Fototas in combinatie met een rugzak

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Plaats reactie
Boomhaak
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Fototas in combinatie met een rugzak

Bericht door Boomhaak » ma jan 31 2011 9:07 pm

Beste mensen.

Als wandelaar maak ik dagtochten 4 tot 6 uur door de bergen. Ik vervoer mijn spullen dan in een grote 40 liter rugzak.
Daarnaast wil ik uiteraard ook mijn D300s meenemen.
Ik ben op zoek naar een praktische fototas voor deze body en een telelens 70-300.
Wie heeft ervaring met een soortgelijke uitrusting of heeft een idee

Graag een reactie

ErikB
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: Fototas in combinatie met een rugzak

Bericht door ErikB » ma jan 31 2011 9:22 pm

Afgelopen voorjaar heb ik dergelijke tochten gemaakt in de Alpen. Ik had toen mn Lowepro Flipside 400AW mee en daar zat toen alleen nog de 70-300 nog niet in. Dat past echter wel.
Mijn toenmalige combinatie was ligt genoeg om lange tijd mee rond te lopen in de bergen. Na een zomer met een nog vollere tas te hebben gelopen durf ik het nu dus ook wel in de bergen aan met een zware tas. Ook hier in Nederland heb ik de tas met alle inhoud (ongeveer 10kg in totaal) voor lange tochten gebruikt die ook zo'n 4-6 uur duurden en soms nog wel langer. Prima te doen.

De tas zit prima, zit stevig om op de rug, maar belangrijker: zit stevig op de heup. Dat vind ik zelf erg belangrijk om een goede lange tocht te kunnen maken. Ruimte voor wat eten en flesjes is ook aanwezig (tenzij je dat volstopt met andere dingen wat mij meestal overkomt :P). Statief of wandelstokken kan je desgewenst ook op de tas kwijt en ook je jas kan je boven op je tas vastbinden.

Uiteindelijk is je keus persoonlijk, een tas past niet iedereen. Ik kan je dus aanraden om naar een fotozaak te gaan en daar wat tassen te passen en te kijken of ze genoeg inhoud hebben.

Guy

Bericht door Guy » ma jan 31 2011 9:36 pm

Ik kan je de tas die Erik aanraadt ook aanraden heb hem ook.
Nu een aantal keren een uur of 8 a 9 op me rug gehad en een erg fijne tas! en dit met een kilo of 10 is het best goed te doen.

Boomhaak
Clublid
Clublid

Bericht door Boomhaak » ma jan 31 2011 10:18 pm

Beste mensen

Bedankt voor jullie info, maar waar laat ik de andere spullen uit mijn rugzak?
Fourage kleding etc.

John Jansen
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door John Jansen » di feb 01 2011 10:29 am

Ik heb een Kata 3N1-30 te koop hier zit een apart vak boven in voor je eten drinken ed.Ik heb zelf de D300 met grip de 70 200, flitser,kaartjes etc etc kan er allemaal in. Tas is nieuw voor mij te groot omdat ik veel met de macro lens op stap ga misschien is dat wat?
Groet
John

Myriad

Bericht door Myriad » di feb 01 2011 7:19 pm

Overweeg evt. de LowePro Toploader. Die heb ik voor erbij. Die draag je vóór je of als shoudertas:
http://www.lowepro.com/toploaderpro
Dan ben je weer een beetje in evenwicht. :lol:
Ik heb de 70 AW. Een D300s + 70-300 passen daar zeker in. Een grip erop past ook.
Voldoende ruimte in het voorvakje voor evt. kleine spullen.
Je kunt evt. ook de diepere 75 nemen.

