Daniël schreef:...
HDR is niet echt gelukt. Lijkt op een gewone foto en ik zie eigenlijk hier geen voordeel in
Ik dacht dat dit een van de doelen van hdr was?
ik vond deze definitie van HDR op wikipedia:
"In image processing, computer graphics, and photography, high-dynamic-range imaging (HDRI or just HDR) is a set of techniques that allow a greater dynamic range of luminance between the lightest and darkest areas of an image than current standard digital imaging techniques or photographic methods. This wide dynamic range allows HDR images to more accurately represent the range of intensity levels found in real scenes, ranging from direct sunlight to faint starlight.
Lijkt mij dus een beeld weer te geven meer zoals je ogen het waarnemen? De gewone fotos die ik nam waren of zwaar overbelicht in de lucht, of onderbelicht op het groen. De HDR compenseert voor dit, ik dacht dat dit de bedoeling was?
No.7 is een 'gewone' foto, daar zie je vrij duidelijk dat er een grote range van licht was.
Toegegeven, ik heb hier veel HDR's gezien die echt heel fraai zijn, maar af en toe ook 'overbewerkt', dat je te duidelijk ziet dat er zwaar bewerkt is (surrealistich bijna?).