Tony D schreef:....Ik begrijp dat het model niet al te bloot wil. Toch vind ik de bh niet zo goed erbij staan.
Tja, dat is altijd het moeilijke bij dit soort fotografie. Men wil "gekleed" maar toch die buik laten zien.
Op deze wijze gefotografeerd krijgt juist dat "niet" bloot zijn een zodanige lading en aandacht, dat heel de foto daarmee niet de uitstraling krijgt dat het om een zwangerschapsfoto gaat, maar eigenlijk vooral de gêne toont waarmee iemand zit om "bloot" op de foto te gaan.
Daarmee wordt hetgeen waar het werkelijk om gaat, de diepe betekenis en emotie van het ontstaan van een nieuw leven, overruled.
Ondanks "gekleed" wordt het daarmee eigenlijk toch een erg "
vleselijke" foto.
Eerst moet die gêne weg, de basis om ergens mee te starten. Van daaruit proberen met licht en houding tot de kern te komen waar het werkelijk om gaat, en dat in vorm uit te drukken. Maar ik geef het de TS na en eenieder die met dit soort fotografie bezig wil zijn, dat is echt een heel moeilijke opgave om daar wat meer ervaring in te krijgen dat het ook werkelijk iets meer wordt dan alleen "vastleggen" dat iemand zwanger is.
Maar goed, zolang degene nog niet bevallen is, en lichamelijk niet te vermoeid, kun je opnieuw aan de gang en ervaring opdoen.