Nieuw firmware D90 en D5000
- JaapV
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Re: Nieuw firmware D90 en D5000
Relax. Hang loosePixelke schreef:Ging goed. Oef.

Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
- JW17
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Dank je voor de tip, ik heb het ook even geinstalleerd. Werkte makkelijk met die handleiding erbij! 

Groet,
JW
JW
Ik heb eindelijk een pagina gevonden waarin staat wat deze update voor extra brengt.
http://www.ameotoko.com/blog/2011/2/18/ ... n-d90.html
Als je dan vervolgens leest wat die functie in de D7000 doet (zie puntje 4 op deze site http://www.ameotoko.com/blog/2011/1/29/ ... d7000.html ) dan hoef ik hem niet zo nodig te updaten.
Als je hem op auto distortion zet dan duurt het iets langer voordat hij de foto wegschrijft en loop je ook nog de kans dat door de aanpassing delen van de foto aan de buitenkant verloren gaan.
Ik pas de distortion (als die er is) wel aan in de nabewerking.
http://www.ameotoko.com/blog/2011/2/18/ ... n-d90.html
Als je dan vervolgens leest wat die functie in de D7000 doet (zie puntje 4 op deze site http://www.ameotoko.com/blog/2011/1/29/ ... d7000.html ) dan hoef ik hem niet zo nodig te updaten.
Als je hem op auto distortion zet dan duurt het iets langer voordat hij de foto wegschrijft en loop je ook nog de kans dat door de aanpassing delen van de foto aan de buitenkant verloren gaan.
Ik pas de distortion (als die er is) wel aan in de nabewerking.
Nikon D90
en wat als je nu geen kaartlezer hebt???
- Cookie1397
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Camera op de pc aansluiten en op de geformatteerde kaart zetten.HeYokah schreef:en wat als je nu geen kaartlezer hebt???
Nikon Z Z & de maskers
thanks Ed,..wist niet zeker of dat mocht/kon.Ed Schouten schreef:Camera op de pc aansluiten en op de geformatteerde kaart zetten.HeYokah schreef:en wat als je nu geen kaartlezer hebt???
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
Dat gaat alleen met camera's waar je de USB kunt schakelen tussen "PTP" en "Mass storage" en dat kan niet meer met alle camera's. In de PTP modus kun je de kaart niet beschrijven vanaf je computer. Als je dit niet kunt, dan zit er niets anders op dan een kaartlezer aan te schaffen. Gelukkig zijn die niet duur, want voor zulke klusjes heb je geen supersnelle lezer nodig.Ed Schouten schreef:Camera op de pc aansluiten en op de geformatteerde kaart zetten.HeYokah schreef:en wat als je nu geen kaartlezer hebt???
Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.
- JaapV
- Clublid
- Contacteer:
Klopt. Op een D90 gaat dat dus niet via de USB-kabel.MvBoetzelaer schreef:Dat gaat alleen met camera's waar je de USB kunt schakelen tussen "PTP" en "Mass storage" en dat kan niet meer met alle camera's. In de PTP modus kun je de kaart niet beschrijven vanaf je computer. Als je dit niet kunt, dan zit er niets anders op dan een kaartlezer aan te schaffen. Gelukkig zijn die niet duur, want voor zulke klusjes heb je geen supersnelle lezer nodig.Ed Schouten schreef:Camera op de pc aansluiten en op de geformatteerde kaart zetten.HeYokah schreef:en wat als je nu geen kaartlezer hebt???
Groeten,
Marnix
Groet, Jaap
dank heren,.. ook nog een snelle tip voor een goede ,..niet dure kaartlezer,.
zoals gebruikelijk is er weer een soort oerwoud aan kaartlezers te vinden op internet en voordat ik daar weer uren aan besteden ga om uit te pluizen welke het goed doe,...
t!!

- Roelof
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Maakt helemaal niet uit. Voor dit werk is de goedkoopste snel genoeg:
http://dixons.nl/categorie/1079/Cardrea ... sort_dir=a
Ik tikte de Dixon's in, dat was voordat ik me realiseerde dat je vanuit Uffelte naar Meppel of Hoogeveen moet voor die keten.
Alle kaartlezers zijn goed, zolang ze maar SDHC ondersteunen, want je kaartjes zullen wel groter dan 2 GB zijn...
Als je in Hoogeveen komt dan wil ik het ook best op je kaartje zetten, maar ik denk niet dat we hier over een echte investering praten.
http://dixons.nl/categorie/1079/Cardrea ... sort_dir=a
Ik tikte de Dixon's in, dat was voordat ik me realiseerde dat je vanuit Uffelte naar Meppel of Hoogeveen moet voor die keten.
Alle kaartlezers zijn goed, zolang ze maar SDHC ondersteunen, want je kaartjes zullen wel groter dan 2 GB zijn...
Als je in Hoogeveen komt dan wil ik het ook best op je kaartje zetten, maar ik denk niet dat we hier over een echte investering praten.

Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Net kaartje besteld Roelof,..voor 9.99 ,.. dixons rekent geen bezorgkosten,. .wordt gewoon bezorgd aan huis,..eeh GER/Yurt 

- a vgastel
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Marnix[/quote]
Klopt. Op een D90 gaat dat dus niet via de USB-kabel.[/quote]
jaap
dit gaat niet met usb kabel
Heb update ook geinstalleerd .
Kaart en cardreader net een week in bezit gekocht bij mycom 9.95euro
hij staat er op.