Statief voor in handbagage.

Discussies over statieven
gongon
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Statief voor in handbagage.

Bericht door gongon » wo feb 23 2011 8:09 pm

Patrick schreef:
Germay schreef:En met golfsticks kan je hard mikken hoor(LOL) :mrgreen:
Ik weet niet veel van Golg (hoewel ik er eentje rijd :mryellow: ), maar heten die dingen niet clubs? :huh:

Van Golg weet ik ook niks. :lol: Weet wel wat Golf is.
Groetjes Gonnie.

Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.

JaapV
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door JaapV » wo feb 23 2011 10:10 pm

gongon schreef:
Patrick schreef:
Germay schreef:En met golfsticks kan je hard mikken hoor(LOL) :mrgreen:
Ik weet niet veel van Golg (hoewel ik er eentje rijd :mryellow: ), maar heten die dingen niet clubs? :huh:

Van Golg weet ik ook niks. :lol: Weet wel wat Golf is.
Da's tweemaal taaldiscussie! :mrgreen:
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes

Germay
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Germay » do feb 24 2011 4:34 pm

Zou kunnen Patrick dat het sticks zijn even een verspreking.Ik rijd Toyota jij een Golg? :lol: :lol: :lol:
Wat ik eerst NIKON probeer ik nu te verbeteren.
Met een vriendelijke groet,
Gert.
Camera D7000,en tig lichtsterk glaswerk hangend aan de Black-Rapid.

jjk

Bericht door jjk » vr feb 25 2011 5:35 am

Germay schreef:Ik denk niet dat je verdwenen koffer met je statief als slagwapen te maken heeft,als ik met m'n golfspullen/tas als bagage aanbied zijn er nooit problemen mee en kan zo in het betreffende land van de bagage-band geplukt worden.M.a.w. nooit wat gemist of gestolen misschien geluk gehad.En met golfsticks kan je hard mikken hoor(LOL) :mrgreen:

Al eens geprobeert je golf set als handbagage mee te nemen? Denk niet dat dit gaat lukken. Dat was ook de reden dat TS het statief moest inchecken. De regels over wat je wel of niet mag meenemen in de cabine worden steeds scherper. Je mag oficieel zelfs geen standaard flessen opener meenemen en ook doen sommige maatschappijen moeilijk over aanstekers.

Ik zou ook eens in het magazijn van Schiphol gaan kijken. Je weet het nooit.

Jan

gkempkens
Forumlid
Forumlid

Bericht door gkempkens » vr feb 25 2011 10:13 pm

Patrick schreef:
gkempkens schreef:Ik heb afgelopen zaterdag alvast een gorillapod gekocht. Dat ding is echt super handig. Nooit gedacht dat ik er zoveel plezier aan kon beleven eerlijk gezegd :) Ideaal voor nachtfotografie en mijn favoriete bezigheid HDR. Dus meteen maar in gebruik genomen en enkele mooie kiekjes gemaakt van Rotterdam. Nu nog even Photoshoppen...

Bedankt voor de tip! Dat ding gaat zeker mee op reis.
Welke heb je genomen?
Ik heb de gorillapod slr zoom gekozen, die leek mij de beste zeker gezien het gewicht van mijn 18-200 lens.
jjk schreef:
Germay schreef:Ik denk niet dat je verdwenen koffer met je statief als slagwapen te maken heeft,als ik met m'n golfspullen/tas als bagage aanbied zijn er nooit problemen mee en kan zo in het betreffende land van de bagage-band geplukt worden.M.a.w. nooit wat gemist of gestolen misschien geluk gehad.En met golfsticks kan je hard mikken hoor(LOL) :mrgreen:

Al eens geprobeert je golf set als handbagage mee te nemen? Denk niet dat dit gaat lukken. Dat was ook de reden dat TS het statief moest inchecken. De regels over wat je wel of niet mag meenemen in de cabine worden steeds scherper. Je mag oficieel zelfs geen standaard flessen opener meenemen en ook doen sommige maatschappijen moeilijk over aanstekers.

Ik zou ook eens in het magazijn van Schiphol gaan kijken. Je weet het nooit.

Jan
Ik denk ook niet dat je golfclubs in je handbagage mee kunt nemen. Het probleem is dat je het ook niet echt ff kunt proberen aangezien je normale bagage dan al lang niet meer binnen handbereik is :mryellow:
Gr Gerjan.
Alles kan altijd beter!
Nikon D90, Nikon D7100 met AF-S Nikkor 18-55mm VR DX, AF-S Nikkor 18-200mm VRII, Sigma 17-50 f2.8 EX DC OS en SB-900 flitser

gkempkens
Forumlid
Forumlid

Bericht door gkempkens » vr feb 25 2011 10:16 pm

Overigens merk ik wel dat mijn camera erop schroeven redelijk veel tijd vergt, de schroef is namelijk niet met de hand makkelijk los of vast te schroeven. Iemand dezelfde ervaring? Ik zit te kijken of ik er een extra clipje op kan zetten zodat ik niet telkens met het schroefje hoef te vechten. Of heeft iemand een betere tip.
Gr Gerjan.
Alles kan altijd beter!
Nikon D90, Nikon D7100 met AF-S Nikkor 18-55mm VR DX, AF-S Nikkor 18-200mm VRII, Sigma 17-50 f2.8 EX DC OS en SB-900 flitser

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr feb 25 2011 10:33 pm

Een balhoofdje met een plaatje is wel zo handig. :wink:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Steven

Bericht door Steven » vr feb 25 2011 11:44 pm

gkempkens schreef:Ik heb afgelopen zaterdag alvast een gorillapod gekocht. Dat ding is echt super handig. Nooit gedacht dat ik er zoveel plezier aan kon beleven eerlijk gezegd :) Ideaal voor nachtfotografie en mijn favoriete bezigheid HDR. Dus meteen maar in gebruik genomen en enkele mooie kiekjes gemaakt van Rotterdam.
Ik kijk uit naar de resultaten. Ik wil al een tijdje de stad in voor nachtfotografie maar heb geen inspiratie of enig idee over wat, waar en wanneer... Hoop dat jou foto's mij kunnen inspireren.

Plaats reactie

Terug naar “Statieven”