Hallo,
Al een tijdje loop ik met de gedachte om meer te gaan ondernemen met mijn flitser. Het strobist fotograferen lijkt mij wel iets waar ik me mee wil bezig houden. Maar ik wil het urbanfotograferen waar ik me momenteel ook mee bezighouden graag combineren met het strobistfotograferen.
Nu is het zo dat ik zodra ik op urbanpad ga, ook nog eens een complete strobist set (statief, softbox etc.) mee kan gaan sjouwen. Gewoon omdat je niet overal even gemakkelijk met dergelijke apparatuur rond kunt lopen en je de spullen ook gemakkelijk en snel moet kunnen plaatsen.
Nu heb ik van Falcon Eyes een Falcon Eyes FGAK-1 Strobist Kit op internet gevonden die mij wel interessant lijkt om hiervoor te gaan gebruiken.
In deze kit zit diverse soorten softbox, kleppen, reflectoren en aanverwante artikelen die dmv. een adapter op je flitser geplaatst kunnen worden. De flitser die ik heb (Metz 48-A) kan ik aansturen met mijn Cactus V4 Triggerset.
Nu ben ik me er van bewust dat dergelijke set waarschijnlijk niet kan gaan tippen aan studio apparatuur, maar met de omschrijving van hierboven ben ik genoodzaakt om concessies te doen en vind ik dat ook geen probleem. Mijn bedoeling is om toch te proberen om dmv. bijvoorbeeld deze kit iets extra's aan een foto toe te voegen.
Nu zijn mijn vragen:
Is er iemand die ervaringen heeft met deze kit?
Zijn er onderdelen die ik misschien helemaal niet nodig heb, of ontbreken er dingen die ik juist wel nodig heb?
Zijn er andere opties, die ik nog niet gevonden heb?
Falcon Eyes FGAK Strobist Kit
- Ruud Engels
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Falcon Eyes FGAK Strobist Kit
Groeten Ruud
Nikon D3X | Nikon 24-70 F/2.8 | Nikon 70-200 VR I F/2.8 | Nikon 50mm F/1.8 | Nikon 85mm F/1.8 | Nikon 105mm F/2.8 | Nikon SB 910
Nikon D3X | Nikon 24-70 F/2.8 | Nikon 70-200 VR I F/2.8 | Nikon 50mm F/1.8 | Nikon 85mm F/1.8 | Nikon 105mm F/2.8 | Nikon SB 910
- Ruud Engels
- Forumlid
- Contacteer:
Re: Falcon Eyes FGAK Strobist Kit
Hallo,
Is er niemand die me hierover iets kan vertellen of kan adviseren?
Is er niemand die me hierover iets kan vertellen of kan adviseren?

Groeten Ruud
- Sharkey
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Mmmm, als ik jou was zou ik eerst maar eens beginnen met alleen 2 à 3 flitsers, en indien niet Nikons, bijbehorende zender/ontvangers (bv Cactus).
Misschien 2 statiefjes erbij of anders een extra Gorilla ding.
Veelal zal je waarschijnlijk die plu's en softboxes toch niet echt nodig hebben tijdens urban trips. In mijn beleving houden "jullie" meer van hard gericht licht icm. aanwezig licht.
Misschien zelf een paar grids en snoots in elkaar knutselen, wat klitteband op de flitsers en die dingen, klaar.
Het enige wat je dan extra meeneem is die flitser(s), en knutselspullen en wat gels.
Heb je ook geen last van als je je uit de voeten moet maken dat je eerst paraplu's moet gaan inklappen, flitsers van statieven af, inschuiven en opbergen. Lijkt me persoonlijk niet zo erg handig.
En ook zonder plu's en softboxes kan je er zacht licht mee krijgen; bv. indirect flitsen, lage richtgetallen etc.
Mocht je meer willen kan je dat later allemaal vrij eenvoudig, en redelijk voordelig uitbreiden.
Wat betreft dat setje, mwah, ik vind het allemaal redelijk veel geld, terwijl je vrijwel al die accessoires gemakkelijk zelf kan maken. polypropypeen kanaalplaat - Kunststofshop.nl
Heb ooit eens een snoot aangeschaft, zo'n Honel ding...wat een onding voor dat geld
In ieder geval kan je uit zo'n kanaal plat zeker 20 verschillende grids maken, tel uit je winst. En mocht je er eens één moeten laten liggen, ben je een ding kwijt van 1 euro en wat vrije tijd.
Andere dingen die je eenvoudig maakt uit zo'n plaatje met wat ducttape: grids, gobo's, barndoors, snoots. (DIY Strobist)
Hier een voorbeeld wat ik zoal geknutseld heb:

