Iemand bekend met 22" Belinea TFT scherm ?

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm
R-Know

Iemand bekend met 22" Belinea TFT scherm ?

Bericht door R-Know » di jun 05 2007 7:48 pm

Ik heb bij het office centre een Belinea scherm gezien, 22" zover ik zag 4:3
respnstijd 5ms.
rest weet ik niet, ik liep er snel voorbij en thuis he, je kent het wel.

Mijn vraag:
Zijn deze schermen nog steeds als vroeger, niet echt geweldig?
Of is er wat verbeterd de laatste jaren?

Kost, net geen € 200,- ex btw.

Arno

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » di jun 05 2007 8:40 pm

he Arno,

Belinea is een redelijk merk, in de betere pc handel zie je het echter niet vaak en dat zal zo zijn reden hebben, maar je kan geluk hebben. pas een viewsonic va 1912w2 gekocht (19 inch breedbeeld) en bevalt prima

wel vragen naar de pixel garantie je kan soms pas een scherm omruilen als er meer dan 6 ! pixels defect zijn. gelukkig kent mijn "lokale ictchinees" een betere garantie. test in ieder geval een scherm goed uit en direct retourneren als hij niet goed is .

greet

Dirk-Jan

olle_griese
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door olle_griese » di jun 05 2007 8:45 pm

Er zijn deze week ook 2 20" schermen in de aanbieding.
Nadeel van zulke aanbiedingen bij OC is vaak dat het een uitlopend artikel is of een verouderd model.
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » di jun 05 2007 8:49 pm

ach dat risico heb je ook wel in een pc zaak hoor, tegen woordig hebben ze vaak een erg lage voorraad en proberen ze dat al lokkertje te plaatsen en dan in de winkel komt men er achter dat het er niet meer is en smeren ze je (althans dat proberen ze vaak) een duurder type in de maag

R-Know

Bericht door R-Know » di jun 05 2007 9:29 pm

Dat iets verouderd is wil voor mij nog niet zeggen dat het slechter zal zijn.
Ik heb nu een 17" View Sonic van ongeveer 5 jaar oud. Doet het nog goed maar de technniek heeft ook niet stil gestaan.
Een groter scherm kijkt veel prettiger.
Daarom.

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » di jun 05 2007 9:32 pm

Laat je niet gek maken, Arno!

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

R-Know

Bericht door R-Know » di jun 05 2007 9:36 pm

Cees het scheelt wel een boel centimeters hoor.
Ik word er ook niet jonger op.

olle_griese
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door olle_griese » di jun 05 2007 9:38 pm

chip54 schreef:Laat je niet gek maken, Arno!

hoho , ik waarschuw alleen maar even.
En denk er ook om dat die oude schermen nog op 220 volt moeten, moet je er ook nog een omvormer bij kopen naar 230 volt hahaha en wat dacht je van de opwarmtijd van de lampen.
Zeg niet dat ik niet heb gewaarschuwd :P
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » wo jun 06 2007 4:46 am

kijk je niet blind op een korte reactie tijd, als het conrast laag is of de helderheid laag dan kan bv de kijk hoek wel ergbreed zijn maar als je het niet gebruitk is het als nog zonde , s mijn eerste viewsonic had er nog nooit van gehoord

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » wo jun 06 2007 8:51 am

Ik zit meestentijds naar een 17 inch Iijama te kijken en dat bevalt nog steeds heel best.

Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Skippy » wo jun 06 2007 10:36 am

Arno ik werk nu met een 22inch Samsung scherm de 226BW. Ik vind de 22inch ideaal m.n. bij gebruik Photoshop en NX.

Deze Samsung is de beste in zijn prijsklasse en is dan ook moeilijk verkrijgbaar. Bij Paradigit is de prijs € 359.

Ik wil 'm niet meer kwijt. Ik weet niet wat je budget is maar ik zou even doorsparen voor een kwaliteitsscherm.

