Kennismaking ...

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Tjeerd88
Forumlid
Forumlid

Kennismaking ...

Bericht door Tjeerd88 » do feb 24 2011 3:01 pm

Ik heb me net voorgesteld op de voorstel-rubriek: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 16&t=30746
en vind het leuk om ook wat foto's te laten zien die ik representatief vindt voor het soort foto's dat ik maak of probeer te maken.
De eerste twee zijn niet gemaakt met een Nikon-camera. Voor deze kennismaking wellicht eenmalig toegestaan.

Foto1
Dit is een (gescande) foto van lang geleden uit 1978, maar is altijd een favoriet geweest van mij. Ik probeerde de stijl en sfeer van Henri Cartier-Bresson na te doen. Genomen met mijn Minolta XE-1.
Afbeelding

Foto2
En hier een meer recente, genomen met die Canon Powershot. Deze foto heeft voor mij iets intens. Legt iets bloot over het karakter van de betreffende vrouw.
Afbeelding

Foto3
En dan nog een met de D90. Een tafereel in San Sebastiaan. De compositie, de kleuren en de lichtinval geeft een de sfeer van rust en ontspanning. Althans, dat was de bedoeling:
Afbeelding

Vriendelijke groet,
Tjeerd
Nikon D90; AF-S Nikkor 18-55 mm VR; AF-S Nikkor 55-200 mm VR; AF Nikkor 50 f 1/1,8 D; SB-700 Flitser

Ingedeboer

Re: Kennismaking ...

Bericht door Ingedeboer » vr feb 25 2011 2:30 pm

Vind de tweede foto inderdaad vrij intens. Leuk om te zien!

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Kennismaking ...

Bericht door JacTrum » vr feb 25 2011 8:05 pm

Ik vind ook het portretje verreweg de fraaiste foto hier.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”