Flickr groep: Nikon Club Nederland

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Thik Hai
Forumlid
Forumlid

Re: extra dinges

Bericht door Thik Hai » ma mei 14 2007 5:32 pm

George Fennes schreef: En als dat computermannetje weer komt dan berg ik eerst deze harde schijf op, dan kan hij voor de rest aanrommelen.
Beste George,
Ik denk dat ik weet wat er door jou heen ging toen je dit feit constateerde en ik duim met jou mee voor een zo groot mogelijke recovery van de fotobestanden.
Ik heb met het programma PCInspector Smart Recovery eens een groot deel van mijn gewiste bestanden (m.u.v RAW) terug kunnen vinden. Dit programma is gratis te downloaden van www.convar.com. Maar ook hier geldt, dat na het wissen de schijf of kaart deze niet meer opnieuw beschreven mogen zijn. Misschien is dit oud nieuws, maar toch.

Kop op.
Cor
Erger u niet, verwonder u slechts.

Robin

Bericht door Robin » za mei 19 2007 12:34 am

--- removed, because I'm unable to delete my account ---
Laatst gewijzigd door Robin op ma dec 07 2009 11:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » za mei 19 2007 1:49 am

Nee klopt alleen kun je boven de plaat kiezen voor "all sizes", is een heel klien pictogram. Klik daarop en je krijgt je plaat groot in beeld. Scroll naar beneden en je ziet de URL van het bestand wat je kan gebruiken om de plaat elders b.v. hier te publiceren. Ook zijn dan de exifgegevens opvraagbaar.

Succes!

Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » za mei 19 2007 3:39 am

nou pancran, groot is maximaal 1024x768 en een gemiddelde d70 foto is 6mb dus je mist een flink stuk, de breedte wordt een al behoorlijk ingekort maar de lengte nog vele malen meer (of was het nu andersom).

anyhow flickr (wat een verschrikkelijke naam) is slechts een tool om makkelijk ergens je foto's aan vrienden en familie te laten zien en niet om te genieten van de oorspronkelijke grote.

anyhow 2 : monitoren waar een d70 foto helemaal op past zijn voor mij nog onbetaalbaar en veel te groot. en zolang lcd tv nog zakt in prijs en de gewone tv het nog doet koop ik nog geen andere tv

Robin

Bericht door Robin » za mei 19 2007 10:04 am

--- removed, because I'm unable to delete my account ---
Laatst gewijzigd door Robin op ma dec 07 2009 11:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » za mei 19 2007 11:02 am

dirk-jan boon schreef:nou pancran, groot is maximaal 1024x768 en een gemiddelde d70 foto is 6mb dus je mist een flink stuk, de breedte wordt een al behoorlijk ingekort maar de lengte nog vele malen meer (of was het nu andersom).
Mijn foto's voor op het web verklein ik allemaal naar 800x600, zo past een afbeelding op een 17" beeldscherm en blijft er genoeg detail over om de kwaliteit te kunnen beoordelen. Ik zie het nut er niet van in om groter te publiceren. Overigens kom ik na conversie van NEF naar JPG om en nabij de 3,5 MB grootte van een 3008x2000 pixels opname. Dit is in NX, in CS3 wordt hij zelfs op maximale kwaliteit 2,68 MB. In NEF is hij dan 7,62 MB. Dit met mijn D70s.

Garoeten Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

renecita

Bericht door renecita » ma mei 21 2007 6:56 pm

Hoe hebben jullie Flickr's :D met een pro account de betaling geregeld? Wil best geld besteden aan een pro account, om maximale mogelijkheden te hebben, maar wil liever niet mijn credit card nummer via internet verspreiden....

Hoor het graag.

Renecita

alje

Bericht door alje » ma mei 21 2007 7:40 pm

Ik heb eenmalig een PayPal account aangemaakt. Daarvoor diende ik mijn creditcard gegevens te overleggen. Daarna heb ik al verscheidene boeken en software in de VS aangeschaft en betaald met Paypal. Dat wil dus zeggen zonder steeds mijn creditcardgegevens opnieuw te hebben overgelegd.

