Ik weet dat je dan wat licht stappen terug valt maar dit is niet zo'n probleem.
Wie heeft een dergelijke combinatie en kan mij hierin adviseren

Ik vergeet te vertellen dat ik deze lens wil kopen omdat ik al een 150/500mm van sigma heb waar ik (op statief) redelijke foto's mee heb gemaakt maar omdat er veel mensen zijn die bij een dergelijke combinatie zweren (300mm/1,4 conv) wil ik dit toch met eigen ogen ervaren!!Léon Obers schreef:Tjonge jonge, je bent nogal wat van plan met convertors.
300mm op een DX camera heeft een beeldhoek overeenkomend met 450mm op FX.
(Voor de mensen die graag willen vergelijken met het alom bekende "kleinbeeld" formaat).
Dat wil je dan eigenlijk nog verdubbelen (Je noemt o.a. een 2x convertor). Dus vergelijkbaar met 900mm op FX.
Wordt het dan allemaal niet heel erg onhandelbaar?
Eerlijk gezegd lijkt het me verstandiger eerst eens gewoon met de 300mm alleen te werken en daar ervaring mee op te doen.
En van daaruit pas verder te denken of 2x wel zo gewenst is. Ik denk dat je met 1.4x al een hele kluif hebt om het praktisch te behappen, laat staan met een 300mm alleen zonder convertor.
Dat scheelt al een slok op een borrel aan ervaring.Robert108 schreef: Ik vergeet te vertellen dat ik deze lens wil kopen omdat ik al een 150/500mm van sigma heb