film d7000 of?
Re: film d7000 of?
Als je goed wilt filmen met een dslr koop je voor weinig een Canon 550d body met een paar adapters voor je Nikkor objectieven en filmen maar! Nikon heeft inderdaad nog iets in te halen op Canon, heb ik het wel over filmen natuurlijk!
Groet, Thom
Groet, Thom
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Yep, maar in eerste instantie koop je een DSLR om er foto's mee te maken, als filmen kan is het leuk.
En met de D7000 gaat het best goed, zeker als je er wat tijd aan besteed, kwaliteit is goed maar het is nog steeds geen volwaardige filmcamera.
Maar elke nieuwe generatie van camera's zal het weer wat beter kunnen.
En met de D7000 gaat het best goed, zeker als je er wat tijd aan besteed, kwaliteit is goed maar het is nog steeds geen volwaardige filmcamera.
Maar elke nieuwe generatie van camera's zal het weer wat beter kunnen.
- ATOR
- Clublid
- Contacteer:
Bij filmbeelden die ik zag van een D7000 vergeleken met een 60D vond ik die van de D7000 er beter uitzien. Bij hogere ISOs stak de D7000 er helemaal met kop en schouders bovenuit.
Die mogelijkheid neem ik ook mee in mijn overwegingen. Novoflex maakt een paar degelijke adapters.thom schreef:Als je goed wilt filmen met een dslr koop je voor weinig een Canon 550d body met een paar adapters voor je Nikkor objectieven en filmen maar! Nikon heeft inderdaad nog iets in te halen op Canon, heb ik het wel over filmen natuurlijk!
Groet, Thom
Na een paar dagen van voorbeelden bekijken en uitgaande van mijn objectieven is dit voorlopig de voorkeur. (uitgaande van de kwaliteit van de filmpjes)
1. Panasonic AG-AF101 --- Werkelijk verbluffende resultaten en eigenlijk alles wat je maar kunt wensen op dit moment. Prijs is pittig en wat lomp. Zie er nog
geen 500mm op zonder allerlei steunen. http://www.videobewerken.nl/products/Pa ... AF101.html
2. Canon 5D mark II en/of 7D --- moet nog wel goed nagaan hoe het met de adapters zit en of deze makkelijk verwisselbaar zijn
3. Nikon D300 --- Hoewel op papier mindere specificaties dan de D7000 zijn de films die op http://vimeo.com/ te zien zijn grotendeels
beter van kwaliteit dan de D7000. Kan natuurlijk ook aan de fotograaf liggen.
Van de d3s zijn er te weinig beelden maar daar vind ik de prijs/kwaliteit verhouding totaal zoek wat betreft het video.
Praktische deel speelt ook mee omdat ik al twee d300 heb en er dan 1 kan verkopen en alle accessoires uitwisselbaar zijn.
4. D7000 Op papier de betere qua video dan de D300s maar lees toch het nodige over wat foutjes in de software en dode pixels. Wellicht wordt hieraan gewerkt.
@JanR
Dat een fotocamera er is om te fotograferen en een video cam om video's mee te maken heb ik ook een tijd geroepen. Ben echter drastisch van mening veranderd als ik zie wat een kwaliteit er uit een dsrl kan rollen. Ik ben dan ook helemaal om. Nog niet zo gek lang is deze mogelijkheid er bij de dslr.
De accessoires zijn in een stroomversnelling geraakt en profs zetten met grote regelmaat een dsrl in voor kleine producties. Vaak gebruik makend van oude MF objectieven en daar heb ik nog een mooie range van liggen

