Inderdaad wordt beweerd dat S-PVA nog veel beter is dan een TN paneel en in theorie is dat ook zo alleen overstijgt het wat betreft kleur vaak het waarneembare heb ik me laten vertellen.
Het grote voordeel van S/PVA is dat het onder een hoek beter weergeeft dan een TN paneel. maar als je altijd met je snufferd recht voor je scherm zit maakt dat dus ook weinig uit.
Een 226 BW scoort na calibratie makkelijk een delta E van 1 dit wordt dus gezien als bijna perfect .
Delta E > 3 the desired color is noticeably different from the one on the screen.
2 < Delta E < 3 color quality is satisfactory, but a graphic designer probably wouldn’t be content
1< Delta E <2 colors are accurate.
Delta E < 1, the result is perfect.
Een S/PVA panel zal nog beter meetbaar kunnen presteren maar of je het verschil nog echt kunt zien is maar de vraag.
Inderdaad zelf kijken naar je eigen foto´s op gekalibreerde schermen en dan je keuze maken is eigenlijk de enige juiste manier om een goede keuze te maken.
Als je op behardware testen gaat lezen moet je even weten dat zij het vaak hebben over initial delta E dan bedoelen ze dus de kleurprestatie van het scherm out of de box met standaard instellingen dus zonder kleur calibratie.
Het komt dus voor dat een scherm initial heel slecht presteert maar na calibratie als een van de beste uit de test komt.
Luc
Iemand bekend met 22" Belinea TFT scherm ?
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik heb mijn 226BW aangezet, de knop Auto ingedrukt en het zag er perfect uit. Ik heb wel een Huey Pantone calibratie maar daar heb ik minder goede ervaringen mee (zie ander draadje hierover).
Morgen nog even een andere grafische kaart in m'n pc zetten dan kan ik de monitor op DVI aansluiten. Ben benieuwd of ik het verschil met VGA kan zien.
Morgen nog even een andere grafische kaart in m'n pc zetten dan kan ik de monitor op DVI aansluiten. Ben benieuwd of ik het verschil met VGA kan zien.
Bedankt voor de zeer nuttige reacties.
Ik ga nog even door met sparen want de prijzen vallen voor een goed scherm mee.
Mijn volgende aanpassing zal waarschijnlijk een goeie videokaart worden. Vroeger ging ik voor de Matrox en dat was toen ongeveer het beste.
Wat er tegenwoordig loopt weet in nog niet maar dat komt.
Het calibreren doe ik met een spider. Wanneer ik iets laat printen klopt het verhaal, dus prima.
Dank allen, Arno
Ik ga nog even door met sparen want de prijzen vallen voor een goed scherm mee.
Mijn volgende aanpassing zal waarschijnlijk een goeie videokaart worden. Vroeger ging ik voor de Matrox en dat was toen ongeveer het beste.
Wat er tegenwoordig loopt weet in nog niet maar dat komt.
Het calibreren doe ik met een spider. Wanneer ik iets laat printen klopt het verhaal, dus prima.
Dank allen, Arno