Groet

Skippy

ML

Bericht door ML » wo jun 06 2007 5:43 pm

Ik heb pas geleden in mijn onmetelijke zoektocht naar een nieuw scherm enkel zaken geleerd. Punt 1 is dat de CRT (beeldbuis) schermen haast niet meer verkrijgbaar zijn. hier en daar staan ze nog op websites, maar als je vraagt of ze nog leverbaar zijn is het antwoord vaak nee.
Dan blijven TFT schermen over, en daarin maken ze verschillende typen. Een "gamer" wil wat anders dan een "graficus / beeldbewerker"
De nu zo goedkope TFT schermen zijn bijna allemaal met een TN-paneel. Die zijn vooral erg snel in hun reactie met de liquid crystals, en daarom erg geschikt voor de gamer en de filmkijker. De kijkhoek is meestal wat minder en de kleurechtheid en de kleurdiepte is ook nog lang niet zo goed. Daarvoor is een TFT met een s-PVA paneel veel beter geschikt. Met films en snelle game's kunnen er wat neveneffecten optreden (ghosting), maar de techniek haalt hier tegenwoordig ook al reactietijden van 8ms.
In al mijn overwegingen, waarbij ik, als ik toch naar TFT zou overgaan, ik ook meteen breedbeeld wilde, ben ik uiteindelijk uitgekomen bij de Samsung 215TW (21inch wide voor 425 euro). En daar heb ik geen spijt van.
Wel heb ik nog een beetje moeite met de juiste calibratie. Ik heb een i1 van gretachmacbeth, maar als ik die helemaal volgens het boekje volg komen de beelden heel erg veel te rood eruit. Heb het nu dus eerst maar een beetje met de bijgeleverde software van samsung gedaan, heeft iemand hier misschien nog een goede tip?

toevoeging: Als je overgaat naar een -nieuw- TFT scherm google flink en kijk naar veel reviews (tweakers.net is een leuk begin met links naar verchillende reviews buiten tweakers, maar wel veel voor de gamers)
Weeg de voor en nadelen af van 'snelle en goedkope' TN panelen en leer de verschillende andere types kennen.
Succes

olle_griese
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door olle_griese » wo jun 06 2007 6:01 pm

ML,
Vertrouwende in jou onderzoek heb ik hem 5 minuten geleden besteld bij Redcoon voor 398 euro incl. verzendkosten :P

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » wo jun 06 2007 8:33 pm

Skippy schreef:Arno ik werk nu met een 22inch Samsung scherm de 226BW. Ik vind de 22inch ideaal m.n. bij gebruik Photoshop en NX.

Deze Samsung is de beste in zijn prijsklasse en is dan ook moeilijk verkrijgbaar. Bij Paradigit is de prijs € 359.

Ik wil 'm niet meer kwijt. Ik weet niet wat je budget is maar ik zou even doorsparen voor een kwaliteitsscherm.

Groet

Skippy
Ik heb deze Samsung 226BW sinds kort ook op mijn bureau staan en ben er ook zeer over te spreken.

Ik heb wel even moeten stoeien om de kleuren helemaal naar mijn zin te krijgen maar ook dat ziet er nu geweldig uit.

Het scherm is moeilijk leverbaar en een nadeel daarvan is dat er verschillende versies van worden uitgeleverd maw hetzelfde scherm met een ander panel er in.

Bij de oorspronkelijk S serie was de standaard kleurinstelling dik in orde.
Maar bij de latere A en G series was dat minder goed waardoor hoofdzakelijk blauw wat kan overheersen echter naar uitvoerige testen blijken de latere series wat betreft afbeelding en kleur kwaliteit na kleurkalibratie zeker niet onder te doen voor de oorspronkelijke serie.

Mocht je de kleuren niet helemaal goed naar je zin kunnen krijgen dan is het zeker de moeite waard om dit topic Op behardware eens goed door te lezen en vooral het door hun aangepaste kleurenprofiel eens te proberen
http://www.behardware.com/art/imprimer/667/

Ik heb er € 324,- voor betaald en zeker voor die prijs is het geen verkeerd scherm.

Luc
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

ML

Bericht door ML » wo jun 06 2007 9:57 pm

Dank, ik zal de behardware site eens rustig bekijken.
Toch heb ik heel bewust NIET voor de 226bw of 206 bw gekozen omdat daar dus een TN type paneel inzit. De kleurdiepte is veel minder dan bij een s-pva scherm, wat ik erover gelezen heb tenminste. Maar ik moet zeggen dat ik het niet naast elkaar heb kunnen beoordelen en of je dat ook echt heel duidelijk ziet.... maar goed, iedere waar naar zijn geld.

Plaats reactie

Terug naar “Standaardzoom”