Natuurlijk blijft er de pro markt maar dat een toonaangevend merk als Panasonic verleden jaar een stap heeft gezet met de AF 101 is veelzeggend en een teken dat ze deze markt serieus nemen. Ze willen voorkomen dat de serieuze amateur/semi pro straks een deel van hun segment links laten liggen. Het is dan ook niet verwonderlijk dat veel video fanaten al MF objectieven aan het hamsteren zijn.
Laatst gewijzigd door Tobias op zo feb 06 2011 6:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forumlid
Tobias,
Hou er wel rekening mee dat je met de D300s maximaal 5 min kunt filmen en dat je geen full HD tot je beschikking hebt.
Maar ik neem aan dat je dat weet.
Hou er wel rekening mee dat je met de D300s maximaal 5 min kunt filmen en dat je geen full HD tot je beschikking hebt.
-
- Forumlid
Ja dat heeft de D7000 en in een heleboel sotuaties werkt dat prima, maar als de onderwerpen te snel bewegen, naar je toe of van je af, dan werkt het niet echt lekker meer. Dan moet je handmatig focussen.
Dat vraagt enige gewenning en oefening maar is goed te doen.
Dat vraagt enige gewenning en oefening maar is goed te doen.
Ja is me bekend en vind dit ook een duidelijk minpunt en onder sommige omstandigheden is dit ook duidelijk waarneembaar t.o.v. de D7000. Een minpunt en daar ligt ook mijn twijfel. De beelden met name van de natuur spreken weer in het voordeel maar in technisch opzicht loopt de d300s achter op video gebied.JanR schreef:Tobias,
Het AF gebeuren til ik niet zo zwaar aan omdat de meeste top video's die ik gezien heb juist allemaal spelen met de DOF.
Nog een linkje met Panasonic voorbeelden. http://vimeo.com/tag:af100
Laatst gewijzigd door Tobias op zo feb 06 2011 6:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forumlid
Tobias,
Geloof niet dat ik deze camera, afgezien van de prijs, snel meeneem op vakantie en eens even lekker ga filmen op de camping :mrgreen:
Dit is duidelijk de Semi-Pro markt voor wat betreft video camera's.
Wat weegt dat ding eigenlijk????
Geloof niet dat ik deze camera, afgezien van de prijs, snel meeneem op vakantie en eens even lekker ga filmen op de camping :mrgreen:
Dit is duidelijk de Semi-Pro markt voor wat betreft video camera's.

1.2 KG en met een 500mm, statief en wat toeters en bellen een paar onsjes meerJanR schreef:Tobias,

Edit;
En als het te zwaar wordt dan is er altijd nog http://www.videomontageforum.nl/forum/u ... ic&id=6059
- Bruud
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Heb zelf in mijn vorige betrekkingen zijdelings met CCD detectoren te maken gehad.Léon Obers schreef:Dat klopt. Maar er zit wel een beveiliging op. Het is net zoiets als lang LiveView gebruiken. Dan loopt de temperatuur ook op. Bij een half uur schakelt de temperatuurbeveiliging de camera (LiveView) vanzelf uit.ruud schreef: Vorige week had ik een gesprek met iemand over dit onderwerp Huib en die vertelde dat je niet te lang mag filmen omdat dan de sensor over verhit raakt , is dit nu fabel of waarheid want ik heb deze kreet al vaker gehoord.
Of de sensor defect raakt van warmte ben ik niet zeker van. Wel heeft een hoge temperatuur duidelijk een negatieve invloed op de signaal/ruis verhouding. In het geval van je camera levert dat dus slecht beeld op. Dat soort CCD detectoren worden dan ook met Peltier-elementen en vloeistofkoeling op een constante lage (ca -40°C) temperatuur gehouden. Niet echt praktisch voor een film camera

Groet
nog een Ruud
-
- Forumlid
Als je echt alleen wilt filmen zou ik voor een D5100 gaan. Toch net iets meer details die bij filmen handig zijn.
Zoals de D7000 kan filmen met 24 FPS en de D5100 30 FPS, klapbaar schermpje, allebij full HD etc,
Hier nog een video waar het wat beter word uitgelegd.
http://www.youtube.com/watch?v=LerbB5w3HwU" onclick="window.open(this.href);return false;
Zoals de D7000 kan filmen met 24 FPS en de D5100 30 FPS, klapbaar schermpje, allebij full HD etc,
Hier nog een video waar het wat beter word uitgelegd.
http://www.youtube.com/watch?v=LerbB5w3HwU" onclick="window.open(this.href);return false;