Kleuren wanden / plafon 'fotostudio'.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Kleuren wanden / plafon 'fotostudio'.
Ik ben op zolder bezig om daar ruimte te maken voor het opstellen van een soort van fotostudio.
Nu bestaat die studio nog uit 2 sb900 flitsers en bij allebei een plu (kan tegen de binnenkant bouncen en de buitenlaag weghalen als softbox).
Die staan dan op een statief.
Nu is het plafon van de zolder nog zoals die gebouwd is en heeft als kleur groen van de houten platen.
Ik wil die platen gaan schilderen maar twijfel over de kleur die ik dan het beste kan gaan gebruiken.
Kan ik het nu beter wit maken of een donkere kleur.
Ik moet ook nog kijken voor de achtergrond.
Graag hoor ik van jullie.
Groeten.
Erich.
Nu bestaat die studio nog uit 2 sb900 flitsers en bij allebei een plu (kan tegen de binnenkant bouncen en de buitenlaag weghalen als softbox).
Die staan dan op een statief.
Nu is het plafon van de zolder nog zoals die gebouwd is en heeft als kleur groen van de houten platen.
Ik wil die platen gaan schilderen maar twijfel over de kleur die ik dan het beste kan gaan gebruiken.
Kan ik het nu beter wit maken of een donkere kleur.
Ik moet ook nog kijken voor de achtergrond.
Graag hoor ik van jullie.
Groeten.
Erich.
Website: http://www.hierstaanfotos.nl
Re: Kleuren wanden / plafon 'fotostudio'.
Matzwart. Anders krijg je last van gekke reflecties.
- ArjanL
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Grijs.
Pot wit en een pot zwart mengen. Kant en klaar grijs kan een kleurzweem bevatten.
Pot wit en een pot zwart mengen. Kant en klaar grijs kan een kleurzweem bevatten.
http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!
Wil je ook uitleggen waarom grijs? Wit is bij verf trouwens ook geen wit. Als je grijs wilt kun je beter een donkere basis pakken die ze gebruiken om te mengen. Die is grijs, en het lijkt me sterk dat daar een kleurzweem in zit. Maar waarom grijs?
-
- Clublid
In de studio bij Gijs Moonen in Berkel Enschot waar wij twee keer met de NCN te gast waren, is de studio wit.
Lijkt mij ook het handigste daar donkerder kleuren al het licht opslurpen en je met twee SB-900 flitsers al snel te kort kan komen.
Als je een donkere achtergrond wil hebben kan dat altijd met een doek of een rol met gekleurd papier.
Dus ik zou zeggen WIT
Lijkt mij ook het handigste daar donkerder kleuren al het licht opslurpen en je met twee SB-900 flitsers al snel te kort kan komen.
Als je een donkere achtergrond wil hebben kan dat altijd met een doek of een rol met gekleurd papier.
Dus ik zou zeggen WIT
Blijf het objectief bekijken
- noogle
- Forumlid
- Contacteer:
Fantastisch, 3 reakties, 1 x grijs, 1 x zwart en 1x wit. Gemiddeld is dat grijs 
Groet,
Michael

Groet,
Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)
een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com
een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com
Heb ooit ergens gelezen dat zwart het handigst is, omdat je dat makkelijker een ´kleurtje´ kunt geven dan wit, met behulp van filters. Vraag me niet naar de onderbouwing, ik heb het ook maar gelezen .. 

http://marcels.webklik.nl/page/homepage" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Dank voor de reacties.
Ik zal eens kijken wat ik ervan maak en welke reacties er nog meer komen.
Aangezien het op mijn zolder is zijn de meeste wanden schuin.
Ik heb ongeveer 80 cm (als ik al niet overdrijf) die recht staan maar de rest is schuin.
Groeten.
Erich.
Ik zal eens kijken wat ik ervan maak en welke reacties er nog meer komen.
Aangezien het op mijn zolder is zijn de meeste wanden schuin.
Ik heb ongeveer 80 cm (als ik al niet overdrijf) die recht staan maar de rest is schuin.
Groeten.
Erich.
Website: http://www.hierstaanfotos.nl
Wit reflecteert, zwart niet. Als je een witte achtergrond wilt kan dat altijd met een doek. Dus zwart.George Fennes schreef:In de studio bij Gijs Moonen in Berkel Enschot waar wij twee keer met de NCN te gast waren, is de studio wit.
Dus ik zou zeggen WIT
Want al het licht opslurpen is toch juist het idee? Jij wilt toch het licht onder controle hebben, dat moeten de wanden en plafonds toch niet voor je doen?
- Gobert
- Clublid
Op adviesvan Leon Obers heb ik destijds "fotografisch verantwoord" wit gebruikt. Hij heeft gelijk gehad, dat bevalt uitstekend.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Misschien even een linkje erbij wat verantwoord fotografisch wit is: << HIER >> en de rest van het draadje.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Ja, wit gebruiken en er dan zwarte gordijnen voor hangen, zo kan ik het ook.
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Ja, met een beetje slim en efficiënt denken, zou iedereen het moeten kunnen.Tom schreef:Ja, wit gebruiken en er dan zwarte gordijnen voor hangen, zo kan ik het ook.

Maar niet iedereen komt op het idee hè.

Muren zwart schilderen krijg je zo'n troosteloos bedompt hok. Wit kan in situaties handig zijn als reflectie, maar dikwijls juist beslist ook weer niet. Witte muren met gordijnen is dan een prachtige oplossing naar "smaak" per foto-opdracht af te regelen.
Fotografeer je niet (dat is eigenlijk de meeste tijd), dan is het wel zo prettig de gordijnen open te doen en een wat meer aangename ruimte te hebben.
Andersom, zwart verven en witte gordijnen is fotografisch juist niet handig. Witte gordijnen zijn zelden neutraal van tint of het kost je kapitalen aan de juiste stof. Als het niet strak is, komt het bovendien als banen terug in reflecties in glanzende voorwerpen.
Vriendelijke groet, Léon Obers
- L.Cavalier
- Forumlid
Mijn vroegere studio waar ik hoofdzakelijk product en food fotografie deed was alles zwart geschilderd ,vooral om geen ongewenste reflecties te krijgen.
Natuurlijk slorpt zwart veel licht op maar met reflectie schermen of isimo platen kan je veel doen...succes
Mvg.
Natuurlijk slorpt zwart veel licht op maar met reflectie schermen of isimo platen kan je veel doen...succes

Mvg.