Weer Ondergronds

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Re: Weer Ondergronds

Bericht door Léon Obers » di feb 08 2011 10:16 am

Robboxxx schreef:@Leon: Ik ben het niet met je eens. Ik heb tientallen foto's (zie mijn andere presentatie ondergronds hier) op de door jou beschreven methode gemaakt. Ik vond de uitkomst te onvoorspelbaar. Op deze manier kan je het licht veel beter sturen (links iets langer, rechts iets minder, bv). Ook kan mijn hulp mij aanwijzigingen geven waar nog wat licht nodig is.
Dan doe je kennelijk iets niet goed in je werkwijze / iets niet goed voorbereid / zie je iets over het hoofd.
Ik ken voorbeelden van fotografen die hele concertzalen op die wijze werkelijk perfect hebben uitgelicht.
(Om de stoelen voor het publiek in vorm los te laten komen ging een assistent gebukt door hele rijen stoelen heen en flitste vanuit die positie telkens opschuivend totdat alle rijen geweest waren).
Vriendelijke groet, Léon Obers

Robboxxx
Forumlid
Forumlid

Bericht door Robboxxx » di feb 08 2011 12:05 pm

Dank allen.

Ik hoef nooit afspraken te maken. In deze groeve überhaupt niet want die "ligt" gewoon open. Je kunt er zo in. Er zijn veel groeven die niet zijn afgesloten, vooral in het Belgische deel van de Sint Pietersberg waar deze foto is genomen. Toegang is voor mij normaal ook geen probleem. Ik ben n.l. voorzitter van een organisatie (onderdeel van het Nauurhistorisch Genootschap in Limburg) die 16 groeven in beheer heeft. Wij doen onderzoek in veel groeven en ikzelf heb al het nodige gepubliceerd. Ook links en rechts wat groeven in kaart gebracht enzovoort. Ik ben dus een bekend gezicht in deze wereld. Veel organisaties die groeven beheren willen graag meewerken aan onderzoek e.d. Ik zit in de regel een keer of twee per week ondergronds.
Toegang is dus nooit een probleem.
Eenvoudige genoegens zijn de laatste hartstocht van ingewikkelde naturen. Oscar Wilde.

Robboxxx
Forumlid
Forumlid

Bericht door Robboxxx » di feb 08 2011 12:07 pm

Dan snap je dus duidelijk niet waarom ik dit zo doe. Kom maar eens een keer mee. Dan wordt het een stuk duidelijker
Eenvoudige genoegens zijn de laatste hartstocht van ingewikkelde naturen. Oscar Wilde.

Werner
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Werner » di feb 08 2011 12:37 pm

Robboxxx schreef:Dan snap je dus duidelijk niet waarom ik dit zo doe. Kom maar eens een keer mee. Dan wordt het een stuk duidelijker
Graag... :D
http://www.urban-avp.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Robboxxx
Forumlid
Forumlid

Bericht door Robboxxx » di feb 08 2011 3:38 pm

Laat maar weten wanneer dan komt het goed

Freaky87
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Freaky87 » do feb 10 2011 7:16 pm

Fraai plaatje! :D

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”