Mooi effect die cirkels.
Bij een onderwatermeer heb je tegen het plafond wellicht gewoon condens wat zich op onregelmatig lager uitstekende delen aan het plafond verzamelt en dan als wat forsere druppels naar beneden valt.
cirkels op flitsfoto
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: cirkels op flitsfoto
Vriendelijke groet, Léon Obers
-
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Het verhaal van interverentie lijkt aannemelijk.
Maar het vreemde is dat ik daar ter plaatse bij het nemen van de foto niets heb zien druppelen
Uiteraard waren er wel stalagmieten en stalagtieten even verderop.
Ik hou me aanbevolen voor verdere aannemelijke verklaringen van dit fenomeen.
Maar het vreemde is dat ik daar ter plaatse bij het nemen van de foto niets heb zien druppelen
Uiteraard waren er wel stalagmieten en stalagtieten even verderop.
Ik hou me aanbevolen voor verdere aannemelijke verklaringen van dit fenomeen.
- Léon Obers
- Forumlid
Het bewijs dat er in ieder geval druppels vallen en neerkomen "even verderop". Op de plaats van een meertje, heb je daar wellicht geen stalagmieten. Druppels vallen dan gewoon in het water. Dat je ze niet ziet vallen, komt wellicht omdat het nogal donker is op zo'n plek.boomhaak schreef: Uiteraard waren er wel stalagmieten en stalagtieten even verderop.
Het waait niet in een grot. Water staat mooi strak, zonder golven. Bij elk miniem druppeltje krijg je dan prachtige cirkels in het water.
Vriendelijke groet, Léon Obers
- JaapV
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Precies. En het lijkt me dat de reflecties van de flits op de toppen van die rimpelingen dan een enorm patroon van "micro-clipped-highlights" veroorzaakt.
(Wat betreft de "orbs": zie http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 98#p341008 )
(Wat betreft de "orbs": zie http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 98#p341008 )
Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes