verwijderd
verwijderd
verwijderd
Laatst gewijzigd door palone op zo mar 06 2011 1:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Sunny day at the beach.......beautiful girl
En daar staat ze dan in volle glorie online.
Meteen nummers uitgewisseld neem ik aan. 

verwijderd
verwijderd
Laatst gewijzigd door palone op zo mar 06 2011 1:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nou even inhoudelijk over de foto's, het model staat wel steeds in het midden van de foto, had dat graag anders gezien.
verwijderd
verwijderd
Laatst gewijzigd door palone op zo mar 06 2011 1:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Tja, je kan het slechter treffen. Jij blij dat de meeste vliegtuigen vertraging hadden.... Leuke foto's, zoals gezegd iets te centraal. Ik zou de blauwzweem eruit halen. De tweede zou je kunnen croppen waardoor zij veel krachtiger overkomt.
Groet,
ALE
Groet,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
- beijnr
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Leuker dan een vliegtuig in ieder geval
Heb je niet gewoon even gevraagd of je er een paar extra mocht maken?
Groet, rick

Heb je niet gewoon even gevraagd of je er een paar extra mocht maken?
Groet, rick
verwijderd
verwijderd
Laatst gewijzigd door palone op zo mar 06 2011 1:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Op verzoek de foto's verwijdert
ALE
ALE
Laatst gewijzigd door ALE op zo mar 06 2011 1:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
verwijderd
verwijderd
Laatst gewijzigd door palone op zo mar 06 2011 1:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Leuke foto's. Een beetje te theatraal voor mij.
Welke blauwzweem?
Als je het histogran bekijkt is blauw de minst aanwezige kleur. Zowel in het origineel als de bewerkte.
George
Welke blauwzweem?
Als je het histogran bekijkt is blauw de minst aanwezige kleur. Zowel in het origineel als de bewerkte.
George
Kijk eens goed naar haar jas en rokje George...
Hier staat beschreven hoe ik de kleurzweem heb verwijdert.
Groet,
ALE
Hier staat beschreven hoe ik de kleurzweem heb verwijdert.
Groet,
ALE
Ik zie geen blauw in het jasje, hooguit een beetje in de rok,paarsachtig, maar dat is ook gebleven na je bewerking. Welke ik op zich een verbetering vindt, maar dan dankzij iets helderder en meer kontrast.
Kan je CS-tut niet nadoen op deze pc. Zal het zeker ergens anders doen. Maar wat ik eruit haal is dat dit een mathematische verandering van de foto is. Voor hetzelfde heeft ze een blauwend rokje aan.
George
Kan je CS-tut niet nadoen op deze pc. Zal het zeker ergens anders doen. Maar wat ik eruit haal is dat dit een mathematische verandering van de foto is. Voor hetzelfde heeft ze een blauwend rokje aan.
George
- ArieVerbeek
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
@ Ale
Ik probeer sinds een paar maanden de kleur-temperatuur en -aanpassing te begrijpen.
Vaak lastig om de kleurzwemen te herkennen. Achteraf is het wel goed zichtbaar vooral als je schakelt tussen de oude en nieuwe situatie.
Aangezien het hier een foto op het strand betreft denk ik dat je via aanpassing van de kleurtemperatuur toch voldoende resultaat zou moeten kunnen halen? Ik zie bij mij als ik een spot-meting doe op het bovenlichaam + wat zee ik uitkom op een ingaande kleurtemperatuur van 5400 K dit komt op mij scherm aardig overeen met jou kleuraanpassing.
Klopt deze redenatie of zit ik er helemaal naast?
De compositie van foto I vind ik mooi.
Bij vergelijk van foto I en foto II vind ik dat het contrast minder is geworden het geheel lijkt wat vlakker met name in de jas.
Groet,
Arie
Ik probeer sinds een paar maanden de kleur-temperatuur en -aanpassing te begrijpen.
Vaak lastig om de kleurzwemen te herkennen. Achteraf is het wel goed zichtbaar vooral als je schakelt tussen de oude en nieuwe situatie.
Aangezien het hier een foto op het strand betreft denk ik dat je via aanpassing van de kleurtemperatuur toch voldoende resultaat zou moeten kunnen halen? Ik zie bij mij als ik een spot-meting doe op het bovenlichaam + wat zee ik uitkom op een ingaande kleurtemperatuur van 5400 K dit komt op mij scherm aardig overeen met jou kleuraanpassing.
Klopt deze redenatie of zit ik er helemaal naast?
De compositie van foto I vind ik mooi.
Bij vergelijk van foto I en foto II vind ik dat het contrast minder is geworden het geheel lijkt wat vlakker met name in de jas.
Groet,
Arie
D800 + AF MICRON NIKKOR 105mm 1:2.8