probleem met D90: gemaakte foto's terug zien

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Plaats reactie
Barts27

probleem met D90: gemaakte foto's terug zien

Bericht door Barts27 » do feb 10 2011 11:59 am

Ik heb heel vaak het probleem dat als ik een foto die ik heb gemaakt op mijn d90 direct wil terug zien om bijvoorbeeld de scherpte te checken, de foto niet op mijn scherm van de camera wil blijven staan terwijl in het menu 1 minuut terugkijken ingesteld staat. Ik moet vaak achter elkaar op het knopje van "terugkijken" drukken, en vaak krijg ik de foto maar een seconde of wat te zien en/of het kost moeite om de foto te zien te krijgen. Helaal als de camera druk is met scherpstellen. Iemand een idee?

RedHenk
Forumlid
Forumlid

Re: probleem met D90: gemaakte foto's terug zien

Bericht door RedHenk » do feb 10 2011 3:12 pm

Barts27 schreef:Helaal als de camera druk is met scherpstellen. Iemand een idee?
Bart , uit dit laatste begrijp ik "helemaal als de camera ........... Dit kan alleen als je met je vinger op de ontspan knop drukt zodat hij gaat scherpstellen. Hiermee sluit je het venster af. Misschien doe je dit per ongeluk. Of het is de ontspan knop op je grip ( als je deze gebruikt ) .

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Re: probleem met D90: gemaakte foto's terug zien

Bericht door Léon Obers » do feb 10 2011 3:20 pm

Barts27 schreef:Ik heb heel vaak het probleem dat als ik een foto die ik heb gemaakt op mijn d90 direct wil terug zien om bijvoorbeeld de scherpte te checken, de foto niet op mijn scherm van de camera wil blijven staan terwijl in het menu 1 minuut terugkijken ingesteld staat.
Ja, dat heb ik hier ook met een D700. Die functie van een minuut gaat pas in nadat je op het aparte knopje hebt gedrukt om het beeld te bekijken. Helaas niet direct automatisch vanuit de opname als die gemaakt is.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”