Ik bedenk me nu dat ik ook nieuwe grids/snoot moet gaan maken nu ik een SB-900 heb . . . .kop is een slag groter . . .
Misschien 2 statiefjes erbij of anders een extra Gorilla ding.
Veelal zal je waarschijnlijk die plu's en softboxes toch niet echt nodig hebben tijdens urban trips. In mijn beleving houden "jullie" meer van hard gericht licht icm. aanwezig licht.
Misschien zelf een paar grids en snoots in elkaar knutselen, wat klitteband op de flitsers en die dingen, klaar.
Het enige wat je dan extra meeneem is die flitser(s), en knutselspullen en wat gels.
Heb je ook geen last van als je je uit de voeten moet maken dat je eerst paraplu's moet gaan inklappen, flitsers van statieven af, inschuiven en opbergen. Lijkt me persoonlijk niet zo erg handig.
En ook zonder plu's en softboxes kan je er zacht licht mee krijgen; bv. indirect flitsen, lage richtgetallen etc.
Mocht je meer willen kan je dat later allemaal vrij eenvoudig, en redelijk voordelig uitbreiden.
Wat betreft dat setje, mwah, ik vind het allemaal redelijk veel geld, terwijl je vrijwel al die accessoires gemakkelijk zelf kan maken. polypropypeen kanaalplaat - Kunststofshop.nl
Heb ooit eens een snoot aangeschaft, zo'n Honel ding...wat een onding voor dat geld

In ieder geval kan je uit zo'n kanaal plat zeker 20 verschillende grids maken, tel uit je winst. En mocht je er eens één moeten laten liggen, ben je een ding kwijt van 1 euro en wat vrije tijd.
Andere dingen die je eenvoudig maakt uit zo'n plaatje met wat ducttape: grids, gobo's, barndoors, snoots. (DIY Strobist)
Hier een voorbeeld wat ik zoal geknutseld heb:

Ik bedenk me nu dat ik ook nieuwe grids/snoot moet gaan maken nu ik een SB-900 heb . . . .kop is een slag groter . . .

Arjan ( avi-foto.nl & Flickr[/size] )
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf
- PeterWeter
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Kijk, dat is nu eens goede informatie.
Vandaag is de zwarte kanaalplaat bij mij afgeleverd dus ik ga aan de slag.

Nikon Z body's met het nodige lichtsterk glaswerk ervoor.
Flickr : http://www.flickr.com/photos/petercdejong/
Facebook : https://www.facebook.com/peter.c.dejong
Flickr : http://www.flickr.com/photos/petercdejong/
Facebook : https://www.facebook.com/peter.c.dejong
- Ruud Engels
- Forumlid
- Contacteer:
De informatie is zeker goed en het blijkt dat je met een paar handige handjes en creativiteit tegen een schappelijk prijsje toch leuke dingen kunt maken.
Helaas beschik ik niet over de nodige "knutseltijd" (ik besteed het namelijk liever aan fotograferen etc.) en heb ik lichtelijk last van twee linkerhanden.
Vandaar dat ik vorige week de gok heb genomen en de Falcon Eyes Strobist kit heb aangeschaft.
Ziet er op het eerste blik toch allemaal degelijk en goed uit. Heb er alleen nog geen tijd voor gehad om mee te "spelen".
Maar zodra ik hier de kans voor krijg zullen er vanzelf foto's volgen.
Helaas beschik ik niet over de nodige "knutseltijd" (ik besteed het namelijk liever aan fotograferen etc.) en heb ik lichtelijk last van twee linkerhanden.
Vandaar dat ik vorige week de gok heb genomen en de Falcon Eyes Strobist kit heb aangeschaft.
Ziet er op het eerste blik toch allemaal degelijk en goed uit. Heb er alleen nog geen tijd voor gehad om mee te "spelen".
Maar zodra ik hier de kans voor krijg zullen er vanzelf foto's volgen.
Groeten Ruud
- Sharkey
- Forumlid
- Contacteer:
Hehe, veel plezier!! Beide!PeterWeter schreef:Kijk, dat is nu eens goede informatie.

Arjan ( avi-foto.nl & Flickr[/size] )
- Frank B
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Onlangs de strobist dvd van David Hobby bekeken waar ook driftig wordt geknutseld met dit coroplast spul. Was op internet al op zoek en nu dus gevonden en reeds besteld.
bedankt voor de link.