ik het prima. Andersom weet ik dat bv de 14-24 nikon wel op een Canon wordt gebruikt. Andersom is me niet bekend.

ruud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door ruud » do feb 03 2011 9:51 pm

yzf1kr schreef:Een Canon, met een Nikon objectiefen geen optie?
Volgens mij heb je dan geen lichtmeting.

Vorige week had ik een gesprek met iemand over dit onderwerp Huib en die vertelde dat je niet te lang mag filmen omdat dan de sensor over verhit raakt , is dit nu fabel of waarheid want ik heb deze kreet al vaker gehoord.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » do feb 03 2011 9:56 pm

ruud schreef: Vorige week had ik een gesprek met iemand over dit onderwerp Huib en die vertelde dat je niet te lang mag filmen omdat dan de sensor over verhit raakt , is dit nu fabel of waarheid want ik heb deze kreet al vaker gehoord.
Dat klopt. Maar er zit wel een beveiliging op. Het is net zoiets als lang LiveView gebruiken. Dan loopt de temperatuur ook op. Bij een half uur schakelt de temperatuurbeveiliging de camera (LiveView) vanzelf uit.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Tobias

Bericht door Tobias » vr feb 04 2011 9:39 am

@JanR

Heb je de filmpjes ergens online staan?

Edit; inmiddels een site gevonden met legio voorbeelden, gemaakt met de D7000 http://www.vimeo.com/tag:d7000/page:1/sort:newest

Tobias

Bericht door Tobias » vr feb 04 2011 10:45 pm

Na een dag surfen besloten om even te wachten.

Het is toch grotendeels Canon en Nikon heeft nog iets in te halen op het gebied van filmen.

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”