Prijsverschil AF-S DX 18-70 F3.5-4.5 of 18-135
Prijsverschil AF-S DX 18-70 F3.5-4.5 of 18-135
Heeft er iemand een idee waarom de D80 kit met de 18-70 lens duurder is dan de kit met de 18-135 lens ?
Is de 18-135 lens van mindere kwaliteit ?
Zie onder andere de prijzen bij http://www.digitalwarehouse.nl
Is de 18-135 lens van mindere kwaliteit ?
Zie onder andere de prijzen bij http://www.digitalwarehouse.nl
uh meestal zijn lensen met een kortere brandpuntsafstad duurder dan lensen met een grotere range. de a870 lens is een zware jongen je hebt echt het gevoel een goed produkt in je hand te hebbem ik zou in het bovenstaande niet twijvelen en de 18-70 laten prefeleren boven de 18-135
ik heb die beruchte 18-70 lens en uit mijn ervaring kan ik zeggen dat het een zeer fijne lens is dus mijn advies koop de 18-70 + d80
ik heb die beruchte 18-70 lens en uit mijn ervaring kan ik zeggen dat het een zeer fijne lens is dus mijn advies koop de 18-70 + d80
En je moet natuurlijk ook kijken wat je ermee wilt. Hoeveel zoombereik wil je. Veel mensen hier zijn jubelend over de 18-70 en kraken de 18-135 af, omdat die behoorlijk wat distortion en vignettering heeft op bepaalde brandpuntsafstanden. Maar als je de tests erop naleest zie je dat de 18-70 op dat vlak ook behoorlijk "scoort". Ik heb gekozen voor de 18-135 vanwege het zoombereik. En de lens bevalt me prima, degelijk gebouwd, superscherpte en als ik wat teveel dist. of vign. zie, werk ik dat wel digitaal weg.
- Frans
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Een andere verklaring voor het prijsverschil is dat de 18-70 een metalen bajonet heeft en de 18-135 een kunststof bajonet.
Verder heeft de 18-135 geen venstertje met een afstandsschaal.
De 18-70 is ook nog voorzien van een rubberen afdichting rond het bajonet om stof buiten te houden,
iets wat de duurdere professionelere nikkors ook hebben. ( nu weet ik even niet of de 18-135 dit ook heeft ).
Lees ook het volgende draadje eens.
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... highlight=
Groeten Frans
Verder heeft de 18-135 geen venstertje met een afstandsschaal.
De 18-70 is ook nog voorzien van een rubberen afdichting rond het bajonet om stof buiten te houden,
iets wat de duurdere professionelere nikkors ook hebben. ( nu weet ik even niet of de 18-135 dit ook heeft ).
Lees ook het volgende draadje eens.
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... highlight=
Groeten Frans
- Edouard
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Uit de handel?
Lees net dat de 18-135 door Nikon uit de handel is genomen?!?
Zijn dit indianenverhalen of moet ik dit als kennisgeving aannemen?!?
Groetjes/Edouard
Groetjes/Edouard
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Re: Uit de handel?
Waar heb je dat gelezen?Edouard schreef:Lees net dat de 18-135 door Nikon uit de handel is genomen?!?
Groetjes/Edouard
Nikon NL en Nikon Int hebben hem nog steeds staan. Voor zo'n nieuwe lens (eind 2006) lijkt dat onwaarschijnlijk.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
- Edouard
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Roelof: gelezen via "Even googelen" :
Zoom.nl :: Bekijk onderwerp - Is Nikon D80 kit 18-135 en objectief ...Ik had problemen met de Nikon D80 kit 18-135 en nu is gebleken dat ik niet de enige ben. Zie mijn topic over F-- op het display en de reviews n Dpreview ...
zoom.nl/forum/viewtopic.php?t=8592 - 33k - In cache - Gelijkwaardige pagina's
groetjes/Edouard
Zoom.nl :: Bekijk onderwerp - Is Nikon D80 kit 18-135 en objectief ...Ik had problemen met de Nikon D80 kit 18-135 en nu is gebleken dat ik niet de enige ben. Zie mijn topic over F-- op het display en de reviews n Dpreview ...
zoom.nl/forum/viewtopic.php?t=8592 - 33k - In cache - Gelijkwaardige pagina's
groetjes/Edouard
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Dat lijkt me vooral geen geloofwaardige bron. Verhaal is van 30 mei, als Nikon die lens echt uit de handel had gehaald dan was ie ook echt wel retour gekomen van de winkels die hem nog hadden, al was het alleen maar omdat een goede zaak geen gecertificeeerde rommel wil verkopen. Broodje aap dus.
't Is een nieuwe lens met een leuk bereik, dus waarschijnlijk heel erg gewild, net als de 18-200. Daar kan Nikon gewoon niet tegenop produceren.
't Is een nieuwe lens met een leuk bereik, dus waarschijnlijk heel erg gewild, net als de 18-200. Daar kan Nikon gewoon niet tegenop produceren.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Ik heb sinds kort (2 weken) ook de D80 in combinatie met deze lens.Edouard schreef: Zoom.nl :: Bekijk onderwerp - Is Nikon D80 kit 18-135 en objectief ...Ik had problemen met de Nikon D80 kit 18-135 en nu is gebleken dat ik niet de enige ben. Zie mijn topic over F-- op het display en de reviews n Dpreview ...
zoom.nl/forum/viewtopic.php?t=8592
Ook ik heb het probleem met F-- in de display.

Het is dan even de lens goed aandraaien en het probleem is verholpen. Op zich geen groot probleem om de lens uit de handel te halen, maar wat is de reden dat hij los gaat

Misschien dat Nikon er daarom mee bezig is.