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » ma mei 21 2007 8:24 pm

Ik heb met creditcard betaald, totnutoe geen spookafschrijvingen. Lijkt dus betrouwbaar.

Ed Post
Clublid
Clublid

Bericht door Ed Post » wo jun 06 2007 5:17 pm

Ook ik upload mijn foto's naar Flickr in het formaat 800x600.
Dat is groot zat om mooie schermafbeeldingen te krijgen.
Waar je wel voor moet opletten is dat wanneer je de uploadtool van Flickr gebruikt je NIET met deze tool moet verkleinen.
Verklein eerst met een goed fotobewerkingsprogramma en ulpoad het daarna met de Tool naar Flickr.
Anders raak je veel te veel beeldkwaliteit kwijt vanwege de nogal grove compressiemethode van de Tool.
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....

Roberto

Bericht door Roberto » zo jul 15 2007 5:34 pm

Jippie, ik hoor er nu ook bij! 8)

Wat is nu pcies de bedoeling?

Dat je je beste plaatjes ook in de groep smijt?

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » wo aug 01 2007 7:30 pm

Roberto schreef:Jippie, ik hoor er nu ook bij! 8)

Wat is nu pcies de bedoeling?

Dat je je beste plaatjes ook in de groep smijt?
Gewoon lekker foto's uploaden. De groep joinen en plaatsen wat je wil laten zien.

Het enigste nadeel van flickr op het moment is het verlies van scherpte als je op de site linkt naar verkleinde versies en dat je ook niet zelf kunt bepalen wat de formaten van de verkleinde versies zijn is vooral lastig als je de afbeeldingen fz. upload. Maar ik heb ergens iets gelezen dat daar wel aan wordt gewerkt. Dus een per user instelbare rezize optie waarvan het formaat en de mate van verscherping instelbaar is.

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

ArjanAanraad
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door ArjanAanraad » zo aug 19 2007 10:25 pm

George Fennes schreef:Beste Rogier, DIT WAS MIJN BACK-UP!!!

We hadden alle bestanden en belangrijke dingen op deze externe harde schijf gezet om de computer en laptop op te schonen.

Maar met het formatteren van de laptop had hij perongeluk het USB kabeltje er in laten zitten en de laptop laten formatteren.

Voor we het wisten had hij de externe harde schijf ook al geformatteerd.

Moet ik er wel bijzeggen dat het al ver in de late uurtjes was, dus helemaal helder waren we ook niet meer.

Dus nu heb ik een extra harde schijf gekocht, daar parkeer ik mijn foto's ook op en daar doe ik verder niets mee alleen als opslag van de orginele en bewerkte foto's, dat is gewoon mijn archief.

En als dat computermannetje weer komt dan berg ik eerst deze harde schijf op, dan kan hij voor de rest aanrommelen.

Maar Rogier aldoende leert men.

Groetjes George :D
Ha die George, long time no see...als je hulp kunt gebruiken dan roep je maar....!!!
NCN lid but still wondering......keep it clear!

http://www.arjanaanraad.nl

ArjanAanraad
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door ArjanAanraad » zo aug 19 2007 10:29 pm

Kun je vanuit Flickr ook url's aanmaken om foto's op het Nikon forum te publiceren. Nu gebrui ik daar (http://s160.photobucket.com/albums/t179/Snadaa/) voor. Prima initiatief!!! als dit werkt dan join ik onmiddelijk en ga ik de zaak even overzetten....
NCN lid but still wondering......keep it clear!

http://www.arjanaanraad.nl

Robin

Bericht door Robin » zo aug 19 2007 10:48 pm

Snadaa schreef:Ha die George, long time no see...
Inderdaad,

je quote een bericht van meer dan 3 maanden geleden :lol:

Vanuit flickr kun je inderdaad foto's gebruiken om te publiceren op dit forum. Onder de foto komt te staan:
"2. Grab the photo's URL:"

Ik persoonlijk vind photobucket fijner werken :)

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”