Slot Loevestein

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Sharkey
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Slot Loevestein

Bericht door Sharkey » za feb 19 2011 12:30 am

Vandaag was ik in de buurt van dit Slot Loevestein (Poederoijen). Toch eerst maar even naar toe gereden.
Maar alles was grijs buiten . . . en koud zo langs de rivier. . . dus niet echt veel rondgelopen en geschoten.

Afbeelding
Arjan ( avi-foto.nl & Flickr[/size] )
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf

gewoon peter

Re: Slot Loevestein

Bericht door gewoon peter » za feb 19 2011 3:29 am

Arjan, geen echte uitspringer, maar wel de bewerking, wat heb je er mee gedaan? groet, peter

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » za feb 19 2011 12:54 pm

Er valt nog wel wat mee te spelen. :wink:
Als die weg moet, hoor ik het wel.

Afbeelding
Vriendelijke groet, Léon Obers

gewoon peter

Bericht door gewoon peter » za feb 19 2011 1:02 pm

Léon, schitterend, tonal contrast? gr. peter

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » za feb 19 2011 1:04 pm

Ja, tonal contrast, hoofdzakelijk het deel op de wal, minder op het kasteel, en dan nog wat vignettering en vanuit ZW-W een koffie kleurtje toegevoegd.

Gobert
Clublid
Clublid

Bericht door Gobert » za feb 19 2011 1:32 pm

Léon Obers schreef:Er valt nog wel wat mee te spelen. :wink:
Als die weg moet, hoor ik het wel.

Afbeelding

gave plaat, Leon. Naar mijn smaak had je alleen de lucht ietwat minder mogen doordrukken. Nu volgen de donkere delen de contouren van de toren en dat vind ik een beetje zonde.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » za feb 19 2011 1:46 pm

Nou ja, het is maar een snelle bewerking. Ik heb niet de intentie op een klein JPG webplaatje daar op details ik weet niet hoeveel tijd in te steken.
Het is meer bedoeld als idee van wat je ervan kunt maken. Ik heb het een beetje een wat "oude anischtkaart" sfeer gegeven.

Sharkey
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Sharkey » za feb 19 2011 3:33 pm

Inderdaad leuke bewerking Leon :)
Zat ook met contrast te spelen maar vond het net wat te . . . in eerste instantie.
Enne, nee hoor hoeft niet weg die bewerking, altijd leuk om andere interpre(s)taties te zien van foto's.
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf

Sharkey
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Sharkey » za feb 19 2011 3:46 pm

gewoon peter schreef:Arjan, geen echte uitspringer, maar wel de bewerking, wat heb je er mee gedaan? groet, peter
Capture NX2 + Color Efex.

Eerste instantie, vanzelfsprekend wat Levels & Curves aanpassingen, LCH en USM.
Daarna een Paper toner, No.5 op 70% van Color Efex er over heen.
Meer niet :wink2:

Enne, ik hoop niet dat "we" hier alleen "uitspringers" moeten plaatsen :wink: (= geen kritiek op je reactie btw!)

Sharkey
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Sharkey » za feb 19 2011 5:07 pm

mijn variant :wink2:

Afbeelding

gewoon peter

Bericht door gewoon peter » za feb 19 2011 5:13 pm

Kijk Arjan, hier had ik niets op gezegd hoor en als niemand het doet, tja wat dan. Deze vind ik heel mooi. Ik zag dat je met CNX2 werkte, heb je die tonal contrast al gevonden, zit in Color Efex Pro, pracht tool. groet, peter

Sharkey
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Sharkey » za feb 19 2011 6:07 pm

gewoon peter schreef:Kijk Arjan, hier had ik niets op gezegd hoor en als niemand het doet, tja wat dan. Deze vind ik heel mooi. Ik zag dat je met CNX2 werkte, heb je die tonal contrast al gevonden, zit in Color Efex Pro, pracht tool. groet, peter
Oh, geen enkel soort commentaar is een probleem voor mij, vanzelfsprekend. Anders moet ik hem niet plaatsen hé. Weet ik zeker dat ik geen commentaar krijg! :mryellow:

Ben inderdaad Nx2 nog aan het ontdekken. Ben zeer te spreken over de geïntegreerde Nik U-point. Was al fan van Nik software.
Hiervoor deed ik alles in LR3, met als voornaamste reden dat ik mijn ORF bestanden om kon zetten naar DNG. Waarom DNG? Omdat ik dan af ben van die sidecar files.
Gezien het feit dat NX2 ook alle bewerkingen in het bestand zelf plaatst, en de mogelijkheid van U-points en het bijkomende voordeel dat NX2 mijn bestanden gelijk goed leest v.w.b. camera instellingen is de overstap naar NX2. voor mij, niet meer dan de meest logische keuze.

Hoop misschien stiekem alleen dat Viveza 2 in een update van NX2 of NX3 terechtkomt.

Heb in ieder geval nog een lange weg te gaan om NX2 goed te doorgronden. Ik hou van ontdekken!

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”