Het Zwart / Wit draadje! [Verzamel]
Re: Hét Zwart / Wit draadje! [Verzamel]
Echt hele mooie grijstinten, groet, peter
Rene, is deze zwaan nu het gevolg van de omzetting die ik je toegestuurd hebt? En weet je er is nog veel meer mogelijk. Goed begin, groet, peter
-
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
gewoon peter schreef:Rene, is deze zwaan nu het gevolg van de omzetting die ik je toegestuurd hebt? En weet je er is nog veel meer mogelijk. Goed begin, groet, peter
Deze is (inderdaad) omgezet zoals in het door jou toegezonden bericht Peter.
Ik heb het stukje uitgeprint en moet de print eens opzoeken, want daar stond volgens ook op om welk boek het ging. Het lijkt me zinvol dat aan te schaffen.
Nogmaals bedankt,
Genster
Ik ben ook wel benieuwd om welk boek dit dan gaat :mrgreen:
- wim hazenhoek
- Forumlid

Overdiep/Appingedam,,,( long exposure)
INFO
CameraNikon D2X
Nikkor AF-S DX 17-55mm f/2.8G IF ED
Exposure58.8 sec;
Aperturef/22.0
Focal Length23 mm
Focal Length23.1 mm
ISO Speed100
ND 110 Filter 10 Stops
Software;
Nikon CNX2
Nik Silver Efex Pro
m,v,g; Wim
http://www.flickriver.com/photos/28717657@N08/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickriver.com/photos/28717657@N08/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Sharkey
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Koud en ruw.

Arjan ( avi-foto.nl & Flickr[/size] )
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf
- weimaraner
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Een koude wintermorgen in de Ardennen, anderhalve week geleden:

- plincky
- Forumlid
- Contacteer:
Openluchtmuseum foto. Oude technieken zijn zo mooi!

- JaapV
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Echt schitterend! Mooi met die condensatiesporen in de lucht!weimaraner schreef:Een koude wintermorgen in de Ardennen, anderhalve week geleden:
Verbazend dat je dit op 19mm hebt geschoten: de schaduwen van de boom geven een indruk van een veel breder beeld.
Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
- willemr
- Forumlid
- Contacteer:
Geweldige plaat.weimaraner schreef:Een koude wintermorgen in de Ardennen, anderhalve week geleden:
Ik lig nu ergens in de Ardennen, morgen schijnen we weer wat zonnig weer te krijgen. Eens kijken of het dan nog wat wil worden op fotografie gebied. Anders geween maar weer aan het lekkere eten en drank

- weimaraner
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
@JaapV,
Exif info klopt, was echt op 19 mm. Misschien dat het wat vertekent door de schaduwen die naar de hoeken toelopen (dat was tenminste wel het idee erachter). Verder twee grijsverloop (een 2- en een 3-stops) moeten stapelen om de lucht een beetje goed in beeld te krijgen. Bedankt voor de reacties!
@WillemR,
Hier is het ook al twee dagen grijs maar het zou morgen beter worden. Hopelijk daar ook dan - je kunt er genoeg mooie platen schieten. Veel plezier daar nog!
Exif info klopt, was echt op 19 mm. Misschien dat het wat vertekent door de schaduwen die naar de hoeken toelopen (dat was tenminste wel het idee erachter). Verder twee grijsverloop (een 2- en een 3-stops) moeten stapelen om de lucht een beetje goed in beeld te krijgen. Bedankt voor de reacties!
@WillemR,
Hier is het ook al twee dagen grijs maar het zou morgen beter worden. Hopelijk daar ook dan - je kunt er genoeg mooie platen schieten. Veel plezier daar nog!
- JaapV
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Ik trok de exif ook niet in twijfel. Vond het alleen opmerkelijk dat mijn eerste ruwe inschatting (14 à 16 mm) fout bleek toen ik de exif bekeek. Toen nóg meer verwarring omdat je wél een 12-24 groothoekzoom gebruikt bleek te hebben, toen de realisatie dat mijn vergissing was veroorzaakt door het breedte-effect van de boomschaduwen.weimaraner schreef:@JaapV,
(...)
Nogmaals, prachtplaat!
Goed idee trouwens, die gestapelde Cokin (?) filters tegen de zon in. Moet ik nog kopen, zo'n extra-brede Cokin set voor mijn 12-24mm f/4.
Groet, Jaap