Met bewerken kun je er nog wel iets anders uithalen en hierbij nodig ik de lezer uit om met deze foto iets te doen dat hij beter uitkomt. Ik weet hij is niet bijster scherp maar zo ging dat. Hij is genomen in de mooiste bibliotheek van europa en die bevindt zich in een oude kerk in Maastricht en met een prachtige decoratie en sfeer.
wel eens van die momenten
-
beersy
wel eens van die momenten
Af en toe heb je weleens van die momenten als je met je camera ergens loopt dat je snel iets wil vastleggen en later de foto terugziet en denkt wat had ik beter kunnen doen.
Met bewerken kun je er nog wel iets anders uithalen en hierbij nodig ik de lezer uit om met deze foto iets te doen dat hij beter uitkomt. Ik weet hij is niet bijster scherp maar zo ging dat. Hij is genomen in de mooiste bibliotheek van europa en die bevindt zich in een oude kerk in Maastricht en met een prachtige decoratie en sfeer.

- Léon Obers
- Forumlid

- Ervaringsniveau: *****
Re: wel eens van die momenten
Je had IMO een standpunt net wat meer rechts kunnen hebben, had die man net niet op de scheiding van die verticalen met licht en donker gestaan, maar alleen in het donker "links". Maar ja, dan was wellicht de kop zelf weer in het donker weggevallen. Maar daar lijkt me nog wel wat in te doen met een RAW bestand. In ieder geval zit het daar met die achtergrond wat rommelig.beersy schreef:Af en toe heb je weleens van die momenten als je met je camera ergens loopt dat je snel iets wil vastleggen en later de foto terugziet en denkt wat had ik beter kunnen doen.
Vriendelijke groet, Léon Obers
-
beersy
Ja dat klopt ook wat je schrijft, echter heb je de ook op de foto geklikt dan komt er rechts nog een stukje bij. Hoe kan ik het beste de fot er heel op krijgen of ligt dat aan Picassa?Léon Obers schreef:Je had IMO een standpunt net wat meer rechts kunnen hebben, .beersy schreef:Af en toe heb je weleens van die momenten als je met je camera ergens loopt dat je snel iets wil vastleggen en later de foto terugziet en denkt wat had ik beter kunnen doen.
Model: NIKON D700
ISO: 800
Belichting: 1/100 sec.
Diafragma: 10.0
Brandpuntsafstand: 40mm
Flitser gebruikt: Nee
- Jolanda
- Clublid

- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik denk ook dat het prettiger kijkt als de foto rechtgezet wordt. De foto helt nu wat naar rechts. Ik zou ook aan de linkerkant wat van de foto afhalen.
Ik vind de lichtval op die gekleurde boeken wel heel mooi zo.
Jolanda
Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.
-
jonasvimpe
het lijkt met best leuk om wat te doen met deze foto, maar dat gaat wel wat makkelijker met het raw bestand
- Léon Obers
- Forumlid

- Ervaringsniveau: *****
Zo bedoelde ik het niet. Ik bedoel een standpunt bij de opname, niet hetzelfde standpunt maar met een andere uitkadering.beersy schreef:Ja dat klopt ook wat je schrijft, echter heb je de ook op de foto geklikt dan komt er rechts nog een stukje bij. Hoe kan ik het beste de fot er heel op krijgen of ligt dat aan Picassa?Léon Obers schreef: Je had IMO een standpunt net wat meer rechts kunnen hebben, .
Met een ander standpunt staan personen anders in de ruimte op je foto.
Een standpunt is achteraf niet meer aan te passen.
Vriendelijke groet, Léon Obers
-
beersy
Tja maar wat eigenlijk wel leuk is dat daar links die dieptelijn boven goed uitkomt en die lichtinval (zonlicht) links van die pilaar daar nadruk geeft.Jolanda schreef:Ik denk ook dat het prettiger kijkt als de foto rechtgezet wordt. De foto helt nu wat naar rechts. Ik zou ook aan de linkerkant wat van de foto afhalen.
Jolanda
Kun je aangeven waar je wil rechtzetten want als ik hem scroll dan zien alle lijnen van tafel en lamp en koffieplank er netjes uit.
-
Deavit
Als ik heel eerlijk ben vind ik het een mislukte foto. Wat wil je hiermee laten zien?
-
beersy
De foto heb ik ook als RAW maar wellicht en eventueel via PB te versturen met picasa gaat het niet .jonasvimpe schreef:het lijkt met best leuk om wat te doen met deze foto, maar dat gaat wel wat makkelijker met het raw bestand
Ik hou me aanbevolen als en hoor je reactie
-
beersy
Dat een foto al is die niet top toch ook wel sfeer kunnen uitstralen. OK standpunt kan anders, scherpte kan beter,Deavit schreef:Als ik heel eerlijk ben vind ik het een mislukte foto. Wat wil je hiermee laten zien?
Wat ik verder wil is dat als ik weer in Maastricht ben die man in het groene shirt vraag of hij ook komt en dan
ga ik nog weer een foto daar maken met de aandachtspunten die jullie aanrijken. Pfff
-
Deavit
Ja, maar ik zie die sfeer niet. Geen duidelijk onderwerp, licht is niet fijn, compositie is al gezegd. Scherpte maakt me niet eens zoveel uit, het is gewoon geen interessante plaat als je het mij vraagt..
-
beersy
Deavit schreef:Ja, maar ik zie die sfeer niet. Geen duidelijk onderwerp, licht is niet fijn, compositie is al gezegd. Scherpte maakt me niet eens zoveel uit, het is gewoon geen interessante plaat als je het mij vraagt..
En ik dacht nog wel dat mijn eerste regel genoeg vertelde over de foto
-
Deavit
Ja, als je hem zelf al niet geslaagd vind, waarom plaats je hem dan?! 
-
beersy
een foto daar maken met de aandachtspunten die jullie aanrijken