RAW openen in Photoshop
RAW openen in Photoshop
Is het eigenlijk mogelijk om foto's geschoten in RAW te openen in Photoshop?? Heb hier een boek van 889 blz en Photoshop 7, maar kan het zo snel niet vinden?? 

- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: aanschaf photoshop
Via Adobe Camera RAW lukt dat prima.RRon schreef:Is het eigenlijk mogelijk om foto's geschoten in RAW te openen in Photoshop?? Heb hier een boek van 889 blz en Photoshop 7, maar kan het zo snel niet vinden??
Ik heb je vraag wel even uit een ander draadje gevist. Het is niet handig om zo'n vraag ergens in een ander draadje te stellen...
Re: RAW openen in Photoshop
Thanks voor het verplaatsen!
Maar is dat een apart programma?? Kan het niet rechtstreeks in Photoshop, want daar zie ik weel zaken als jpeg en nog een hoop maar geen .nef?
Maar is dat een apart programma?? Kan het niet rechtstreeks in Photoshop, want daar zie ik weel zaken als jpeg en nog een hoop maar geen .nef?
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Photoshop zou het automatisch moeten openen. Het zit zeg maar ingebakken.
Kan het helaas niet vinden, in boek wordt wel over iets van 20 bestandsformaten gesproken maar niet over .nef. Moet nog veel lezen maar wilde morgen wat foto's maken en deze 's nachts, tijdens mijn werk, gaan bewerken in Photoshop! vandaar nu mijn vraag, red het niet om die andere 800blz te lezen voor die tijd! 

Zoek op RAW, niet op nef. Photoshop 7 is trouwens behoorlijk oud, de nieuwere camera RAWs werken daar niet in.
- Jur
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Photoshop 7 werkt uitsluitend met Camera Raw plugin 1.0. Dit betekent dat deze versie geen NEF's van nog gangbare Nikon DSLR's kan verwerken. Hier een lijst van de door Camera Raw versies ondersteunde camera's. http://kb2.adobe.com/cps/407/kb407111.html Voor de meest recente camera's heb je doorgaans tenminste CS4, of een recente Photoshop Elements versie nodig om de betreffende RAW plug-in te kunnen gebruiken.
Laatst gewijzigd door Jur op do feb 17 2011 8:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Jur
Even door ViewNX (Gratis) halen en dan opslaan als TIFF die je vervolgens bewerkt in PS kan natuurlijk wel.
Redelijk duidelijk allemaal, lag dus niet aan mij dat ik het niet geopend kreeg. Misschien toch maar eens een nieuwere versie halen of een boek voor Paint shop pro X3, deze heb ik geleend en ziet er op zich ook goed uit maar schijnt minder uitgebreid te zijn als Photoshop!
Thanks voor de hulp!!
Thanks voor de hulp!!