Nikon D60
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Nikon D60
Ik heb zojuist een beetje gezocht naar boeken over de D60. Op bol.com vind ik er nu twee, beide recent verschenen:
1. Bewuster en Beter fotograferen met de Nikon D60, Frederiks, H. Link boek 1
2. Fotograferen met een Nikon D60, D. de Man Link boek 2, Link 2
Daarnaast heb ik dit boek gevonden:
3. Digitale Fotografie - Nikon D60, Link boek 3
Ik vroeg me af of iemand deze boeken in bezit heeft en wat je er dan van vindt?
Is het uberhaubt nuttig om naast de gewone handleiding zo'n boek aan te schaffen, dus eentje specifiek over je camera? Of kan iemand me een boek aanraden over digitale fotografie in het algemeen?
Groetjes
1. Bewuster en Beter fotograferen met de Nikon D60, Frederiks, H. Link boek 1
2. Fotograferen met een Nikon D60, D. de Man Link boek 2, Link 2
Daarnaast heb ik dit boek gevonden:
3. Digitale Fotografie - Nikon D60, Link boek 3
Ik vroeg me af of iemand deze boeken in bezit heeft en wat je er dan van vindt?
Is het uberhaubt nuttig om naast de gewone handleiding zo'n boek aan te schaffen, dus eentje specifiek over je camera? Of kan iemand me een boek aanraden over digitale fotografie in het algemeen?
Groetjes
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
boeken
Marileen,
Als je de tijd neemt om het handboek goed te lezen zal je in Extra boeken niet veel over jouw kamera leren.
Als ik jouw kamera-historie goed lees is het wellicht verstandig een algemeen boek over baissbeginselen van (digitale) fotografie te kopen (of gewoon te lezen uit de bibliotheek).
Groeten, Gijs Sandberg
Als je de tijd neemt om het handboek goed te lezen zal je in Extra boeken niet veel over jouw kamera leren.
Als ik jouw kamera-historie goed lees is het wellicht verstandig een algemeen boek over baissbeginselen van (digitale) fotografie te kopen (of gewoon te lezen uit de bibliotheek).
Groeten, Gijs Sandberg
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Bedankt voor de reactie. Ik was op vakantie dus kon niet eerder reageren.
Ik heb inmiddels op bol.com een aantal pagina's van die boeken kunnen bekijken en krijg idd ook het idee dat het meer een veredelde handleiding is.
Heb inmiddels 2 boeken van scott kelby op amazon besteld (scheelt een hoop euries
) en ga die maar eens bekijken. Deze worden vaak genoemd op dit forum.
Groetjes
Ik heb inmiddels op bol.com een aantal pagina's van die boeken kunnen bekijken en krijg idd ook het idee dat het meer een veredelde handleiding is.
Heb inmiddels 2 boeken van scott kelby op amazon besteld (scheelt een hoop euries

Groetjes
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
Scott Kelby werkt toch met een D300 ?? Wist niet dat hij een D60 had.
Op m'n website staat een boekenlijstje met ruim 900 verschillende boeken over oa Nikon camera's. Boeken van Scott staan daar nog niet bij omdat hij volgens mij geen boeken over Nikon schrijft.
Heel veel boeken kun je op het internet lezen. Google: "google books"
klik dan op het eerste venster. typ dan bv Nikon in het zoekvenster. Vrijwel alle boeken waar een plaatje bij staat, kun je ook ter plekke lezen.
Gedeeltelijke weergave heet dat.
Op m'n website staat een boekenlijstje met ruim 900 verschillende boeken over oa Nikon camera's. Boeken van Scott staan daar nog niet bij omdat hij volgens mij geen boeken over Nikon schrijft.
Heel veel boeken kun je op het internet lezen. Google: "google books"
klik dan op het eerste venster. typ dan bv Nikon in het zoekvenster. Vrijwel alle boeken waar een plaatje bij staat, kun je ook ter plekke lezen.
Gedeeltelijke weergave heet dat.
Re: Nikon D60
Hallo, ik heb bij mijn D60 naast de handleiding het foto pocket boek van klaus kindermann gekregen en heb besloten via mp het beter en bewuster fotograferen met de D60 ook aan te schaffen. Dit soort boeken werpt vaak een verfrissende kijk op de camera en het gebruik ervan. De nikon handleiding is erg droog geschreven en niet altijd even duidelijk .
Opzich is de D60 geen mega ingewikkeld toestel , en de meesten zullen inmiddels gaan voor de d3000 of d3100 of d5000 . ik heb er bewust voor gekozen deze camera als backup voor de d80 te gaan gebruiken maar ook er naast ..
Op de volgende shoot zie je mij weer met nikon gear .. (komen controleren dusz) in Dierenpark Amersfoort (HA HA)
Opzich is de D60 geen mega ingewikkeld toestel , en de meesten zullen inmiddels gaan voor de d3000 of d3100 of d5000 . ik heb er bewust voor gekozen deze camera als backup voor de d80 te gaan gebruiken maar ook er naast ..
Op de volgende shoot zie je mij weer met nikon gear .. (komen controleren dusz) in Dierenpark Amersfoort (HA HA)
Heej Marileen,
Kijk eens naar boeken van Michael freeman.
Ik heb er nu 2 en ben er erg over te spreken.
degene die ik heb zijn:
Compositie en vormgeving
Fotografie bij weinig licht
Greetzz
Kijk eens naar boeken van Michael freeman.
Ik heb er nu 2 en ben er erg over te spreken.
degene die ik heb zijn:
Compositie en vormgeving
Fotografie bij weinig licht
Greetzz
Ik denk dat Marileen aangezien ze 28-7-2008 voor het laatst heeft gereageerd al een D60 boek heeft, en misschien al een andere camera. 

Breda.......here we come(back)
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Marileen,
Ik heb je site bekeken en je bent inderdaad verder dan 'Wat is een diafragma" Prachtige foto's!
Ik heb je site bekeken en je bent inderdaad verder dan 'Wat is een diafragma" Prachtige foto's!
Nikon F801s,D800, Canon G1x , Lensen Tokina AT-X 16-28 F2.8 pro fx,Sigma 35 1.4 DG HSM, Sigma AF 105mm f/2.8 EX HSM DG OS macro, Nikkor 80-200 2.8, Nikkor 50 1.8, flitsers Nissin Di866MKII, Metz 45CT4
http://www.flickr.com/photos/piotrpj/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/piotrpj/" onclick="window.open(this.href);return false;