portretje jongste

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
patricia

portretje jongste

Bericht door patricia » vr feb 11 2011 7:24 pm

Hierbij weer een protretje van de jongste, ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Probeer ook steeds leuke foto's te maken met oudste dochter, maar is een stuk lastiger. Die heeft een bril en dat vind ik toch wel lastig. En ja zonder bril, kijkt ze snel wat 'sloom'....

1.
Afbeelding

spiegeling van het kussen in haar ogen vind ik erg jammer

alle tips zijn weer welkom!

gr patricia

Qudajo

Re: portretje jongste

Bericht door Qudajo » vr feb 11 2011 8:37 pm

volgens mij ziet het er wel netjes uit, mooie houding en een goede contrast verhouding.
Misshien wat te veel licht op haar boven wang en haar arm waardoor ook haar kleren in de achtergrond weg vallen maar ik vind het persoonlijk niet storend.

Groetjes Henri

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » vr feb 11 2011 8:48 pm

Wat heb je toch een mooie dochter Patricia, daar mag je echt trots op zijn. Mijn tip zou zijn om in ieder geval de flitssterkte (FEC) minimaal 1 stop terug te draaien. Omdat je de flitser niet van de camera kan halen zou je rechts achter je, ongeveer een hoek van 45 graden, een wit laken op kunnen hangen. Daar richt je je flitser op waardoor je dochters gezicht indirect wordt belicht. Dat geeft een mooie zachte verlichting, meer doortekening doordat er zachte schaduw partijen ontstaan.

De ogen kun je aanpassen. Hierbij een voorbeeld. Ik heb:
- De achtergrond wit gemaakt
- Haar rechter wang iets verder doorgedrukt om wat doortekening te krijgen in haar gezicht
- Ogen bijgewerkt en iets verscherpt

Afbeelding

Indien de foto weg moet, schroom niet een geef het aan.
Groet,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

patricia

Bericht door patricia » vr feb 11 2011 9:05 pm

ALE schreef:Wat heb je toch een mooie dochter Patricia, daar mag je echt trots op zijn. Mijn tip zou zijn om in ieder geval de flitssterkte (FEC) minimaal 1 stop terug te draaien. Omdat je de flitser niet van de camera kan halen zou je rechts achter je, ongeveer een hoek van 45 graden, een wit laken op kunnen hangen. Daar richt je je flitser op waardoor je dochters gezicht indirect wordt belicht. Dat geeft een mooie zachte verlichting, meer doortekening doordat er zachte schaduw partijen ontstaan.

De ogen kun je aanpassen. Hierbij een voorbeeld. Ik heb:
- De achtergrond wit gemaakt
- Haar rechter wang iets verder doorgedrukt om wat doortekening te krijgen in haar gezicht
- Ogen bijgewerkt en iets verscherpt

Afbeelding

Indien de foto weg moet, schroom niet een geef het aan.
Groet,

ALE
In ieder geval bedankt voor het compliment voor mijn dochter! Het is met haar op een of andere manier ook makkelijk foto's maken.....

Bedankt voor je bewerking.
Ik ben photoshop nog erg aan het uitproberen, wordt er al wel wat handiger in, maar ben er nog lang niet
ik lees het vaker maar wat bedoel je met doordrukken?
En hoe pak je de ogen apart?
Achtergrond witter maken, heb je dat met de curven gedaan en het wit-pipet?

gr patricia

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » vr feb 11 2011 9:09 pm

Hoi Patricia,

De ogen, zie hier
De achtergrond heb ik met kleur vervangen gedaan.

Hope this helps,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

patricia

Bericht door patricia » vr feb 11 2011 9:16 pm

hé super! heel duidelijk, dank je!

Ronald-D
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Ronald-D » za feb 12 2011 9:13 am

Hallo Patricia.
Ik vind het een mooie foto, en je hebt inderdaad een mooie dochter hoor.... leuk ook dat ze zo wil poseren!

@Arthur.... die tips van jou zijn echt geweldig :D Zou je een mooi boekje van kunnen uitbrengen :mryellow:
Met vriendelijke groet, Ronald

Nikon D7000+MB-D11
Tokina 11-16 2.8 AT-X PRO DX
Nikon AF-S 24-70 2.8G ED
Nikon AF-S 300 4.0 ED-IF
Nikon AF-D 50 F/1.8Nikkor AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6G IF-ED
SB700+SB900
AF-ON

patricia

Bericht door patricia » za feb 12 2011 11:09 am

Ronald-D schreef:Hallo Patricia.
Ik vind het een mooie foto, en je hebt inderdaad een mooie dochter hoor.... leuk ook dat ze zo wil poseren!

@Arthur.... die tips van jou zijn echt geweldig :D Zou je een mooi boekje van kunnen uitbrengen :mryellow:
dank je, maar wb het poseren, de laatste foto's moet je maar niet zien........errug verveeld gezicht haha

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”