Kroontje

Bericht door Kroontje » za feb 05 2011 5:44 pm

Myriad schreef:Overweeg evt. de LowePro Toploader. Die heb ik voor erbij. Die draag je vóór je of als shoudertas:
http://www.lowepro.com/toploaderpro
Dan ben je weer een beetje in evenwicht. :lol:
Ik heb de 70 AW. Een D300s + 70-300 passen daar zeker in. Een grip erop past ook.
Voldoende ruimte in het voorvakje voor evt. kleine spullen.
Je kunt evt. ook de diepere 75 nemen.
Dat is een goede aanvulling :wink:
Zelf heb ik ook de Flipside aw 400 en de Toploader. Draagt makkelijk mee (zelfs op de motor).
Kroontje

flitslicht

Bericht door flitslicht » za feb 05 2011 6:11 pm

Ik heb een 'LowePro Computrekker'. Die heeft tegen de rug aan een vak voor een laptop, dan een ruim gedeelte voor fotospullen waar een DSLR met een 70-200 met normaal gemounte zonnekap in de lengte past en dan nog een derde vak achterop dat heel ruim is voor eten, een trui of zelfs een complete jas. Je kan (kon?) hem ook krijgen zonder vak voor de computer.

Normaal neem ik hem mee met een computer, twee camera's met resp. 24-70 en 70-200 erop, een flitser en nog een extra lens (meestal 50 f/1.4) plus allerhande batterijen, een muis, mapje met papieren, Tempo zakdoekjes (onmisbaar voor de bewuste fotograaf) en ander klein spul. Het derde vak is dan nog helemaal vrij voor eten en drinken, een extra grote fliteser, kabels en eventueel een trui. Ik zou niet zonder kunnen.

Je moet overigens nooit(!) drinken in hetzelfde vak als je fotospullen stoppen ivm mogelijke lekkage.

Hoe de tas 'rugzaktechnisch' is kan ik moeilijk beoordelen omdat ik nooit met gewone rugzakken loop. Maar ik gebruik hem al jaren en hij bevalt prima. Als hij heel erg zwaar is met alles erop en eraan zoals hierboven geschetst dan ga ik er geen grote wandelingen mee maken; dan ben ik meestal met de auto. Met veel minder inhoud gebruik ik hem wel altijd voor fietstochten.

sofa2007
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door sofa2007 » za feb 05 2011 8:08 pm

Lowepro Fastpack 250 of 350. Ruimte voor camera, flitser, paar objectieven, notebook, lunchpakket, regenjas etc.

http://products.lowepro.com/product/Fas ... 087,14.htm
Willem

______

D300 // D600 // Nikkor 14-24mm 2.8 G // Tamron SP 24-70 mm 2.8 // Nikkor 70-200 2.8 G // Panasonic DMC-LX5

http://www.flickr.com/photos/willem_schwertmann" onclick="window.open(this.href);return false;

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » zo feb 06 2011 6:07 am

Kroontje schreef:Dat is een goede aanvulling :wink:
Zelf heb ik ook de Flipside aw 400 en de Toploader. Draagt makkelijk mee (zelfs op de motor).
Kroontje
Heb exact dezelfde combi en ben daar dik tevreden over, ook op de motor inderdaad.
Gewicht wordt goed verdeeld zo en met de toploader het gemak dat je snel je camera te pakken hebt.
Met de Flipside het voordeel dat je er niets uit kan halen zonder de rugzak af te doen zodat het dievengilde er dus ook niet bij kan.
Voor het openritsbare vakje aan de buitenkant heb ik er een klein cijferslotje inhangen maar daar zit zowieso niets kostbaars in.

Na mijn jarenlange zoektocht naar de ideale tas en vele tassen later is dit mijn ideale combinatie gebleken.

Groeten, Gino
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

Boomhaak
Clublid
Clublid

Bericht door Boomhaak » za feb 12 2011 1:45 pm

Beste mensen,

Ik heb alle aanbevelingen gelezen,.
Ik heb een Lowepro Toploader Pro 75 AW gekocht.
Diverse tassen de revue laten passeren, deze Toploader Pro 75 Aw is goed te dragen in combinatie met een rugzak.
Een ieder bedankt voor het meedenken.

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”