Treinfoto

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
nick123

Treinfoto

Bericht door nick123 » do jun 07 2007 6:37 pm

Haarlem. Commentaar welkom natuurlijk :)
Afbeelding
Afbeelding

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » do jun 07 2007 7:20 pm

Hoi Nick,

lastig onderwerp treinen, je hebt in ieder geval je best gedaan.

Foto 1 had ik als het even kon de prullebak en railing uit het beeld gehouden, leidt af van het hoofonderwerp. Dan had je misschien ook van het dak een leuker, schuin, lijnenspel kunnen maken, nou loopt het recht het beeld uit.

Foto 2 zie ik liever een rijdende "vage" trein. is spannender quabeeld en je bent die lelijke blauwe container kwijt op de achtergrond.
Zul je wel moeten experimenteren met langere sluitertijden en dus een stabiele ondergrond of statief moeten gebruiken.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, succes!

Groet

Skippy

SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » do jun 07 2007 7:58 pm

Geheel met Skippy eens!
Al hoeft een vage trein niet altijd een leuker plaatje op te leveren als een stilstaande.
Al moet je wel meer letten op het 'nette'uiterlijk van de trein, die graffiti is natuurlijk niet echt reclame voor de NS...

Keep on trying! :wink:
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

Matchless

Bericht door Matchless » do jun 07 2007 8:17 pm

Foto 1 doet mij niet zoveel. Foto 2 daarintegen vind ik wel spannend. Het industriele van de stationshal vind ik een mooie achtergrond bij de trein en ook de grafitti vind ik niet zo erg.

Ik weet niet of je een beetje ingeschoten bent met photoshop, maar die blauwe container is wel een beetje storend. Ik denk dat ik de hal dichtgezet zou hebben met hetzelfde raampatroon als boven de container.

Als laatste vind ik dat zonnetje ook wel fraai.

nick123

Bericht door nick123 » do jun 07 2007 8:25 pm

bedankt voor jullie tips!

Ik doe nooit echt veel met photoshop moet ik zeggen. Ik vind het ook jammer om de foto te 'verkrachtten'. Contrast en kleur aanpassen kan nog wel.

Maar die container had eraf gemoeten inderdaad. :)

R-Know

Bericht door R-Know » do jun 07 2007 8:28 pm

Voor die 1e foto moet je nog eens terug, zonder trein, mensen etc.
Wat donkerder, langere sluiter tijd, diafragma open.
Lijkt me wel wat.
Succes en dank. Arno

Stef

Bericht door Stef » do jun 07 2007 8:30 pm

Volgens mij heb je wel wat nadeel vanwege het enorme contrast in je compositie. Het dynamisch bereik van je camera is hier uiteraard niet breed genoeg. Verder zou ik bij foto 2 de linker muur eruit gesneden hebben.

BUG322

Bericht door BUG322 » vr jun 08 2007 12:12 am

Inderdaad 2e foto heeft wat spanning
ook de voorgrond is ok En zoals brenzef zei is dat zonne licht ook bijdragend.

Wat ik wel vindt is dat er een uitgebeten gat in zit misschien had het geholpen als je wat meer onderbelicht had.

Foto 1 zou idd zoals R-Know zei ook mooier kunnen zijn zonder trein en ook wat meer onder belicht

Handige tip misschien zet het bekijken van je foto's op hooglichten en corrigeer met de lw waarde

Verder vindt ik het mooie scherpe foto's
Die tegel lijnen komen er strak uit.

groetjes

nick123

Bericht door nick123 » vr jun 08 2007 1:40 am

Dan was deze misschien beter geweest?
Afbeelding
(ik heb het informatie bord er maar afgehaald)

Matchless

Bericht door Matchless » vr jun 08 2007 10:12 pm

Noem ik jou BUG, noemt ie bij Brenzef. Ik neem aan dat je een zware week achter de rug hebt BUG :lol: .

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”